Gnager på veggen

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Anders Ruller'n
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 23 Jan 2013, 13:55

Gnager på veggen

Post by Anders Ruller'n »

Mine tre rottiser har begynt å gnage på veggen, noe som er et stort irritasjonsmoment for oss siden vi leier. Derfor spør jeg dere om tips til og få stoppet dette :cheerful:

Selvfølgelig har de begynt å gnage mindre siden vi har satt fram esker de holder seg inni når de er ut. Men vil gjøre mest mulig for å forebygge dette. :hmmm:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Gnager på veggen

Post by Milla »

Jeg har et par som gnager på tapeten her også, dette er mest bak buret helt nederst. Her har jeg satt plexiplater slik at de ikke får det til.
Ellers har jeg funnet ut å holde de opptatt med andre ting når de er ute, samt nei-trening hjelper ;)
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

siljeelise
Stjeler mat
Posts: 90
Joined: 31 Jan 2013, 16:10
Kjønn: Kvinne
Location: Tananger

Re: Gnager på veggen

Post by siljeelise »

Min rotte, Nessie har også den hobbyen...vanskelig å få henne til å slutte. det går vell ikke ann å smøre noe på veggen? (som ikke skader tapeten for mye og ikke er gidtig, men som smaker og lukter vondt?)

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Gnager på veggen

Post by mily »

Ta inn noen grener til de? Så gnager de vel heller på de enn veggen ?
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

siljeelise
Stjeler mat
Posts: 90
Joined: 31 Jan 2013, 16:10
Kjønn: Kvinne
Location: Tananger

Re: Gnager på veggen

Post by siljeelise »

Hvilke tretyper er ok for dem? Bjørk?

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Gnager på veggen

Post by Anniken.HH »

prøv frukttrær. Eple eller pære. De er litt saftigere, og smaker sikkert bedre :P
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Anders Ruller'n
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 23 Jan 2013, 13:55

Re: Gnager på veggen

Post by Anders Ruller'n »

Takk for god respons i tråden.

Rottene blir satt i "arrest" i en mnd. tid, fram til vi har et større bur de kan bevege seg over flere etasjer. De får nå ca. 2 timer dagen utetid, mot tidligere 12, men det er kun fram til vi har fått pusset opp rommet, og fått et større bur i hus.

Grener fra frukt skal uansett prøve, må bare huske på det når man er på butikken.

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Gnager på veggen

Post by mily »

Hvorfor ikke bare ut å plukke ned noen? :roflmao:
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Anders Ruller'n
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 23 Jan 2013, 13:55

Re: Gnager på veggen

Post by Anders Ruller'n »

Epleslang er en ting, men jeg lusker ikke rundt i nabolaget på leiting etter epletrær :) Er ikke lenge siden vi flyttet inn, så er ikke noe godt kjent med naboene.

Har prøvd med forskjellige grener som har blitt anbefalt på forumet tidligere (ikke fra frukttrær), men uten særlig hell. Skal forsøke huske kjøpe en klase med druer i morgen. Glemmer det hver bidige gang vi er på butikken.

HenrikZar
Pinky
Posts: 3
Joined: 06 Mar 2014, 20:52
Location: Bergen

Re: Gnager på veggen

Post by HenrikZar »

Alle mine rotter gnager på listen i stuen. Jeg og Kesia har kjøpt en tre seng på ikea som de gnager på nå. Men noen ganger hender det at de lurer seg bort og begynner å gnage på listen igjen. Har begynt å si "Eeyyyy!!" med en litt bestemt tone, da slutter de som regel ;) :bravo:
«Alt har jeg styrke til på grunn av ham som gir meg kraft.» — Filipperne 4: 13.

Post Reply