Gutta på tur

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Gutta på tur

Post by Ida »

I midten av juli dro jeg og noen venner avgårde på ferietur til vestlandet (Nordfjord). Slekta har et hus der nede som vi bruker som feriehus.
Og pappa var ikke så begeistret for å passe 6 snuter i ei uke, dermed ble gutta boys med. Smirre hadde stått ei stund alene siden hans kjære bror Balder døde, så jeg tenkte jeg kunne få han inn til resten av gutta i samme slengen. (Regna med de ble så forfjamset av ny plass osv at de ikke ville ta det så tungt om Smirre kom inn i buret.)
Dermed dro vi avgårde, 50 mil, Trondheim --> Nordfjord. 4 mennesker og 6 rotter i en fullpakket stasjonsvogn.

Smirre synes ikke det var så trivelig å sitte alene i reiseburet.
Image

Derfor var det veldig koselig å komme på fanget til tante Mona i framsetet
Image

Det var også veldig spennende å se hvem som var inne i det store buret.
Image

Da vi omsider kom fram fikk gutta roe ned i de nye ferieburene sine, til nest dag da det store skulle skje. Vi var veldig nervøse, selv om de hadde gått sammen før, så vi begynte med å vaske Smirre. Jeg vet at han ikke liker vann, men herreminjuledag for et leven det ble! Han måtte få seg noen timer i buret før han kunne settes sammen med resten.
Og det gikk bra :bravo: :bravo: :bravo:

Her nyter Smirre sitt nye, deilige selskap.
Image

Og vi synes kanskje at Lisjmann var i det deiligste laget? (Må nevnes at Lisjmann er kastrert, kanskje ikke så lett å se? :roll: )
Image

Etter litt hyrdestund på sofaen var det tid for fest! Tante Janne ble 20 år, og dette måtte feires på beste måte; BARNESELSKAP!

Image

Lisjmann og bursdagsbarnet.
Image


Etter selskapet feiret vi litt ekstra med et slag yatzy. Gutta måtte jo få være med de og!
Image

Noen dager senere tok vi oss en dagstur til Ålesund. Vi besøkte bla atlanterhavsparken. Gutta ble hjemme.
Image

Eller hadde de sneket seg med?! :shock:
Image

Hadde de blitt med ville de nok ha stupt uti akvariet og tatt denne gladlaksen kanskje? :smack: :spise:
Image

Det så ut som om de hadde kost seg mens vi var borte. Slik lå de da vi kom hjem.
Image

Etter en uke med masse ragnvær og kos med rottene var det på tide å dra hjem. Turen gikk bla. over geirangerfjorden og ned trollstigen.

Fint i geiranger ja!
Image

Her er vi på vei ned trollstigen. Nervepirrende! Gutta lå som vanlig og daffet i reiseburet.
Image

Smirre og meg da vi hadde kommet ned trollstigen. Er ikke alle rotter som kan skryte over at de har vært over geirangerfjorden og ned trollstigen altså! (må neves at når dette bildet ble tatt sto det noen hysteriske tyskere bak fotografen som fikk øye på rotta. De så stygt på oss og pilte tilbake til bila :lol: )
Image

Søte lille Smirre!
Image

Guttene kom trygt hjem igjen uten noen varige men. Og Smirre er lykkelig sammen med sine "nye" venner.

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

HURRA FOR TUR,BILDER OG ROTTER! :bravo: KJEMPEARTIG! :sol:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Post by Linda »

Så morsomt det var å lese om turen med bildene.. nydelige rotter! Og så bra at Smirre fikk seg burkamerater på turen og :bravo:

Post Reply