Hjelp!!!!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Claudia Marlene
Pinky
Posts: 27
Joined: 16 Aug 2012, 01:38
Location: Drøbak

Hjelp!!!!

Post by Claudia Marlene »

Hei, jobber fremdeles med introduksjon med ninni, dette går ikke så veldig bra hele tiden. Hun er VELDIG frempå og går ofte bort å biter nala ikke veldig hart men napper, hun har hatt ett bittsår. Ninni er ekstremt kontakt søkende og vil hele tiden over til nala og nille som ikke altid er like begeistret for å bli hoppet på, skal kjøpe ett litt større bur til ninni i og med at det ser ut som vi kun kan lufte dem sammen under oppsyn en periode til.
Men når jeg ser at hun biter er det noen god måte jeg kan regulere adferden hennes på, har nå løftet henne i buret og sagt nei ninni og sett morskt på henne. Men vet ikke om hun forstår dette.
Vet ikke helt hva jeg skal gjøre i går gikk det veldig fint med ninni og nille de sloss litt og etter en liten stund lå de og sov ninni utenfor og nille inni først men så fikk ninni komme inn.. Det er forøvrig bare snakk om uker eller månder før vi må avlive nille grunnet en kreftsvulst.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Hjelp!!!!

Post by Matmor »

Måneder er nå ganske lenge i rottelivmålestokk :|
Hvis du har en rotte som er syk eller gammel kan de være ganske anstrengende å ha en unge/ungdom der hele tiden, eller for den saks skyld en ny og voksen rotte som vil ha et oppgjør om lederrollen. I slike tilfeller har det hendt jeg har latt den svekkede rotten stå alene omtrent halve døgnet, og sammen med en rolig venn resten av tiden. Mer undgommelige rotter har fått være sammen med den rolige vennen men ikke sjuklingen resten av døgnet. Kan noe slikt fungere hos deg?

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Hjelp!!!!

Post by tantepose »

Hun har nok behov for å si ifra til den unge damen hvor grensen går.Det har hun også rett til.Den unge damen på sin side er yr og vil tulle med de andre,hun ville nok ikke oppsøkt "grebba" om hun mente det var farlig for henne.Småsår kan oppstå.Prøv å ikke stress dem ved å ta noen vekk hele tiden.De må liksom bli ferdig med det og det kan ta noen uker.Stell pent med gamla og gi henne mye kos. :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Claudia Marlene
Pinky
Posts: 27
Joined: 16 Aug 2012, 01:38
Location: Drøbak

Re: Hjelp!!!!

Post by Claudia Marlene »

Takk, men nille og ninni går ganske fint sammen somregel nå vis hun ikke kommer å vekker henne når hun sover eller tar mat når det ikke passer.. Nala som er den friske er det som er vanskligere nå, hun piper sånn når ninni hopper på henne og biter og gidder ikke legge henne i bakken, er kanpt 100 g forskjell på de. Nala er mer sånn kose jente som helst vil ligge ned i gensern :p
Har ett super søtt bilde av ninni og nille som koser i huset her om dagen. Nille er bare 6-7 månder så hun er ganske ung desverre men merker ikke noe særlig til at hun er syk, da skal hun få slippe.
Image

Forresten mente jeg uker eller få månder, dyrlegen mente kulen hadde vokst ganske fort

Post Reply