rotte triks

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
pointless

rotte triks

Post by pointless »

mange bøker forteller at man kan lære rotter forskjellige triks, og at de lærer fort. men de sier ikke noe om hvordan man kan gjøre det... er det noen rotte trenere der ute som kunne gi meg noen tips? rottene mine er vel kansje alikevel for gamle for det... de blir ett år i juni. :shock: (tiden går fort)

kittykatt

Post by kittykatt »

Jeg har også hørt om å lære rottene triks og slik.
Men jeg har heller ingen anelse om hvordan man gjør det!
De vanligste triksene er vell å stå på to bein og å lære å komme når man roper navnet deres.. Tror jeg..
Dette kan man vell oppnå med yoghurtdrops ;) Har jeg dressert en hund burde jeg vell klare dette også! :D

Stiny

Post by Stiny »

heey! den ene rotta mi kommer løpende når jeg roper på den og dunker litt i gulvet. Jeg gir henne beløning når hun kommer... :D du kan jo prøve det.

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

Det er nok som det er med alle dyr, tålmodighet og belønning til riktig tid.
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

kittykatt

Post by kittykatt »

Stiny wrote:heey! den ene rotta mi kommer løpende når jeg roper på den og dunker litt i gulvet. Jeg gir henne beløning når hun kommer... :D du kan jo prøve det.
Hvilken type belønning gir du den?
Det høres ut som en god idè, og ganske vanlig ^^
Får prøve det jeg og da :)

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Under trening bør dere ikke gi yoghurtdrops som belønning... da kan jo rotta oppnå noe bare få antall ganger... man kan ikke gi dem for mange yoghurtdrops om dagen, men dere kan ordne en skål med peanutsmør eller annet kos (i ganske tynn form) som rottene liker, og dyppe en pinne/finger nedi som rotta får slikke av når den gjør framgang.

Som jeg har nevnt under Bur-forumet, kan man lage labyrinter til rottene... lag gjerne rom i rommet, som de kan utforske og lete etter godbiter i. Man kan også lære rottene til å klatre i tau, balansere på tau, løpe igjennom tunneler (dere kan få ideer fra slike løyper fra hunder). Det er ganske morsomt å se sånne programmer på tv hvor de har trent rottene sine til å gjøre litt av hvert!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Stiny

Post by Stiny »

når hun kommer pleier jeg å gi henne små tørka frukt biter + ros da...det liker hun :wink:

Locked