Mine små

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Mine små

Post by malap »

"The XL Platform Choob is made for larger cages - measures 25" long and 8/9" wide/high"
Hvis du kikker på bildene av buret mitt så ser du hvordan jeg har hengt den og hvor stor plass den tar. Jeg har hengt så den henger litt ned da, så kommer litt an på om du vil rette/stramme den helt ut eller la den henge i en bue. Det er mulig å henge den under en hylle på langsiden, men da vil den henge litt. Funker det og da :cheerful:
Malena

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Mine små

Post by malap »

Himmelen har fått en ny, vakker stjerne [HEAVY BLACK HEART]

Walter ble brått veldig syk, en etter en kom symptomene på hypofysesvulst. Det gikk veldig fort, fra å være i fin form til å måtte håndfores med bløt mat, han begynte å sove mye mer, gikk ned i vekt, hadde ingen kontroll over hvor han gjorde fra seg, klarte ikke vaske seg skikkelig, hadde bustepels og virket helt "borte", han vimset rundt når han var våken og vi måtte passe på at han ikke falt og skadet seg hele tiden. Dette skjedde i løpet av få dager, det var noen forferdelige dager og jeg var oppe med han stort sett hele tiden. Tok han ut og hadde han sammen med meg i sofaen, passet på å holde han varm, koste med han og foret han. Majsen, kjæresten hans passet også godt på han, sov sammen med han og sjekket innom han jevnlig. Det var hjerteskjærende å se :kjempetrist:

Vi kom oss fort til dyrlegen, og Tonje konkluderte med en gang at dette var det vi fryktet og det var ingen ting mer vi kunne gjøre.. det var helt forferdelig, og ikke noe jeg unner noen!
Jeg kommer aldri til å glemme hvordan han satt seg til på brystet mitt, pusset seg så godt han kunne, og la seg rolig ned med øynene lukket inntil huden min rett før han skulle få slippe. Plutselig ble han så rolig.
Han ble bare 1 år og 5 mnd, godgutten min :kjempetrist:

Han var veldig spesiell for meg og på det halve året vi hadde han knyttet vi et veldig sterkt bånd, han har fått en stor plass i hjertet mitt [HEAVY BLACK HEART]
Det er noe helt spesielt ved å ta i mot omplasseringer og gi noen en ny sjanse, det er så verdt det selv om det er veldig tungt når man mister de.. Vi her hjemme savner deg forferdelig mye, en liten kropp som har etterlatt seg et stort tomrom. Det merkes i buret at noen er borte og at noen savnes der.. Jeg elsker deg gullet mitt! Hvil i fred [HEAVY BLACK HEART]

Image

Image

Image
Malena

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: Mine små

Post by Ingerid Øksnevad »

Uff! Så fryktelig leit :sob:

Føler med deg :sob: :sob:

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Mine små

Post by Sara Syversen »

Jeg føler veldig sterkt med deg stakkars [HEAVY BLACK HEART] :grine:
Kondolerer så mye med Walter gutten. Nydelige godklumpen.
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Mine små

Post by malap »

Tusen takk [HEAVY BLACK HEART] [HEAVY BLACK HEART]
Malena

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Mine små

Post by malap »

Jeg har vært litt treg og ikke vært så flink til å være aktiv her inne i det siste. Men skal prøve å være innom oftere :cheerful:

Tenkte at jeg skulle presentere vårt nye familiemedlem, Donna :kisses:

Donna er en sort dumborotte, ei lita jente som antas å være 4-5 mnd gammel i skrivende stund.
Hun havnet i et fosterhjem der det viste seg at hun var drektig med 10 små.
Alt gikk heldigvis bra med henne og babyene, tross hennes unge alder og stress med flytting.
Jeg hørte om henne for en god stund siden, og klarte ikke helt slippe tanken på denne rottemoren som var i fosterhjem med babyene sine. Alt hun hadde vært gjennom med flytting, drektighet, fødsel og oppfostring av unger i en alt for ung alder. Hvem vil ha rottemor? Babyene får seg nok nye hjem uten problemer, skal hun sitte igjen der alene? Tankene surret rundt..
Etterhvert hadde alle babyene hennes fått seg nye hjem, deriblant skulle noen hitover - de skulle reise helt fra vestlandet til Oslo.
Jeg pratet litt frem og tilbake med de jeg kjenner som skulle ha noen av babyene, og kom frem til at hvis hun ikke hadde fått seg et nytt hjem nå, så kunne hun få reise sammen med de og komme hit til oss.

Hun er verdens nydeligste og mest sjarmerende lille rottetott, utrolig trygg og sosial! :cheerful:

Vi brukte 1 ukes tid på introduksjon, kvelden før julaften fikk hun flyttet sammen med de andre 3 og de ble en flokk på 4 :lovey:
Så, Donna fikk nok alt hun kunne ønsket seg til jul - en ny familie i et nytt hjem med flere rottevenner :love:

Deler noen bilder av henne og de andre fra julen:

