Hannrotte som bøller med to små jenter

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Trinemor
Pinky
Posts: 3
Joined: 02 Nov 2014, 13:33

Hannrotte som bøller med to små jenter

Post by Trinemor »

Hei alle fine :-) Jeg har en kastrert gutterotte på 6 måneder. Han ble kastrert da han markerte absolutt overalt.. Så dyrlegen anbefalte det.. Å det virket .. Markering har han sluttet helt med, så det er bra. Etter å ha lest endel her på forumet så forsto jeg han ikke ville trives alene. Jeg kjøpte to søstre på 5 uker, som nå er blitt 7 uker. De har gått fredelig sammen hele tiden. Noenganger sover de sammen, og andre ganger sover søstrene sammen og gutten et annet sted. Men spørsmålet er: den siste dagene har gutten har vært litt voldsom med jentene.. Han kan dytte de litt ned med forlabbene og da piper de. Også ser d ut som han steller pelsen deres på en litt voldsom måte.. Da piper de også. Men da de går unna han så følger han ikke etter de.. Men plutselig går de frivillig tilbake til han.. Også skjer d igjen.. Han kan også finne på å nappe de i halen. Det er ingen sår eller skader. Høres bare så fælt ut når søstrene piper.. Er dette vanlig? Er det fordi han er sjefen? (Buret er veldig stort og de har stor plass..) takk for svar

Trinemor
Pinky
Posts: 3
Joined: 02 Nov 2014, 13:33

Re: Hannrotte som bøller med to små jenter

Post by Trinemor »

Må legge til her at etter han har bøllet med de .. Han har herjet litt de piper.. så kan de plutselig legge seg å sove sammen..

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hannrotte som bøller med to små jenter

Post by wollf »

Høres helt vanlig ut

Trinemor
Pinky
Posts: 3
Joined: 02 Nov 2014, 13:33

Re: Hannrotte som bøller med to små jenter

Post by Trinemor »

Takk for svar :-) da bør jeg ikke bekymre meg mer.. Blir jo helt tullete med disse dyra våre <3

Post Reply