Rottenes personlighet

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Rottenes personlighet

Post by sanca »

Det er veldig morsomt å bli kjent med rotter og deres herlige personligheter. Artig å se hvor ulike de tre gutta i flokken min er.

Lucas er den utrolig myke kosebamsen som elsker mat og mennesker. Han er forholdsvis rolig og helt klart konfliktsky :nottelling: Når de to andre herjer som verst, finner han seg heller en rolig krok og en matbit :aww:

Nicolai er sjefen i buret. Men han er en veldig flott leder, tydeligvis med en naturlig autoritet som han ikke misbruker. Han er nysgjerrig og klok, og går ikke av veien for en spennende lekerunde med meg :cheer:

Gunnar er rett og slett en liten snik :nottelling: Han burde nok heller ha fått navnet Emil, for han er ganske så rampete... Det morsomste for tiden er å nappe i tærne mine, og deretter styrte avgårde før jeg rekker å få tak i ham. På samme måte prøver han også stadig å erte på burkameratene, men han har skjønt at det ikke nytter å få med Lucas på noe, så da blir det ekstra mye tøysing mot Nicolai, som takler det så fint. Bittelitt lek først, og så blir Gunnar satt på plass hvis han ikke gir seg. Når Gunnar bare blir sliten nok, har han noen vanvittig herlige kosestunder i armkroken min. Og jeg nyter kanskje spesielt godt de stundene med ham, siden han er så full fart ellers...

Har du noen artige personligheter i flokken din? Få høre!
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

utmeldt

Re: Rottenes personlighet

Post by utmeldt »

Vi har en rik sammensettning av personligheter :cheer:

Vendel er tøffingen i huset, sammen med Tula styrer de hvert sitt bur. Og de tåler ingen tull i sine herredømmer! :nottelling: De er to litt sure sjefer som gjerne setter undersjottene sine på plass dersom de ikke gjør som de vil.
Vendel er kjempekosen da, og det er fint. Tula kan kose om hun blir tvunget, ellers er hun ikke så glad i mennesklig kontakt. Forutenom når hun skjønner at det er godbiter i lufta :happy:

Darla er en personlighet for seg selv, hun klyper oss og herser med de andre i buret, men kan også være kjempesøt ,kontaktsøkende og holde det stilt i lengre perioder.
Pga hennes vonde fortid lar vi henne gjøre som hun vil, og hver dag blir hun litt bedre når det kommer til tamhet :cheerful:

Muffin og Marco er rolige og gode rotter, de venter gjerne på tur på godbit og tar livet helt medro, kjælne og vennlige rotter som søker kontakt. nederst på rangstigen har muffin altid vært, mens Marco ble akkurat veltet av tronen av sin bror vendel :nottelling:
Muffin deler desverre litt av darlas frykt for mennesker, men hun blir bedre for hver dag. Marco finner seg i det meste av håndtering, men ikke å bli lagt på rygg, da friker han litt ut og hala går som en propel for å få snudd seg :rofl:


Morsomt at denne tråden ble laget, i går hadde jeg nemlig en stor og opphetet diskusjon med en kompis av min sambo ang om rotter har personlight eller ikke. Jeg mente jo at såklart har de det! jeg har jo 5 forskjellige personligheter her i hus! men dette trodde han lite på.
Så dersom han kommer igjen skal jeg vise ham denne tråden :wink:

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Rottenes personlighet

Post by BlackNenne »

sanca wrote:Gunnar er rett og slett en liten snik :nottelling: Han burde nok heller ha fått navnet Emil, for han er ganske så rampete... Det morsomste for tiden er å nappe i tærne mine, og deretter styrte avgårde før jeg rekker å få tak i han.
:nottelling:

Høres ut som min avdøde Elna.
Hun pleide å løpe bak ryggen min når jeg satt i sofaen og ikke fulgte med. Støtt og stadig kom hun snikende og ga meg en "wedgie". Truse eller buksekant, uansett hva hun fikk tak i. :nottelling:
Når jeg da prøve å få tak i henne, løp hun av gårde hoppene i ekstase. :roflmao:

Så gikk det 2 min, så var hun der igjen. :smooch:

Post Reply