Meny/ Matliste til rotter

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Meny/ Matliste til rotter

Post by Sara Syversen »

Hei.

Jeg er selv utdannet institusjonskokk og tenker å få satt meg enda mer inn i kostholdet for totter en det jeg har. Jeg er ikke redd for å spørre å grave for vet det er mange med laaaang erfaring her inne. Og alle kan nok litt ekstra på vært sitt felt også.

Bare lurer på om noen har satt opp en ukes meny for rotter her ? Eller for en måned ?

Hvorfor jeg er opptatt av dette er jo at noen totter legger jo på seg mer en andre. Ja man kan prøve så godt man kan å aktivisere, ha bassengtrening, løpe etter mat på snor, bruke zickan sele og ha ekstra utetider.

Meen i bunn og grunn et regulert kosthold er jo viktig.

Jeg veeet det er vanskelig å slanke totter. Har prøvd selv gitt. Og det er jo ekstra vanskelig hvis dem er kastrert eller chippet.

Men ja. Er det noen som har en oversikt over hva dem gir i løpet av en uke her eller måned ? Veteranere her inne er sikkert mer beviste på dette med kostholdet en nybegynnere og kanskje har noen ekstra triks i ermet ?

Jeg kan jo selv legge ut en typ Meny senere her hvis jeg blir fornøyd med en ihvertfall.
Last edited by Sara Syversen on 06 May 2015, 16:01, edited 2 times in total.
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Meny/ Matliste til rotter

Post by malap »

I tillegg til RM1 som grunnfor, gir jeg som regel i fht. hva jeg spiser selv den samme dagen.