Leik blir sint når jeg plukker han opp!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Larse
Pinky
Posts: 20
Joined: 18 Nov 2014, 20:35

Leik blir sint når jeg plukker han opp!

Post by Larse »

Hei :) Har to rottegutter på snart 7 mnd. Begge to er supersnille, har aldri bitt noen, og spiser aldri på ting. De er helt 100% tamme og er ikke redd hverken meg eller kjæresten min. Men i det siste så har den ene begynt å bli sint når vi løfter han. Når han kommer i senga, der han ikke får være så setter vi han på gulvet igjen. Når kjæresten min løfter han så piper han og biter forsiktig, men når jeg løfter han blir han bare sinna og piper. Han har aldri bitt meg og kommer neppe til å gjøre det heller. Men hans atferd i det siste er litt bekymringsfull. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? :)

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Leik blir sint når jeg plukker han opp!

Post by malap »

Hvordan løfter dere han?
Hvis man er brå og hardhent er det ikke rart han reagerer.
Ellers så kan han ha vondt et sted, er min første tanke.
Malena

Larse
Pinky
Posts: 20
Joined: 18 Nov 2014, 20:35

Re: Leik blir sint når jeg plukker han opp!

Post by Larse »

Tror ikke han har vondt noen plass, han ble ikke sint idag eller igår når jeg plukket han opp. Men kansje han blir det en annen dag. De er vant med og gå fritt, og de får være hvor som helst når de er sammen med meg. Inkludert i senga, men når kjæresten er her så får de ikke lov ettersom de tisser i senga. Det gjør ikke meg noe, men kjæresten min liker det ikke. Så prøver å begrense tissinga i senga litt :P

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Leik blir sint når jeg plukker han opp!

Post by malap »

Kanskje han rett og slett ikke vil bli løftet noe særlig på, vil være i fred eller ikke vil flyttes fra der han er.
Har du prøvd å kjent/klemt litt forsiktig rundt på han?
Malena

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Leik blir sint når jeg plukker han opp!

Post by mily »

Jeg har også hatt ei som rett å slett ikke ville bli løfta å lagde slike pipe lyder når vi måtte løfte på hu.. Men var ikke noe galt med henne.. Alle er jo forskjellige :) men hun elsket å sitte på skuldra så tasset fint opp dit sjøl :)
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Leik blir sint når jeg plukker han opp!

Post by malap »

Hu ene mi er heller ikke så glad i å bli løftet hele tiden. Vil gjerne være der hun er ; )
Malena

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Leik blir sint når jeg plukker han opp!

Post by kikky »

Hvis han er inne i en hormonell periode, så kan det at dere løfter han gjøre at han føler seg utilpass.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Post Reply