Bestevenner i buret, men...

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Bestevenner i buret, men...

Post by Anniken.HH »

... krangler utenfor.

Har tre hanner på snart 2 år (har en hann som allerede er 2 år, men han er på ''ferie'', og har aldri vært del av ''problemet)
De har stått sammen i tre uker/1 mnd nå, og introduksjonen gikk uten problemer.

Det som er greia er at de er veldig gode venner i buret. Sover sammen, deler mat, vasker hverandre, leker sammen. Men utenfor buret, etter noen minutter løping rundt, begynner han ene å jage etter en av de to andre. (De to andre er brødre, og har vært sammen hele livet.) Får han ikke tak i den ene, går han etter den andre. Han har litt bustepels, og det blir gjerne litt rulling og piping om jeg ikke bryter inn.
Det er ikke vanlig ''lekeslåssing'', det kjenner jeg igjen, men ikke veldig alvorlig slåssing heller.

Noen som veit noe om hvorfor de krangler på lufteplassen, men ikke i buret? Og hva burde jeg gjøre med det? Fortsette å bryte inn når jeg ser at det nærmer seg krangling, eller la dem holde på?
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Bestevenner i buret, men...

Post by sanca »

Er det Gunnar eller Einstein som holder på sånn, eller Diesel-Stripa?

Gunnar hadde litt sånne tendenser utenfor buret da han bodde hos meg, men ikke i buret. Jeg tolket det som at han var tryggere på seg selv og egen posisjon inne i buret, at han måtte "hevde" seg mer utenfor

(G.P og Einstein er ikke brødre, forresten, men vært sammen fra Einstein var baby)
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Bestevenner i buret, men...

Post by Anniken.HH »

Er Diesel og Stripa som er brødre, og Einstein som driver og ''bøller'' :P
Gunnar Peon er på ''ferie'' i Bergen
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Bestevenner i buret, men...

Post by sanca »

Å ja, hehe, jeg trodde Diesel-Stripa var et dobbeltnavn på ei rotte :giggle:

Einstein har alltid vært litt bøllete, men da han var sammen med sine tre eldre burkamerater her hadde han nok ikke så mye spillerom. Kanskje han prøver å yppe seg mer nå i nye omgivelser... Kullet hans fikk litt manglende oppdragelse da de var babyer pga leie omstendigheter, det kan jo evt Marlen fortelle mer om. Kanskje det er det som vises litt på Einstein nå? Men jeg vet ikke om det er så mye å få gjort med oppførselen hans, kan hende det er rangen i flokken som ikke er helt på plass ennå, mulig det går seg til?!
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Post Reply