Soving : hanner og hunner.

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Soving : hanner og hunner.

Post by Sara Syversen »

Hei dette er jo kanskje veldig basic.

Men jeg har jo bare hatt jenter. Har nå tatt til oss en enslig gutt fra finn så det kom opp noen ting jeg lurte på.

Er det kanskje noen som har skrevet opp fra dem var små hvor lenge dem sover i en loggbok eller noe ? Altså gutta ? Og også jentene eventuelt. Bare nyskjerrig for å kunne sammenligne.

Jentene mine var jo ekstremt mye mer aktive når dem var små. Mye mer våkne. Har et unntak da Berit vil alltid uansett ut å løpe litt hvis hun kan.

Men han derre Karstein er jo 6 måneder. Han er aktiv. Men alikevel slækk. Haha. Vanskelig å forklare. Veldig lay back type. Hehe. Løpe fort fort og slår seg til ro og bretter seg ut.

Men står det noe sted hvor mye søvn dem bør ha som 5 uker, 2 måneder, 6 måneder. 1 år osv ?

Jeg har jo alltid hatt utetider med dem på gulvet etter de da og behovet dems. Men nå er det noen som baaare vil sove gitt syns jeg.

Er det 20timer som er gjennomsnittet dem skal ha med søvn? Hva har du lest og erfart ?

Hilsen nyskjerrig ;)

Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Soving : hanner og hunner.

Post by Anniken.HH »

Jeg har ofte problemer med å vite om de sover eller bare slækern.
Virker ofte som om de sløvern max med øynene igjen, men likevel får med seg det meste som skjer.
Hvis det er fakta ville det jo vært naturlig at de trengte flere timer med den type søvn, for det å sove på vakt er ikke like bra som å sove dypt, og da trenger man vel mer søvn.

Men jeg tror nok hvor mye søvn de trenger er veldig individuelt.
Har jo selv flere sånne gutter som suser rundt før de plutselig legger seg rett ned. Men da sover de som oftest ikke.
Så mulig de er litt som ildere, at de går og går til de blir slitne, og da legger de seg for å slappe av, før de fortsetter igjen :P
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Soving : hanner og hunner.

Post by Troya »

Mine gutter sover lett 20 timer i døgnet... :-P

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Soving : hanner og hunner.

Post by Sara Syversen »

hehe ja slækkern max. Bodil så ut til å sove med øynene på gløtt ofte slik som på det ene bilde i sputnikken der. hihi. Alttid på vakt. Kalte henne sjersanten. Støvsugde jeg i leiligheten kom hun løøøpende.
Men ja en gang testet jeg det ut. Altså jeg tok hånden nærme og tok den opp og ned. Ingen reaksjon. Så staket jeg henne. og hun skvatt til.
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Soving : hanner og hunner.

Post by WillyWonka »

Synes mine er våken det meste av tiden :P men tror egentlig at de sover på skift :P derfor det virker som de er våken det meste av tiden :D
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Soving : hanner og hunner.

Post by Anniken.HH »

haha, ikke helt umulig at det er tilfellet her også! Alltid en eller to som suser rundt på dagen, og alle på kvelden
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Soving : hanner og hunner.

Post by Kesia Madeleine »

Troya wrote:Mine gutter sover lett 20 timer i døgnet... :-P
Hahah! Det er jeg helt sikker på at mine gjør også! x) De er litt våken på morgenkvisten og så sover de stort sett gjennom hele dagen. Og på kveldingen i 21-22 tiden blir det fart i dem. Typisk at de skal utforske mest mulig og tasse rundt når det nærmer seg leggetid for meg :P Men de er ikke mye på farten før de legger seg igjen, vasker seg eller putler med sitt inni buret. Bedagelige gutter altså. Ikke rart de har litt "love handles" med tanke på minimalt med bevegelse og samtidig ekstremt matglad :giggle:
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

Post Reply