merkelig oppførsel

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
jilleide
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 26 May 2015, 14:49
Kjønn: Kvinne
Location: Sandnes

merkelig oppførsel

Post by jilleide »

hei!
jeg har et spørsmål om rotta mi ufo.. rottene har et eget rom og av og til lar jeg dem slippe løs på rommet. det rare er at når ufo er på gulvet og jeg gjerne står i rommet så kommer hun etter føttene mine og biter dem. om jeg tror bakover med foten hun bet så løper hun etter den andre, og slik fortsetter dette.. er det normalt? er det en grunn for denne oppførselen?
JE' Rattery

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: merkelig oppførsel

Post by kikky »

Biter hun hardt eller småbiter hun?

Kan være en form for lek =)
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: merkelig oppførsel

Post by Kesia Madeleine »

Mine napper også i tærene innimellom. Men de gjør det bare når jeg har sokker på. De gjør det fordi de vil fange oppmerksomheten min og leke.
Som sagt over her, biter hun hardt? Biter eller napper hun ellers når hun er inni buret? Prøv å ta av deg sokkene og gå barbeint. Se om hun napper da eller om det ikke blir like interessant. Jeg har erfart at rotter har en ting for føtter med sokker på xD Har også hørt mange andre oppleve det samme :P
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

jilleide
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 26 May 2015, 14:49
Kjønn: Kvinne
Location: Sandnes

Re: merkelig oppførsel

Post by jilleide »

noen ganger hardt, andre ikke. jeg prøver å pipe litt når hun biter, slik at hun skal forstå at hun ikke skal bite hardt.
Virker som en liten lek ja, siden hun løper etter meg. I stad lekte jeg med henne med hendene rett etter, da begynte hun å skjære tenner :giggle:
Så det er gjerne en form for lek ja, tusentakk!

skal prøve uten sokker, hehe! er litt morsomt når hun løper etter dem da!
JE' Rattery

jilleide
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 26 May 2015, 14:49
Kjønn: Kvinne
Location: Sandnes

Re: merkelig oppførsel

Post by jilleide »

Kesia Madeleine wrote:Mine napper også i tærene innimellom. Men de gjør det bare når jeg har sokker på. De gjør det fordi de vil fange oppmerksomheten min og leke.
Som sagt over her, biter hun hardt? Biter eller napper hun ellers når hun er inni buret? Prøv å ta av deg sokkene og gå barbeint. Se om hun napper da eller om det ikke blir like interessant. Jeg har erfart at rotter har en ting for føtter med sokker på xD Har også hørt mange andre oppleve det samme :P
hun bet ikke når jeg ikke hadde sokker på, hehe morsomt i grunn!
Er så kjekt når jeg merker rotta vil leke. Hun andre er så veldig redd hele tiden, hun har vært veldig tilbaketrukken siden jeg fikk henne. Noen ganger vil hun ta kontakt, men det er ikke særlig ofte :/
JE' Rattery

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: merkelig oppførsel

Post by Kesia Madeleine »

jilleide wrote:
Kesia Madeleine wrote:Mine napper også i tærene innimellom. Men de gjør det bare når jeg har sokker på. De gjør det fordi de vil fange oppmerksomheten min og leke.
Som sagt over her, biter hun hardt? Biter eller napper hun ellers når hun er inni buret? Prøv å ta av deg sokkene og gå barbeint. Se om hun napper da eller om det ikke blir like interessant. Jeg har erfart at rotter har en ting for føtter med sokker på xD Har også hørt mange andre oppleve det samme :P
hun bet ikke når jeg ikke hadde sokker på, hehe morsomt i grunn!
Er så kjekt når jeg merker rotta vil leke. Hun andre er så veldig redd hele tiden, hun har vært veldig tilbaketrukken siden jeg fikk henne. Noen ganger vil hun ta kontakt, men det er ikke særlig ofte :/

Så morsomt! Med en gang det er sokk på så blir det nafsing i tærene. hahah! Her blir de hakket mer higen på napping i tærne når jeg har ullsokker på i tillegg xD De er så rare og sjarmerende :giggle:
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: merkelig oppførsel

Post by malap »

Papegøyene til pappa biter også i tærne når man har sokker på ; )

Du kan jo avlede med en katteleke f.eks om du vil omdirigere adferden da : )
Malena

Post Reply