Atferd forandring med chipp?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
blondi95
Pinky
Posts: 7
Joined: 12 Jan 2016, 10:50
Kjønn: Kvinne
Location: Akershus
Contact:

Atferd forandring med chipp?

Post by blondi95 »

Hei,
Jeg skal chippe jenta mi (Kalinka) så jeg kan en få flokk, i stede for to flokker som jeg har nå. Men jeg lurer på hvordan atferden hennes blir da.
For ho er skvetten, nysgjerrig, snill, men vil ikke kose. Så usikker på hvor mye det vil forandre henne. Husker når jeg kastrerte brødrene, så forandrer de seg ikke så veldig, men han ene ble skikkelig lat og liker best å sove.
Veit også at chipping av jenter gjør at det er mindre mulighet for svulst og sånt, men finnes det også noen negative sider ved det?
Takker for svar :cheerful:
[HEAVY BLACK HEART] Milo, Halvorsen, Kalinka, Cider & Captain Morgan. [HEAVY BLACK HEART]

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Atferd forandring med chipp?

Post by WillyWonka »

Det er ikke alle som har en adferdsendring pga chip.
Jeg chippet en av mine gutter grunnet hans adferd. Mistenkte at det var pga hormoner, og valgte derfor å chippe. Han gikk fra å være veldig dominant, hardhendt og anspent til nå å være rolig, bedagelig og trygg. Han virker til å være alfa fortsatt, men har ikke behovet for å skulle tråkke de andre helt ned i støvet :P
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Atferd forandring med chipp?

Post by WillyWonka »

Om det ikke er adferdsproblemer grunnet hormoner, har det gjerne mindre virkning på adferden :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Atferd forandring med chipp?

Post by malap »

Jeg har god erfaring med chip og adferd. Nå er alle mine chippet, noen pga adferd (5 av 6 er omplassering) og fordi jeg har en chippet gutt med jenter og vil være helt sikker.
Det hjelper ikke på alle, men er verdt et forsøk. De blir somregel roligere og kan lettere legge på seg - det er den eneste negative bieffekten av chip som jeg vet om.
Malena

Post Reply