kose med rotta

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
iasulf
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 29 Sep 2011, 11:00

kose med rotta

Post by iasulf »

er det noen måte å få jenterotter til å kose på? I starten var jeg tålmodig, men de er så sinnsykt rastløse av seg. Det er veldig gøy når de leker og løper rundt, men jeg skulle virkelig ønske de ville kose litt mer :lovey:
- Hva kaller du en rotteeier med to rotter?

- Nybegynner

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: kose med rotta

Post by wollf »

hehe.. det kommer ofte med alderen. min blir roligere ved 1 år og så rundt 1,5 kan de sitte stille.
de yngre må slites ut først så de er så trøtte at de ligger i ro:P gutterotter er mer kosene enn jenterotter

iasulf
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 29 Sep 2011, 11:00

Re: kose med rotta

Post by iasulf »

åssen i all verden går det an å "slite ut" rottene? Tror rottene mine har uendelig med energi. De holder på i det vide og brede :P

Vaska hele buret i dag, har ett ferplast ferret tower, å jeg gjorde det skinnende rent, ommøblerte å fjærnet alle fleecepledd og avisbiter. Så la jeg fleece pledd og avispapir i sprinklene så de kan lage hulene sine på nytt :nottelling:
- Hva kaller du en rotteeier med to rotter?

- Nybegynner

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: kose med rotta

Post by wollf »

hm.. tar ca 4 timer med løping og hopping opp og ned trappen fra første til andre etasje, med mor i helene som prøver å stoppe rotta fra å komme seg inn steder hun ikke skal. da sovner de sånn ca samtidig som deg, men etter det er det veldig koselig. :cheesy:

John Arild
Stjeler mat
Posts: 59
Joined: 03 Jan 2012, 16:04
Location: Knapstad, Hobøl, Østfold
Contact:

Re: kose med rotta

Post by John Arild »

Mine er ute hele dagen når jeg er hjemme.
De har i løpet av denne utetiden minst to laaaange sovepauser hvor jeg kan gjøre så godt som hva jeg vil med de så lenge de ikke blir løftet opp.
Begge er veldig kosete når de er trøtte.

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: kose med rotta

Post by Jasmin »

Hun ene min var veldig kosen når jeg fikk henne da kunne hun ligge inni et teppe og sovne mens jeg koste med henne :naked:

Men nå som hun er blitt eldre har hun jo lyst til og utforske den store verden.Så jeg tror ikke det går an og få en voksen rotte 'Kosen'

Men sånn så de andre sier,de er mest kosene når de er over 1/1,5 eller små som min :peewaggle:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: kose med rotta

Post by wollf »

de liker å bli klødd lett i nakken, jeg fukter fingrene som om det er en liten tunge som gir dem pel sell, men de liker ikke å kose på samme måte som en katt gjør

Post Reply