Melorm

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Melorm

Post by Siv M »

:hmmm: må vi kjøpe levende og tørke de selv eller :bleh: ekkelt

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Melorm

Post by Niana »

Jeg er ganske sikker på at mien ville spist melormer, mark og nesten alle andre insekter. Jack kastet seg jo over en veps ute i sommer, tullingen :giggle: Men han slapp den fort da den stakk han i foten x)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Melorm

Post by Siv M »

Au stakkar gutt, Jeg tror My som er mat vrak ville ha kastet seg over mel ormen ja, men hvis de skal ha dem tørket så vet jeg ikke hvordan jeg skal få tak i det :hmmm:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Melorm

Post by wollf »

Felleskjøpet har.også en del dyrebutikker

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Melorm

Post by Anniken.HH »

man får kjøpt døde melormer både i tørket form og som ''reptilmat''. Da kjøper man en boks fra ExoTerra med melormer, de er hermetisert, så de er fuktige og har fortsatt mye av næringen i seg.

Jeg gav Diesel og Stripa levende Zophoboslarver en periode - kun fredagsgodt - men de elsket det! Tok tak i ormene og beit av dem hodet først, så gomlet de i seg resten av kroppen uten problemer. Vi slittet med det når Stripa trodde fingeren min var en larve og tok et ordentlig tak, når han skjønte at han hadde tatt feil pep han som unnskyldning og la seg rett ned, men det gjorde sabla vondt, så etter det har det ikke blitt noen flere levende larver på gutta nei ^^'
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Melorm

Post by Siv M »

RatDragon wrote:man får kjøpt døde melormer både i tørket form og som ''reptilmat''. Da kjøper man en boks fra ExoTerra med melormer, de er hermetisert, så de er fuktige og har fortsatt mye av næringen i seg.

Jeg gav Diesel og Stripa levende Zophoboslarver en periode - kun fredagsgodt - men de elsket det! Tok tak i ormene og beit av dem hodet først, så gomlet de i seg resten av kroppen uten problemer. Vi slittet med det når Stripa trodde fingeren min var en larve og tok et ordentlig tak, når han skjønte at han hadde tatt feil pep han som unnskyldning og la seg rett ned, men det gjorde sabla vondt, så etter det har det ikke blitt noen flere levende larver på gutta nei ^^'
:giggle: kan tenke meg det gjorde vondt ja

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Melorm

Post by Eru »

Lager mer liv i denne tråden!
Har slike store melormer til tarantellen vår, vet det heter noe annet men gidder ikke drite meg ut med å skrive navnet feil! :flau:
Tenkte jeg skulle gi som snacks til rottene når jeg får, så jeg trenger ikke.. kappe av dem hodet? De eter det også? :flau: :sjokkert:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Melorm

Post by Siv M »

tror de i så fall biter av hodene spytter det ut å spiser resten hvis de ikke liker hodene på den :nottelling:

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Melorm

Post by Eru »

Gleder meg til å prøve instinktene på rottene, fordi om det høres brutalt ut så blir de iallefall ikke kokt levende, druknet osv osv! Et jafs så er det ingen smerte :smile: :flau:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Melorm

Post by Siv M »

jeg har prøvd melorm til smurfine og my som jeg hadde å de ville ikke ha :bleh: å ikke hamsteren min heller, så jeg har ikke kjøpt det mer etterpå.

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Melorm

Post by Anniken.HH »

mine gutter spiste zophobaslarver, tygget av hodet først så de døde meg en gang, så at de gjorde det samme med sirisser en gang vi hadde en noen til overs som de fikk :P
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Melorm

Post by monlan »

Jerry var helt vill etter fluer.
Jeg hadde aldri gitt han noe levende mat. Hadde ikke hjerte til det. Men så begynte han å gå i vinduskarmen... :giggle: Og der flyr det jo mye forskjellig om sommeren. :giggle: Han vart ekspert. Sto på to og været etter lyden av flua. Når den kom innenfor rekkevidde så fanga han den med framlabbene (sier en labber når en snakker om rotter? Er mer treffende med fingre :giggle: ) og gnafla den i seg. Veldig human måte for ei flue å dø på. Bedre enn å dø sakte i vinduskarmen.
Men jeg holdt på å le meg ihjel første gangen. Før ferdighetene med å fange noe som ikke ville fanges var på plass. :giggle:
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

siljeelise
Stjeler mat
Posts: 90
Joined: 31 Jan 2013, 16:10
Kjønn: Kvinne
Location: Tananger

Re: Melorm

Post by siljeelise »

Både Saifra og Nessie var/er veldig glad i både sirisser og melormer...første gangen de fikk smake siriss syntes jeg synn på den... de likte ikke bena, så de rev av et og et ben før de tok seg av sirissen..stakkers..
etterhvert ble de veldig flinke til å alltid begynne i hode-enden først..
en gang tok de også en liten edderkopp (til min store glede, kan ikke fordra de små og store norske..tarantell mye bedre..i bur.. =)..)...fant det ikke ut før sene, etter å studert noen bilder der de leker i et håndkle..ikke løye de var så ivrige på å krype rundt i det..


ang labber, føtter eller hender...lurer også på det samme..likner mer hender spør du meg, ...med en kvart tommel... :glise:

trine og gjengen
Stjeler mat
Posts: 91
Joined: 27 Nov 2012, 13:32
Kjønn: Kvinne
Location: bergen

Re: Melorm

Post by trine og gjengen »

hva med marker som man finner ute? eller snegler?

i sommer fant min datter en sommerfugllarve som hun ville spare på til den ble sommerfugl. Hun la den inn i rotteburet så¨den ikke skulle forsvinne. Jeg hørte et vanvittig hyl, og der satt Sussebass og gomlet den i seg. Triste greier. men falt virkelig i smak.
Har lurt på det i ettertid nr jeg har sett marker ol ute :)

(tror bare kanskje ikke at jeg hadde greid å gi de det)

siljeelise
Stjeler mat
Posts: 90
Joined: 31 Jan 2013, 16:10
Kjønn: Kvinne
Location: Tananger

Re: Melorm

Post by siljeelise »

tror noen har kommentert tidligere at snigler var for søte eller noe i den dure, og ikke helt bra.

men gresshopper (så lik som siriss det går ann, bare graits =)...), funker sikkert med andre larver og biller også(med mindre de innehoder giftige stoffer)..? men sikkert alt "med måte".

Post Reply