Idas Skatter

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Ida Davidsen
Omegarotte
Posts: 129
Joined: 01 Jun 2014, 13:00
Kjønn: Kvinne
Location: Kristiansand

Idas Skatter

Post by Ida Davidsen »

Da har jeg endelig fått somlet meg til å lage et album. Nå skal det sies at jeg ikke har et spesielt bra camera, og mange av bildene er gamle og tatt av enda dårligere camera. Men det er vell ikke så viktig :happy:

Jeg kan starte med mine første rottetotter.

Dette er gode snille Penny, som var en av mine første to rotter. Hun var den mest utrolige rotta jeg noen gang har hatt. Jeg elsker alle mine små, men akkurat Penny var helt utenom det vanlige. Aldri har jeg vært borti en så herlig rotte. Åååå så mange fine historier jeg kunne fortalt om henne. Jeg hadde henne og Diana da jeg gikk på barneskolen, så det er mange år siden. Men jeg savner henne sårt enda. Hun var hjerterotta mi, og aldri tror jeg jeg kommer til å finne en som henne igjen! :cheerful:

Image

Image

Image

Også var det Diana da, som jeg hadde samtidig med Penny. Hun var så snill hun også, men hun var mye mer sky enn sin burvenninne. Jeg fikk aldri tatt noen bra bilder av henne, da hun døde før jeg fikk et litt bedre camera.. Hun var ganske overvektig, det virker nesten som hun "trøstespiste", da hun var veldig plaget av stress og nervøsitet. Det syntes ikke så godt på bildene, side de ble tatt når hun var en del yngre.

Image

Image

Det gikk så noen år før jeg fikk rotter igjen, men til slutt skaffet jeg meg to små skatter. De het Alice og Emily. Dessverre var de begge svært redde hele livet. Men de var bare snille, ikke noe vondt i noen av dem.

Image
Baby Alice :peewaggle:

Image
Baby Emily :aww:

Image
Alice med sin søte lille tunge :3

Image

Image
Vakre Emily

Image

Samtidig med disse to tassene fikk jeg en liten snuppe til ved navnet Blue. Hun var en snål liten mammadalt som ikke var så veldig begeistret over selskapet til verken andre rotter eller andre mennesker enn meg. Men eventyrlysten var hun. Hun elsket å klatre å hoppe, og fant på de merkeligste ting. Alltid underholdende! :giggle:

Image
Baby Blue :boing:

Image
En større versjon av Blue

Noen forskjellige rare bilder av baby Blue:
Image

Image

Image

Image
Den myke lille maven

Image
Til slutt, et bilde av Blue på sine siste dager.. :cry2:

Deretter skaffet jeg meg også to små tutter til. Mummi og Lykke. De var begge noe fantastiske sukkerklumper. Dessverre har jeg svært få bilder av dem.

Image
Lille Lykke hadde vakreste øynene jeg hadde sett

Image
Mummi var alltid rolig og bedagelig

Image

Image

Mine trøtte damer:
Image

Image

Deretter fikk jeg meg nuttelig liten snupp som het Baby. Baby var en søt liten sak. Glad i mennesker og andre dyr, alltid fornøyd.

Image
Unge Baby

Image

Image
Mot slutten...

Image
Snutebilde

Og så er det de to jeg har nå da :kisses: Sammy og Lulle. De er snart et halvt år gamle. Sammy er en akrobat av høyeste klasse. Hun har en helt spesiell trang for utforskning. Sammy er jeg veldig glad i. Hun minner meg en del om Penny. Lulle er også en herlig skapning. Men hun sliter med LVI stakkar. Lulle er mer forsiktig av seg. I stedet for å henge i gardiner og hoppe opp på benker, tusler hun rundt i sitt eget tempo. Lulle elsker mennesker, alle mennesker. Aldri sjenert. Sammy tar det litt lenger tid å bli med kjent med. Men når du først har lært henne å kjenne, kommer hun mye nærmere deg enn Lulle gjør. Lulle deler all sin kjærlighet ut til alle litt og litt, mens Sammy gir veldig mye til noen få utvalgte. Kan du si :giggle:

Image
Baby Lulle

Jeg har også baby bilder av Sammy, men de ligger ikke på PCn.

Image
Alle rotter er søte, men ikke på samme måte som Sammy. Sammy er ikke bare søt, men også pen. Jeg har aldri sett en rotte så pen som Sammy.

Image

Image

Image

Image

Image
Sammy og alle de elleve som jeg har mistet :kiss:

utmeldt

Re: Idas Skatter

Post by utmeldt »

Nydelige alle sammen :kisses:

Ida Davidsen
Omegarotte
Posts: 129
Joined: 01 Jun 2014, 13:00
Kjønn: Kvinne
Location: Kristiansand

Re: Idas Skatter

Post by Ida Davidsen »

Takk takk! :cheerful:
Sammy og alle de elleve som jeg har mistet :kiss:

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: Idas Skatter

Post by Ingerid Øksnevad »

Mange fine bilder av vakre totter :-)

Fiffi
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 15 Jul 2013, 17:24
Kjønn: Kvinne
Location: Akershus

Re: Idas Skatter

Post by Fiffi »

Kjempe søte rotter du har og har hatt <3
Jentene : :hjerterotte: Kalinka, Thiara og Caridina :hjerterotte:
Gutta: :lovey: Joonbi, Shinzo, Keuman og Dennis :lovey:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Idas Skatter

Post by WillyWonka »

Flotte små <3
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Ida Davidsen
Omegarotte
Posts: 129
Joined: 01 Jun 2014, 13:00
Kjønn: Kvinne
Location: Kristiansand

Re: Idas Skatter

Post by Ida Davidsen »

Takk, de er så deilige så :lovey:
Sammy og alle de elleve som jeg har mistet :kiss:

Post Reply