hvordan få tak i de raskest

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

Jeg rotter som er veldig forskjellig i lynne, to kommer når jeg roper og en er ike glad i å bli løftet...Leenge hadde jeg et svare strev med å få de inn, nå gjør jeg det enkelt, vannflasken henger i buret med døra åpen, matskåla tar jeg og vasker, så har jeg litt salat eller annet godt som de får fra handa gjevnt utover kvelden, når det er på tide å bytte (vi har både jenter og gutter så de har utetiden sin annenhver gang), fyller jeg matskåla med tørrfor samt lager en skål med grønnsaker, så er det bare å rope samtidig som jeg rister på tørrforet, så er den saken i boks :D . Det funker i allefall her hos oss...
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

Biamora wrote:Jeg rotter som er veldig forskjellig i lynne, to kommer når jeg roper og en er ike glad i å bli løftet...Leenge hadde jeg et svare strev med å få de inn, nå gjør jeg det enkelt, vannflasken henger i buret med døra åpen, matskåla tar jeg og vasker, så har jeg litt salat eller annet godt som de får fra handa gjevnt utover kvelden, når det er på tide å bytte (vi har både jenter og gutter så de har utetiden sin annenhver gang), fyller jeg matskåla med tørrfor samt lager en skål med grønnsaker, så er det bare å rope samtidig som jeg rister på tørrforet, så er den saken i boks :D . Det funker i allefall her hos oss...
hmm :hm: det hadde vært lurt hvis det ikke var for at jeg har buret nede i stuen å siden vi har to katter oxo så lufter jeg de oppe på badet, men nå er roxy mye roligere å lettere å få inn da å når jeg skal ha de ut er heller ikke noe problem det virker som di kjønner at nå får vi kommet ut å lekt en stund igjen :)
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Gittiamo

Post by Gittiamo »

Jeg lærte mine jenter innkalling fra dag en jeg. Tromming med fingrene på gulv, sofa el gjorde at de kom rasende. I begynnelsen var det bare for å leke med dem, og så kunne de ralle avgårde igjen som de ville, før jeg kalte de inn igjen.

Den yngste jenta min var ikke så lett å lære innkalling, for hun tok ikke dette som ett signal til bare henne alene, da hun gjerne ble forbiløpt av de eldre jentene mine. Men siden yngstemann er veldig glad i mat, så rister jeg på forbøtta og lar henne få sitte i bøtte til hun må hoppe i buret - med den beste godbiten hun selv kunne finne :lol:

Lilly-Marie
Markeringsbehov
Posts: 282
Joined: 17 Feb 2008, 16:05
Location: Rjukan
Contact:

Post by Lilly-Marie »

jeg lager en slags smattelyd som de forbinder med mat/godbit. og når jeg lager den lyden kommer de alltid :D
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

2po
Stjeler mat
Posts: 70
Joined: 26 Dec 2007, 00:32
Location: Trondheim

Post by 2po »

Lilly-Marie wrote:jeg lager en slags smattelyd som de forbinder med mat/godbit. og når jeg lager den lyden kommer de alltid :D
Jeg holder på med det samme jeg og nå, driver å lærer dem :rat: Han ene skjønner at han skal komme når jeg lager "susse-lyden", mens han andre ikke heelt har skjønt det. Men det blir. Får ikke lov å løfte dem enda da, men har gått bra en gang i blandt. prøver bare en sjelden gang enda da.

2po
Stjeler mat
Posts: 70
Joined: 26 Dec 2007, 00:32
Location: Trondheim

Post by 2po »

ja, lokker med snacks såklart :spise:

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

:hm: ingen de delene fungerer på mine, dvs det fungere men så fort jeg leer på meg smetter de unna :lol: men det er ikke så farlig lenger for de velger å gå i reise kassa si selv i steden for å bli løftet ditt, i hvertfall den nyeste min da den andre er så hengivende at hun bruker meg som klatre stativ hele tiden å er lett å få inn på den måten enten om jeg lar henne sitte på skulderen eller jeg setter henne i kassa :D men jeg lurer litt på om jeg ikke skal ta opp den nyeste litt oftere å holde på litt med henne :hm: de har jo godt av å være noen min fra hverandre å sikkert hehe :)

hva mener dere :) :?:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Post Reply