Rottene mine biter :(

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Tellus
Sofaspiser
Posts: 155
Joined: 17 Aug 2009, 17:01

Rottene mine biter :(

Post by Tellus »

Heei <3

Jeg har endelig fått mine to etterlengtende rotter, og har blitt såå glad i de :) Med en gang jeg fikk de var de overraskende tamme, og jeg begynte å kjæle med de med den gang. Etter hvert som dagene gikk, begynte begge å småbite litt i fingrene, og etter hvert har det utviklet seg til at de biter ganske hard... Hvorfor gjør de dette?? Jeg har blitt bitt til blods flere ganger av en rotte jeg hadde før, så jeg er superredd for å bli bitt ordentlig :( er det noen som har noen anelse om hvorfor de gjør dette?? :((

Mashiem
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 27 Jul 2012, 23:56
Location: Oslo
Contact:

Re: Rottene mine biter :(

Post by Mashiem »

Ett lite tips som virker med den her som også er litt biteglad: Når den hugger til så lag et høyt, skapt lite hyl. Jeg skriker selv et lite "Iiik!" og den slipper alltid. Det virker nesten litt som rottespråk for "Ikke gjør det, jeg liker det ikke".

Prøv. Kan tenkes det ikke virker for deg, men det skader iallefall ikke. :)

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Rottene mine biter :(

Post by Matmor »

Hvis de er små er det veldig vanlig at de har en periode hvor de må smake på deg. Vet du hvor gamle de er?

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Rottene mine biter :(

Post by kikky »

Husk å vaske hendene dine før du koser på de, mat lukt kan sitte lenge.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Tellus
Sofaspiser
Posts: 155
Joined: 17 Aug 2009, 17:01

Re: Rottene mine biter :(

Post by Tellus »

Tusen takk for svar, da får jeg prøve ut det dere sa <3 Matmor, de er 8 uker ca :3

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Rottene mine biter :(

Post by Matmor »

Når de er 8 uker gamle er de fortsatt i smake-på-og-utforske-fasen. De må rett og slett lære hvor hardt de kan ta i med tennene før du protesterer - og det lærer du dem best ved å pipe slik det ble foreslått :)

Post Reply