Hartmanns Hakker "Pac-Man"

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Post Reply
rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Hartmanns Hakker "Pac-Man"

Post by rottegal »

Image

Pac-Man var egentlig ganske uplanlagt, for jeg skulle jo studere og flytte på hybel - så det passet egentlig ikke med rotter.
Men en dag i juni kom jeg altså over innlegget der det sto at han trengte et nytt hjem, uten andre rotter, og det var bare for godt til å være sant - en rotte som trives alene!
Etter litt leting fant jeg en flott hybel, der han og jeg var velkomne. Og dermed var livet med Pac-Man et faktum.

Image

Image

Image
Pac-Man heter egentlig Hartmanns Hakker, og er en dansk import opprinnelig tiltenkt i avl, men det ser ut til at de planene har gått i vasken.

Han er asosial og trives best i eget selskap. Helt fra jeg leste annonsen mistenkte jeg at det var fordi han er sosialt tilbakestående, og etter en kort uke med han kan jeg konkludere med at han virkelig er en annerledes kar på mange måter. Hvis han hadde vært et menneske, ville man kunne si at han har mange autistiske trekk, men det gjør han ikke noe mindre skjønn. Han er simpelthen en liten perle, som bare ventet på at noen oppdaget det.

Pac-Man er ikke så veldig opptatt av meg, men han er meget opptatt av omgivelsene sine, og det er ganske morsomt. Han trives vanvittig godt i buret sitt selv om det ikke er enormt, og mitt store håp er at han en dag tar i mot mat utenfor buret, så jeg kan trene han opp til å ikke tisse utenfor buret. Av og til stopper han helt opp, og jeg kan formelig se at han presser skikkelig for å få ut noen edle dråper.. :sneak:

Image

Image

Når jeg fikk han hadde jeg store planer for han: Klikkertrening i mengder så han skulle få brukt hodet sitt, men det viser seg jo at han har mer enn nok med seg selv, buret og omgivelsene sine, så det venter jeg med til han er klar for det. Om han noen gang blir klar.

Han er den mest uredde rotta jeg har hatt noensinne hva utforsking angår. I stad satt jeg han i blomsterbedet, og i stedet for å søke til meg, så hadde han tenkt seg en tur ut i det fri - på ordentlig. Så et bånd er absolutt et must for hans del. Han frykter hverken hunder, høye lyder eller fremmede omgivelser!

Nå har han bare bodd hos meg i en knapp uke, men han har allerede sneket seg inn i hjertet mitt. :aww: Gleder meg til å se hvor varm i trøya han kan bli!

Image


Tusen takk til Niana og Tora for tilliten! :cheerful:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Hartmanns Hakker "Pac-Man"

Post by Crazyratlady »

Gratulerer med rottemannen, kjempe fin er han :cheerful: Så bra at du er fornøyd og høres ut som han er kommet til et godt hjem :)

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Re: Hartmanns Hakker "Pac-Man"

Post by rottegal »

Crazyratlady wrote:Gratulerer med rottemannen, kjempe fin er han :cheerful: Så bra at du er fornøyd og høres ut som han er kommet til et godt hjem :)
Tusen takk, han er vanvittig skjønn og ukomplisert, så jeg er veldig glad for at han fikk bli min! :kisses:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Hartmanns Hakker "Pac-Man"

Post by Sandratravolta »

Så pen:)
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Hartmanns Hakker "Pac-Man"

Post by BlackNenne »

For en kjekk type! :lovey:

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Re: Hartmanns Hakker "Pac-Man"

Post by rottegal »

Takk, takk! Jeg er selvfølgelig ikke uenig :giggle: :kisses:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Re: Hartmanns Hakker "Pac-Man"

Post by rottegal »

Her er Pac-Mans "enebolig":
Image

Ferplast Jenny KD


Jeg ominnreder nesten hver eneste dag, men det som er kjedelig når man bare har en rotte er at han bare får brukt en ting av gangen, så resten er liksom bare til pynt. Han foretrekker å ligge oppi kurven med fleece eller oppi hengekøya hvis den henger helt øverst. :)

En ting er sikkert, og det er at han liker seg inni buret sitt :giggle:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Hartmanns Hakker "Pac-Man"

Post by Sandratravolta »

Så slitsomt ut å ha de hyllene den veien. Jeg må ha de sånn at jeg kan tørke av de gjennom luka, siden gutta mine pisser de ned. Hvis det står en do oppå hylla, så tisser de på hylla i stedet for i doen. :( Men han hadde flott bur, heldiggrisen:)
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Re: Hartmanns Hakker "Pac-Man"

Post by rottegal »

Pac-Man er fæl til å tisse på hyllene han også! Prøvde å flytte toalettet opp på en hylle, men det resulterte i at han sov i doen i stedet for å bæsje i den, så det fikset jeg fort på igjen. :blrp: Jeg tørker av hyllene fra toppluka, den er liksom akkurat stor nok til at det går, også vasker jeg dem en gang i uken. Grunnen til at hyllene er sånn, er fordi han liker best å være i høyden, så nå er bur og inventar tilpasset hans bruk :roflmao:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Hartmanns Hakker "Pac-Man"

Post by Sandratravolta »

Det må være noe med de hyllene som gjør det helt fantastisk for gutter å tisse på de?? Virker som de tisser mer der enn resten av buret syns jeg.. Mine sover også i doen de har i den hylla... Men de har to doer i buret sitt da. Siden de er så late så håper jeg at de kan bruke den som står litt høyere opp når de ikke gidder gå helt ned for å bæsje.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Post Reply