DONNA
Image

Image

Image

ARIEL, DONNA, MAJSEN
Image

ARIEL, DONNA
Image

BLUE, DONNA
Image

MAJSEN
Image

ARIEL
Image

BLUE
Image

DONNA
Image

BLUE, rottenes julemiddag
Image

Alle sammen, dessert
Image

Ariel og Donna med "onkel"
Image

Donna og meg
Image

Donna og "bestefar"
Image

Donna og "pappa"
Image

Endelig er det 4 her igjen [HEAVY BLACK HEART]
Image

DONNA, ARIEL
Image

Trøtt og fornøyd i nytt hjem med nye rottevenner og en familie med mer enn nok kjærlighet å gi :love:
Image
Malena

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Mine små

Post by Sara Syversen »

Virkelig heldig Donna altså at hun kom til dere. [HEAVY BLACK HEART]
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Mine små

Post by malap »

Nå er det en stund siden jeg har skrevet her, og vi har både fått et nytt flokkmedlem OG mistet et :cry2:

Blue ble veldig dårlig, og vi måtte bare la henne slippe. Vi vet ikke sikkert hva som var galt og det var vanskelig å finne ut av.
Hvil i fred min forsiktige, gode og vakre engel - det er veldig rart å ikke ha deg her noe mer [HEAVY BLACK HEART]

Image

Image

Image

Image


Her er Bark, nye gutten i huset - kom hit fordi han ikke fungerte med gutten han gikk med. Han ble chippet og satt med jenteflokken her :love:
Spesielt Majsen og Bark var en god match :kisses:

Image

Image

Image
Malena

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Mine små

Post by Sara Syversen »

Kondolerer så mye med vakre Blue. Jeg var jo der den dagen du henta henne. Rart stakkars. Livet er for kort noen ganger synes jeg for dem små. Off. Føles noen ganger litt urettferdig. Hadde jo Karstein her også som jeg synes kunne blitt et år til. Men man kan ikke alltid styre det dessverre. Tiden hennes var inne nå. Men hun fikk ihvertfall oppleve et virkelig et godt hjem hos dere med mange gode rottevenner <3 <3 <3


Happy Barkemann kom til dere. Koselig Majsen fikk en støttekamerat. hehe. Man kan nesten se det i øynene på henne at verden er litt skummel. Barkemann ser trygg og god ut der. Håpe det smitter over litt.
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Mine små

Post by malap »

Tusen takk Sara [HEAVY BLACK HEART]
Veldig urettferdig, spesielt når de går så tidlig :cry2: livet dems er jo så alt for kort fra før!

Majsen trenger så mange støttekamerater som hun kan få, og hun fikk en god en i Barkemann :cheerful: hun våknet litt mer til live igjen etter han kom, så det er jeg veldig glad for. Etter at Walter ble borte så gikk hun nok inn i en depresjon og "stengte av", nå har hun åpnet seg igjen og er mer aktiv og våger mer. Verden er stor og skummel for den sarte sjelen, så jeg er veldig glad det gikk så bra med Bark :kisses:
Malena

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Mine små

Post by Troya »

Så leit med Blue... :trist2:

Bark er så kuuul!! Virker som han har fått drømmehjemmet nå! [HEAVY BLACK HEART]

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Mine små

Post by malap »

Takk [HEAVY BLACK HEART]

Han er ganske kul og god ja :cheerful:
Malena

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Mine små

Post by malap »

Dette er vårt nyeste familiemedlem Håp :cheerful:

Håp levde helt alene i et lite glassbur med spon og høy, og kun mat- og vannskål som innredning. Både det å leve i glassbur (akvarium, terrarie) og på spon og høy kan gjøre rotter alvorlig syke. I tillegg er rotter flokkdyr og skal ha minst en artsfrende å leve sammen med. De er aktive dyr som skal ha masse muligheter for å klatre og utfolde seg. I tillegg er de byttedyr og trenger å ha hus, tuneller og køyer å hvile i. Håp hadde ingen ting av dette..

Forrige eier skulle omplassere henne, men var vanskelig å få kontakt- og kommunisere med. Vi var flere som kontaktet han, og etter mye "om og men" og frem og tilbake fikk i endelig avtalt møteplass og henting - dette hadde da foregått over flere dager. Håp var i Trondheim og vi lette desperat etter transport for å få reddet henne vekk derfra. Vi tok i bruk tjenesten til Nimber og der fikk vi tilbud ganske fort, og dagen etter vi la det ut der kom hun. Flere timer reiste hun i et lite plastterrarie uten noe skjul, forrige eier hadde ikke sørget for noe mat eller vann til henne heller. Når jeg fikk henne i hendene kunne jeg endelig senke skuldrene. Nå skulle hun få mange venner, stort og innholdsrikt bur, mye utetid og aktivisering! Den lille jenta var bare rundt 3 mnd gammel, tynn og nøs en god del når hun kom.

Det tok ikke lange tiden før flokken her aksepterte henne, og nå bor hun sammen med 4 andre rotter og er i lykkerus :kisses:
Hun er kontaktsøkende, sosial, leken og veldig aktiv! Jeg kan ikke fatte at folk har samvittighet til å holde flokkdyr helt alene i et bittelite bur uten noen som helst mulighet for å utfolde og gjemme seg.

Vel, her får hun hvertfall utfoldet seg!
I bildene under koser de seg med gravekassa si, Håp er den sorte og hvite dumboen :cheerful:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Malena

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Mine små

Post by WillyWonka »

Så flotte de er! <3
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: Mine små

Post by Ingerid Øksnevad »

Heldige, heldige lille tott <3

Post Reply