Agressiv rotte med headtilt

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Agressiv rotte med headtilt

Post by Vitania »

Jeg fikk nylig en rotte med mellomørebetennelse. Han har blitt behandlet for det men er litt usikker på hvor frisk han faktisk er. (Tror kuren var altfor kort)
Han bor nå alene da han er ganske agressiv i intro. Han bor nå i buret under mine, da vi er midt i flytting og ikke har særlig plass eller et annet rom han kan stå på. Når han lukter de andre rottene mine så knurrer han og smålig freser.
Han har ikke vært serlig agressiv mot oss men idag bet han samboeren min, dypere enn jeg noen gang har sett tidligere fra en rotte, og begynner nå å lure på hva vi skal gjøre.
Jeg skal ringe til veterinær imorgen, få sjekket han og evt satt han på ny kur, men slik som han er nå kan han ikke gå i flokk. (Han har vært i flokk tidligere men da han var veldig dominerende og agressiv mot de andre i flokken ble han separert fra de når de flyttet)

Har noen tanker og meninger om dette? Forslag?
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

utmeldt

Re: Agressiv rotte med headtilt

Post by utmeldt »

Er ingen ekspert, men sikkert lurt å behandle evt mellomørebetennelse plus evt smerter for å sjå om han roer seg før han blir introdusert for de andre. Kan jo hende at han er ekstra agressiv sidan han ikkje har det heilt bra.
Last edited by utmeldt on 13 Aug 2012, 03:50, edited 1 time in total.

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Agressiv rotte med headtilt

Post by Vitania »

Det har jeg også tenkt på, men jeg vet at han alltid har vært agressiv mot de andre rottene, fra før han fikk headtilt, og han skal liksom være behandlet for det, jeg er bare ikke så sikker på tidlige eiers ord.
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Post Reply