Grader på møbler og ledninger

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
heleniie
Pinky
Posts: 3
Joined: 30 Jul 2017, 12:58

Grader på møbler og ledninger

Post by heleniie »

Hei! Har to jenter som såklart får uterus hver dag, men nå har de startet å gnage så mye. Sofaen og ledninger bak TV blant annet. De har masse gnage-pinner og ting i buret, men nå sliter jeg med å ha de ute for de ikke skal ødelegge alt. Noen tips?? På forhånd takk!

heleniie
Pinky
Posts: 3
Joined: 30 Jul 2017, 12:58

Re: Gnager på møbler og ledninger

Post by heleniie »

Uterus er såklart utetid! Og grader er såklart Gnager. Ny tlf haha

Annoli
Leder
Posts: 153
Joined: 10 Jan 2017, 22:36
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Grader på møbler og ledninger

Post by Annoli »

Stenge av området, eller dekke til ledningene. Clas f.eks har billige ledningsskjulere.
Dei kjem til å gnage, du kan stoppe dei kvar gong så kan dei gjerne slutte, men det er ikkje garantert. Betre å berre rottesikre. :)
Ann Mari S. Selje

"It's nice to be important, but it's more important to be nice".

Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Grader på møbler og ledninger

Post by Vimsy »

Ledningsskjulere er absolutt lurt ja. Vi burde hatt noen selv - kommer aldri så langt

Ellers blir det jo litt kinkig med sofaen. Hvor på sofaen gnager de? Om det er oppi kan du slenge et laken eller fleecepledd over for å beskytte, om det er under så har jeg nok ikke så mange idéer annet enn å sperre av slik annoli foreslår

Sent fra min SM-J510FN via Tapatalk
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

Annoli
Leder
Posts: 153
Joined: 10 Jan 2017, 22:36
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Grader på møbler og ledninger

Post by Annoli »

Eg dekkar til sofaen. Må trykke pledd/laken godt inn i sprekkene ellers lagar dei leikeplass under. :p
Så har eg duct-tapet rundt heile sofaen nede.... det ser ikkje pent ut men eg berre måtte.
Skal snart flytte inn i større leilighet og då skal eg laga innhegning av plexiglas.
Ledningsskjularar har eg hatt ståande i gangen i sikkert 6 mnd. no.... ting tar tid! :D
Ann Mari S. Selje

"It's nice to be important, but it's more important to be nice".

Post Reply