Ny rotte som biter oss til blods.

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Herr&Fru
Pinky
Posts: 14
Joined: 06 Apr 2013, 20:08
Location: Buskerud

Re: Ny rotte som biter oss til blods.

Post by Herr&Fru »

Matmor wrote:Godt at bitingen hans ikke ser ut til å ha noe med sykdom og smerter å gjøre. Territorial adferd eller ikke kan ha mye med manglende trygghetsfølelse å gjøre. Den gode nyheten er at det faktisk kan forsvinne helt hvis rotta blir mere trygg.
Da får vi prøve litt til. Han er jo så søt. Istad samlet han alt han fant på bordet inni jakkeermet på jakka til Herr som lå i sofaen og laget seg et skattkammer.
Noen ganger Herr, og noen ganger Fru

Herr&Fru
Pinky
Posts: 14
Joined: 06 Apr 2013, 20:08
Location: Buskerud

Re: Ny rotte som biter oss til blods.

Post by Herr&Fru »

Jeg, Fru, er mer positiv til Rasmus nå idag :) Spesielt etter råd fra dere og håp om at det kan gå seg til.
Hverken jeg eller Herr har vært borti denne slags biteproblem før så vi ble litt frustrerte.
Noen ganger Herr, og noen ganger Fru

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Ny rotte som biter oss til blods.

Post by tantepose »

Jeg tror det har med trygghet å gjøre.Han kan ha opplevd noe som gjør at hender inn i buret virker truende på ham.La ham gå ut av buret selv,og vask det mens han er ute.Og det høres kjempekoselig ut når han er sammen med dere. :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Herr&Fru
Pinky
Posts: 14
Joined: 06 Apr 2013, 20:08
Location: Buskerud

Re: Ny rotte som biter oss til blods.

Post by Herr&Fru »

tantepose wrote:Jeg tror det har med trygghet å gjøre.Han kan ha opplevd noe som gjør at hender inn i buret virker truende på ham.La ham gå ut av buret selv,og vask det mens han er ute.Og det høres kjempekoselig ut når han er sammen med dere. :cheerful:
Han kommer fra en dyrebutikk og jeg kan bare gjette hvor mange forskjellige hender som har vært inn og ut der for enten å rengjøre, mate, hilse på eller gi oppmerksomhet. hadde blitt traumatisert selv av denslags :P

men har funnet en grei måte å få han ut av buret på. han har fått en stor ullsokk som han har som hus så jeg løfter ut hele sokken med Rasmus inni, setter han opp mot kroppen min, så kommer han frivillig så lenge han ser et sted på meg han kan gjemme seg :) Han har fått være på/med meg nesten hele dagen og han viser lekelyst og nysgjerrighet, så jeg øyner håp for vesle tassen :)
Noen ganger Herr, og noen ganger Fru

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Ny rotte som biter oss til blods.

Post by tantepose »

Og jeg ville absolutt hentet en bror til ham!Jeg tror de vil kjenne hverandre igjen. :aww:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Ny rotte som biter oss til blods.

Post by Larm »

tantepose wrote:Og jeg ville absolutt hentet en bror til ham!Jeg tror de vil kjenne hverandre igjen. :aww:
:liker:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Herr&Fru
Pinky
Posts: 14
Joined: 06 Apr 2013, 20:08
Location: Buskerud

Re: Ny rotte som biter oss til blods.

Post by Herr&Fru »

Bror er hentet og plassert i buret med Rasmus. De så ut til å finne tonen med en gang. Eneste var kosesokken til Rasmus som ble litt trang for begge :) Så får vi se hvordan dette bærer avgårde :)
Noen ganger Herr, og noen ganger Fru

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Ny rotte som biter oss til blods.

Post by Larm »

Herr&Fru wrote:Bror er hentet og plassert i buret med Rasmus. De så ut til å finne tonen med en gang. Eneste var kosesokken til Rasmus som ble litt trang for begge :) Så får vi se hvordan dette bærer avgårde :)
Så bra da :cheer:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Ny rotte som biter oss til blods.

Post by tantepose »

:cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Ny rotte som biter oss til blods.

Post by monlan »

Å så godt å lese at det går så bra med han. Jeg tror han vil bli en helt super rottegutt om ikke så lenge. Lykke til videre og lykke til med broren. Godt å tenke på at han nå har en venn i buret sitt.
Jeg sitter ofte ved siden av buret med hånda inni, uten å klappe rottene. Jeg roter rundt litt forsiktig for å gjøre det til noe normalt at hånda er der. I det siste har jeg også lagt hånda nært de og inntil de mens de sover på dagtid, uten å klappe. De godtar det nå. Så det går rette vegen med mine gutter også.

Ser fram til å høre hvordan det går med dere :smile2:
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Post Reply