Oversikt over rotter med adferdsproblemer

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Oversikt over rotter med adferdsproblemer

Post by Marit Fosen »

kikky wrote:Jeg kan ikke hjelpe så stort på den negative listen... 3 av mine aller mest fantastiske rotter har vært fra dyrebutikk via Imazo.
Gikk de rett hjem til deg?
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Oversikt over rotter med adferdsproblemer

Post by kikky »

Nei, men de kom alle fra dyrebutikken jeg selv jobbet i. De levde forholdsvis lenge, alle ble over 18mnd med lite eller ingen sykdom. Han siste, Mr. Blush, ble over 2 år og tilbrakte sine første måneder med kompiser i butikken. Veldig sosial gutt, ingen problem ved introer eller annet.

2 tilfeller av rotter som har stått lengre perioder i andre dyrebutikker endte ikke bra, men det er mange år siden. En blå som var ca 4mnd og hadde stått alene en stund. Trivdes som alene rotte, ikke mulig å introdusere, dårlig sosial atferd. En naken han rotte, aggressiv før kastrasjon, super engstelig etter kastrasjon, ble til slutt avlivet.

Men jeg har hatt flere og verre rotter fra "godt" oppdrett, kjøkken oppdrett og sist omplassering(bakgrunn diverse). Mye avhenger av mengde sosialisering de har fått både rundt andre rotter og mennesker, arv og gruppen de kommer inn i har også sin del å si. Det er ihvertfall det jeg har erfart over mine mange år som rotte eier.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Oversikt over rotter med adferdsproblemer

Post by malap »

Jeg vil uansett ikke støtte Imazo og dyrebutikker ved å kjøpe rotter derfra.
Har både hatt kjempe fine dyr fra butikk, men også dyr med adferdsproblemer.
Det er så mange år siden jeg kjøpte rotte fra butikk, og jeg vet ikke om de var fra Imazo eller oppdrett..
Malena

Post Reply