Hva skjer med rotta?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Hva skjer med rotta?

Post by malap »

Jeg ville ikke stukket fingrene inn i buret eller til henne i det hele tatt jeg da, kan jo virke som hun er litt usikker (med mindre det har med maten å gjøre). Gi det tid og tålmodighet.

Om det er noe med øyet, kanskje hun ser litt dårlig (vanskelig å si uten å ha sett det, som Sara sier).

Hva slags bunnmateriale bruker du? Gir du de avispapir? Majsen her reagerer litt på avispapir (får porfyrin ut av øyne og nesa), jeg pleide å strimle det opp til henne. Men når jeg sluttet å gi det og begynte å gi henne vanlig tørkepapir i stedet ble det borte.
Malena

jilleide
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 26 May 2015, 14:49
Kjønn: Kvinne
Location: Sandnes

Re: Hva skjer med rotta?

Post by jilleide »

hadde bunnstrø førSt, men byttet nettopp til avispapir for å se om det hjalp.. men hun virker bedre etter medisinen så tror heller ikke papiret har noe negativ virkning :-)

hun biter heldigvis ikke så lenge hun er utfor buret eller soveboksen sin:)
JE' Rattery

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Hva skjer med rotta?

Post by Anniken.HH »

Noen rotter kan være teretorielle på buret sitt.
Kanskje prøve å la vær å ta på henne inne i buret en liten stund? Når du skal løfte henne ut kan du eventuelt lokke henne inn i en bæreboks eller noe, slik at du slipper å risikere fingrene.
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Post Reply