Skal feire ein 2-åring. Treng tips til festkake, anna snadder samt underholdning :)

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Post Reply
utmeldt

Skal feire ein 2-åring. Treng tips til festkake, anna snadder samt underholdning :)

Post by utmeldt »

Min gamlefar Birk som eg er veldig glad i fyller 2 år på laurdag, og det skal jammen feirast! :party:

Har tenkt å lage litt av kvart, men mangler oppskrift på ei skikkelig rotte bløtkake eller bursdagskake. Gjerne uten melk :) Nokon som har?

Har dere andre oppskrifter på god festmat som kan vere verdig ein gammel rottemann så seier eg ja takk til det!

Korleis feirer dere bursdagen til rottene deres?

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Skal feire ein 2-åring. Treng tips til festkake, anna snadder samt underholdning :)

Post by malap »

Min samboer lagde vegansk banankake for litt siden, det var hvertfall en skikkelig hit hos rottene her (var dog ikke laget til dem, men alle må få smake ;))
Malena


utmeldt

Re: Skal feire ein 2-åring. Treng tips til festkake, anna snadder samt underholdning :)

Post by utmeldt »

Tusen takk Malap! :)
Prøver de ut allerede i morgen.
Birk er ikkje heilt i form, så vi har allerede starta feiringa. I dag laga eg ei kake av havrekjeks, hadde soya vaniljekrem oppå, og pynta med friske bær, frukt, og babnanchips. Han likte i allefall noko av det.

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Skal feire ein 2-åring. Treng tips til festkake, anna snadder samt underholdning :)

Post by malap »

Det hørtes godt ut!

Du får legge ut her da, hvordan det går : ) så kanskje jeg prøver meg en gang også ; )
Malena

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Skal feire ein 2-åring. Treng tips til festkake, anna snadder samt underholdning :)

Post by Sara Syversen »

Det så godt ut. Skal jeg lage om Berit rekker å bli 2 år den 15 agust. Tenkte eventuelt å bruke whipping istedenfor vanlig krem også. Men banan er æælltids godt
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Lizzie
Pinky
Posts: 24
Joined: 29 Jun 2015, 00:15

Re: Skal feire ein 2-åring. Treng tips til festkake, anna snadder samt underholdning :)

Post by Lizzie »

Gratulerer med rotta! Jeg har et tips til underholdning: Piñata! :narr:

Og ikke glem bilder så vi får se :party:
Eier av 2 søte rotter: Misty og Uly :grin: :smile:

utmeldt

Re: Skal feire ein 2-åring. Treng tips til festkake, anna snadder samt underholdning :)

Post by utmeldt »

Takk! :)

Det ble eindel kaker, og snadder på Birk. Både rotte og menneske kaker. Eine tantungen min feira også dagen sin på laurdag, og ho hadde ingen problem med å avse litt smaksprøver på ein gammel rotteman. Og ein stor rottepinata ble det og. Fylt, tru det eller ei, med biff og grønnsaker. Birk sette veldig stor pris på den. Snuste, og snuste før han sette tenna sine i den. :cool:

Post Reply