Maria's små

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Maria's små

Post by Siv M »

:lolface: herlige kommentarer til fine bilder :grin:

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Badetid i mais basseng


"Kom da Luna, så hamstrer vi til vinter!"

Image

"Nei, nå har jeg jo nettopp funnet god soveplass. Finner ikke sånne bare slengende rundt omkring vet du"
Image

"...Men det skader jo ikke å prøve"

Image

" Oooioioioi.. Vi trenger mer mais. Dette er ikke nok, Leia"

Image

"Bare venter til du er ferdig jeg, Luna. Takk for den ene maisen du kastet til meg."

Image

"Jo, Versegod"

Image
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Det ser ut som prossessen med å få de håndterlige og tamme har stoppet opp i noen dager nå. Ser ikke så mye forbedring, men jeg regner med att det er nå det kommer til å ta tid med tilvenning av meg. De er forsatt like skvettne og små redde for brå bevegelser og høye lyder. Jeg må liksom ta alt i slow motion for att de ikke skal bli redde.

Er det noen som har noen bra tips eller aktiviteter for å "tamme" ned og sosialisere rotter? Se bort i fra det åpenlyse her, å gå litt grundigere i det, for nå har jeg seriøst prøvd alt! :flau2:
Jeg vet det tar lang tid, og er villig til å sitte meg ned og bruke tiden jeg må. Det er ikke tvil om att en vakker dag så kommer de nok for å sitte på fanget å kose og greier. Men i det lange drag, så er vell egentlig det eneste som har skjedd til nå, kort fortalt, De er vant til meg, og bare meg.

Jeg må beklage bildene, men jeg har ikke noen Sittestilleogserettinnikameraforjegertam rotter. Så det blir ganske mye like bilder :flau2:

Image

Image

Image

Image

Image
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Maria's små

Post by Crazyratlady »

Jeg har ikke så mange tips å gi deg, men synes du har gjort en god jobb så langt :)

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Tusen takk :smile:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Maria's små

Post by kikky »

Syntes det ser veldig bra ut jeg altså. Labber på lanken din selv med kamera foran og blitz? Det er jo ett tydelig tegn på at de begynner å stole på deg :cheerful:

Veldig fin agouti farve på de forresten!
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Jada, bildene viser dem fra sin beste side!
Men det er det att de er så nervøse å skvetter for ingenting som er problemet. De er veldig nervøse og redde ennda. De påvirker hverandre og. Vist den ene får panikk så stikker begge. Før de går ut av buret så kikker de på hverandre konstant for å bekrefte att det er trygt ennda, og att begge går ut samtidigt. Det er nesten som de er tvillinger :crazybonk:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Bildedryss fra i dag :)


De ble glade for ett nytt teppe å herje med :cheerful:
Image

Image

Image

Sove på albuen
Image

Ser du hånda?
Image

Klatremus
Image

Fine hvite magen
Image
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Hei igjen!

Nå har snille Kamillahm passet Luna & Leia i en to-ukers tid. Jeg hentet de igår kveld, og merket med en gang att hun har tatt godt vare på småtrolla. De er veldig kosete og håndterlige! Tusen takk :-)

Jeg tror bite perioden er over, og nå begynner liksom rampe/kose tiden for smått. Jeg kan løfte Leia uten problem. Hun har ikke det gode henget enda, og blir litt stiv. Men hun protesterer ikke. Hun slikker finger og lager smattelyder når hun sitter på fanget mitt. Luna er forsatt litt rebelsk, og sliter litt mer med å bli løftet. Men det kommer seg veldig.

Igår hengte jeg opp mange nye hengekøyer, sputniker og en trestang som er veldig populær. Det er full fres i buret, og dørene på buret står åpne så lenge vi er hjemme. Da har de sofaen og bordet til disposisjon til å gjøre hva de vill. Som regel springe litt ifra seg når de måtte ønske det. :cheerful:

Igår ble det spagetti/middags-rester og minimais som en slags bestikkelse for jeg var så lenge borte :yumm:

Image

Image

Image


Image

Image
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Maria's små

Post by Crazyratlady »

Så koselig å høre og se at det går fremover med jentene dine, de er virkelig fine :)
Fikk faktisk et lite glimt av de live da jeg var hos Kamilla og henta Bugatti (nyeste medlem av flokken min)
De så litt skeptiske ut akkurat da, men det var artig å få sett de :)

Kamillahm
Sofaspiser
Posts: 156
Joined: 05 Oct 2012, 16:59
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund
Contact:

Re: Maria's små

Post by Kamillahm »

Så ikke dette før nå! :cheerful: Var veldig koslig å passe på dine søte små! :nottelling: hvordan går det med dem nå?
Tuva, Amy, Biancha, Ariel, Sunniva, Blenda Børre, Gabriel, Theo

Post Reply