Svaksynt med høydeskrekk?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Irongirl
Pinky
Posts: 16
Joined: 14 Oct 2012, 13:02

Svaksynt med høydeskrekk?

Post by Irongirl »

Jeg er helt ny rotteeier så beklager for mange dumme spørsmål, men...
:hmmm: Etter å ha vært stolt, ny rotteeier en liten stund nå er 'Muffin' en veldig merkelig jente. Jeg har nå funnet ut at hun er helt blind på det ene øyet stakkar og svaksynt på det andre :trist2: er kanskje derfor hun er veldig bitete av seg med en gang hun lukter noe. Så jeg holder fingre og øre (når hun krabber på skulderen min) godt unna henne. Hun er ingen kosejente, men elsker å krabbe rundt på sofaen med meg og opp og ned meg for å komme på toppen av sofaen. Hun er over 1 år og stor koser seg heltidvis med mye tid ute av buret (etter litt overtalelse med ost for å komme ut) og mye godt å knaske på + doruller i buret sitt :cheerful: De elsker hun å gnage i stykker. Hun har ett "lazy eye" som ofte er helt eller halvt lukket og det kommer brunt ut av øyet hennes. Men fått bekreftet av dyrlege nå om at hun ikke har noe smerter fra dette.

Jeg har hatt buret oppe på en skjenk, men de siste dagene har hun vært motvillig på å komme ut på armen min :trett: etter en uke nå med mye trening har hun de siste 3 dagene nektet å forlate buret sitt stakkar. I dag bestemte jeg meg for å flytte buret ned på gulvet og trene med henne der. Tok fram ett lite stykke ost og da kom hun ut med en gang!!! Siste uken har hun nektet å la bakbena forlate tryggheten av buret. Så tror rett og slett det er høyden som har plaget henne :hmmm: kan dette være riktig?
Uansett så har jeg nå satt buret ett nytt sted på gulvet så vi lettere kan trene og hvor hun tør å komme ut. Så lenge gulvet har varmekabler og hun ikke står i trekk er vel ikke dette noe problem da vil jeg tro?

Post Reply