Maria's små

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Maria's små

Post by Maria Bee »

Da har jeg tatt det vanskelig valget, og slengt det sideslengs i veggen.
Jeg har gått til annskaffelse av to nye små damer. Dette var ett dilemma for meg lenge, for etter att Ducati engelen min sovnet stille inn, orket jeg ikke tanken på å gå igjennom det samme igjen. Men det slo meg att bare en tulling ville sette noe så nydeligt og skjørbart til sides, for å bare tenke på slutten av ett langt og godt liv. Jeg trengte virkelig å ha noen småtasser her i huset. Jeg savner å ha noen rundt meg hele tiden. Borsett fra samboeren min da :giggle:

Jeg har og kjøpt ett nytt bur, på størrelse av Mount Everest, med masse tingtang i det.

Dette er da Luna & Leia :cheerful:

Image

Image


Image

Noen som vet hva disse er kalt? :cheerful:
Di har kritt hvite mager med blå ring rundt, hvite armer å bein, svarte haler (en med hvit tupp) og en mørk stripe nedover hodet og svart tippete ører.

Beklager dårlige bilder! Ser ikke alt så godt der :smile2:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Maria's små

Post by Siv M »

:bounce: så søte gratulerer

utmeldt

Re: Maria's små

Post by utmeldt »

fine jenter :kisses:

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Maria's små

Post by Crazyratlady »

Så koselig at du har fått deg to nye i hus :) Det hjelper å få slike triste hendelser på avstand for da husker man rottene for det positive og gleden ved dem, og ikke bare det triste.
Kjempefine jenter du har fått deg :cheerful:
Hvor kommer de fra, og hvor gamle er de? :)

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Maria's små

Post by Eru »

Sååå fine :lovey:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Ja det hjelper litt, men det blir aldri det samme. Men det var ikke meningen heller. Blir litt som terapi på en måte :giggle:
Men de er svært ville, og biter veldig. Skyr meg ganske mye. Jeg har bokstavelig dratt de ut av buret for å sitte sammen med meg i sofaen. Det hjalp veldig.. I ca 3 minutter :confused: da var det tilbake tilå være livredd og bite alle.
Di er født 3.Mars, fra oppdretter i Haugesund. :cheerful:

Forsatt ingen som hvet hva type rotte dette er? :huh:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Maria's små

Post by Siv M »

:hmmm: så rart de er så ville når de er fra oppdretter :hm: de fleste fra oppdretter bruker å være håndtamme å snille
håper det går seg til for deg.

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Ja det synst jeg og. Men rettere sagt så kjøpte jeg de fra en dyrebutikk som fikk inn fra oppretter fra Haugesund. Kansje derfor de er så ville? Selv om de var der under en uke? :sorry:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Maria's små

Post by wollf »

Siv M wrote::hmmm: så rart de er så ville når de er fra oppdretter :hm: de fleste fra oppdretter bruker å være håndtamme å snille
håper det går seg til for deg.
alle kan jo kalle seg for oppdretter. en som avler rotter for slangemat kan selge under i butikk og kalle seg for en rotteoppdretter. man har ingen garanti for at rottene er fiske eller tamme bare for at de er fra oppdretter.
det er kjøper som må sjekke ut om oppdretteren er særiøs. ofte er rotter fra usæriøse oppdrettere mer redde og syke enn de fra imazoo

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Maria's små

Post by Siv M »

å ja da har ikke oppdretteren holdt på med dem sikkert fra de var født da er de ikke sosialisert, men litt rart likevel for Molly er fra dyre butikk vet ikke om det var oppdretter som hadde henne før det eller IMAZO men hun var veldig snill å rolig helt fra begynnelsen jeg holdt henne, ikke noe piping, biting eller noe, jeg ble helt overrasket over henne, jeg trodde jeg måtte jobbe litt med henne for å få henne hånd tam men det var overhodet ikke nødvendig, jeg kunne ha henne på innsiden av genseren uten at hun gjorde noen ting helt fra dag en jeg kjøpte henne :confused:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Maria's små

Post by Siv M »

wollf wrote:
Siv M wrote::hmmm: så rart de er så ville når de er fra oppdretter :hm: de fleste fra oppdretter bruker å være håndtamme å snille
håper det går seg til for deg.
alle kan jo kalle seg for oppdretter. en som avler rotter for slangemat kan selge under i butikk og kalle seg for en rotteoppdretter. man har ingen garanti for at rottene er fiske eller tamme bare for at de er fra oppdretter.
det er kjøper som må sjekke ut om oppdretteren er særiøs. ofte er rotter fra usæriøse oppdrettere mer redde og syke enn de fra imazoo
Ja, jeg vet jo ikke helt opprinnelsen til molly bortsett fra at hun var fra tam zoo, men hun var veldig rolig å snill helt utrolig. Eneste er at hun da nøs utrolig mye, hun har gått på behandling for det i 2 og en halv uke nesten, skulle egentlig gå på den behandlingen ut uke tre også i følge vetten men jeg valgte å bare trappe ned er liksom grense for hvor mye hun skal tåle også, hun har blitt mye bedre men nyser fortsatt litt av og til.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Maria's små

Post by wollf »

jeg tenkte ikke på molly, men på maria sin rotte nå :)

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Maria's små

Post by Siv M »

wollf wrote:jeg tenkte ikke på molly, men på maria sin rotte nå :)
ja det vet jeg, men det var bare det at som du sa at Imazo rotter ofte er roligere en rotter fra useriøse oppdrettere :smile:
håper at marias små totter går seg til etter hvert, litt trist med rotter som er ville å bare biter, lykke til med dine små jenter Maria bee :cheer:

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Maria's små

Post by kikky »

Ser ut som en agouti self og en agouti berkshire. Fine piker :cheerful:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Ja, de burde jo vert håndterlige. Nå i dette tilfellet så ha hun så jobber der att de fikk folk inn daglig til å løfte, kose og håndtere dyra, så de ikke blir ville eller redde mennesker. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Jeg prøver jo skikkelig hardt å få de til å like meg. Jeg gir dem mat fra hånden min inni buret, og lar dem selv lukte seg fram og inn i hånden min når jeg vil ha kontakt. Men de fryser til is med en gang jeg røre ved meg, og når de først kommer så småbiter de på hånden min. Jeg prøver på forsiktig knipsing og lager pipe lyd så de skjønner att det gjør vondt.
Og de er Skikkelig skvettne! En brå bevegelse så fyyker de inn i nærmeste gjemme sted :cry2:

Noen tips?
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Post Reply