Maria's små

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Dag 7 & 8

Nå har jeg hatt den første bite-frie dagen her i fortet. Jentene har sløvetid midt på dagen, så ting begynner ikke å skje før om kvelden føler jeg.
Fikk ett skikkelig gjennombrudd i går da Luna lot meg klappe henne imens hun spiste. Hun luktet til og med på fingrene mine for å sjekke hva som foregikk. Det var helt ok det! Leia har forsatt disse teleportering annfallene sine, der hun skvetter til, og ett millisekund senere sitter på sofaputa 2 meter vekke ifra meg. Men det blir bedre angående nervøsheten også. De kommer å lukter på meg når jeg kommer inn i rommet, og kan stikke å legge seg rett etterpå igjen.

Jeg har og vert å kjøpt inn resten av tingene jeg trengte til buret. Klatrepinne, hengekøye, ekstra vannflaske og noen leker. Og og og og Fruit Loops!! :cheesy:
Da skulle dere sett noen fornøyde småtroll.

Nå er hele buret rengjort, og jeg har byttet ut bunnstrøet med avispapir, og lagt inn toalettskål med strø. Når jeg kikker inn i buret nå, så sitter faktisk Leia i den allerede, scoore!!

Nå har de som sagt eget rotterom med en egen sofa til disposisjon, så da har jeg mekka til en bro til dem. De står også på ett glassbord, som jeg har måttet dekke til med ett håndkle for de var veldig skeptiske til å kunne se igjennom ned til bakken , haha!


Se så fint det ble!

Image



Jeg tenkte også jeg skulle prøve med Mais Scuba diving. Ikke vellykket sålangt. Men som er det som sagt tornerose og den lille dvergen vi har med å gjøre for øyeblikket..Zzzz

Image



Her ligger da Luna med be berømte Fruit Loopsa, og teppe mitt, som de begge har voldtatt.


Image
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Maria's små

Post by Siv M »

så flott at det er fremgang :bounce: da er det forsatt håp hos dem kjempe bra, de ser ut til ha det fint inne på rommet også :cheer:

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Ja, jeg håper det går rette veien nå, og att dette meg biting å nervøsitet forsvinner helt.
Ingenting er bedre enn trygge, gode rotter med god tilitt til meg, og vise versa :cheerful:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Maria's små

Post by Siv M »

Er så enig :cheerful:

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Mmm... Fruktcoctail-Dykking

Nå er jeg ultra populær

Image
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Maria's små

Post by Crazyratlady »

Grattis med framgang :boing:
Fint rotterom du har ordna til de :D

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Jada, betydlig fremgang siden sist. Men skyr forsatt håndkontakt. De klatrer over meg hele tiden, og jeg merker de liker å sitte på skulderen min godt. Håper jeg i nærmeste fremtid kan begynne å klappe dem, å gjøre dem mer vant med hånden min.
Men alt jeg egentlig trenger å gjøre nå, er å åpne dører til buret. Da står de normalt vis å venter ved åpningen. Jeg pleier å slippe de løs en halv time før jeg stikker å jobb, når jeg kommer hjem igjen, så står døren åpen helt til jeg legger meg.
Prøver å sitte inne med dem så ofte som jeg kan, og jeg er glad det har gitt resultater.

Men de har fått seg noen merkelige fakter angående omøblering av buret. Ting seiler utforbi 3 etasje på buret å knaser i bakken. Det er helst den gigantiske matskålen det går ut over. Met mat skal de ha! Trollunger :change:

Siden Ducati gikk fritt i stuen så trengte jeg ikke bekymre meg så mye om å stimulere henne, siden hun gikk rundt å pusslet på hele tiden (herregud, som jeg savner henne!!) Så prøver jeg å gi dem "hjernetrim" litt nå å da. Blir litt kjedelig med den samme sofaen dag ut og dag inn. Så idag lagte jeg....

....Basseng-med-mais-inntullet-i-vaskeklut. TaDaa!

Det var utrooolig spennende å lete etter mais!

Image


Image

Jeg beklager dårlige bilder, men kameraet mitt har strøket med :sneak:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Maria's små

Post by Siv M »

Kan jo se at de har det gøy da :cheerful:

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Her har da Leia klemt seg imellon buret som da står klin inntill veggen. Mission Impossible i mine øyne, men supermann klarer det meste.
Her har jeg da skubba det ut i fra veggen bare for bildet sin skyld :cheerful:

Image

Sjarmerende :grin:

Image

Her er da ennda ett av disse fantastiske tilfellene der enn tilfeldigvis løfter på puta og finner... Drue pakken tømt på hodet, og en rotte i den i stedet for.

Image
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Maria's små

Post by Siv M »

:lolface: :roflmao:

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Maria's små

Post by BlackNenne »

Hehe, så fine. :cheerful:

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Fremgang med veldig stor F.

Ingen biting, kloring eller ignorering. Ingen skyhet, misstro eller reddhet. Det er fantastisk.
Men som sagt -babysteps. Nå har de begynt å klatre på meg og herje på lårene mine når jeg sitter i sofaen med de. De kommer når jeg åpner dørene, og vill ikke inn igjen når det er sove tid. Det blir forsatt litt nesten-klapping på dem, med det venner de seg vell til. Jeg begynnte så smått igår med å gi dem noe snack, og for hver snack - ett klapp eller stryk over ryggen. De begynner å bli litt småvandt til det nå, men er forsatt litt redd hånden min ovenfra.

Men det er mange gode bestikkelser på lur. Noen gang prøvd Kinderegg-sjokolade? "Mmmh, spise av hånden"
Samme med agurk og mais. Men agurk er jo bare superdupermega godt. Jeg kan kutte opp 1/3 av en agurk, og ett par timer senere er det oppspist. Veldig populært.

Noe som jeg synst er litt merkelig er att det er bare hånden min som er skummel. I går så satt jeg å leste i sofaen, og de klatret over meg som vanlig da Luna begynnte å småbite i genseren min ved albuen. Ds skubbet jeg henne vekk med albuen, men hun kom tilbake og forsatte. Slik foregikk det sikkert 5 ganger. Uansett om jeg dytter hardere og hardere. Men når hånden min kom.. Daaa..var hun vekk. Poff, inn i buret som ett lyn.
Det som er merkeligt er att jeg aldri har gjort dem noe vondt med hånden min. Aldri tatt hardt i eller kløpet eller noe som helst.
Lurer på om denne "håndfrykten" kommer litt med att noen sikkert har gjort dem vondt før jeg fikk dem. De var jo vettskremte og rett ut farlige når jeg fikk dem. Aldri har hånden min vert blodigere før.

Men nå vet dere... KOOS

Image


Kyss meg i ræva
Image

Gruppeklem
Image

Kan jeg få det kameraet med meg inn eller?
Image
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Fremgang med veldig stor F.

Ingen biting, kloring eller ignorering. Ingen skyhet, misstro eller reddhet. Det er fantastisk.
Men som sagt -babysteps. Nå har de begynt å klatre på meg og herje på lårene mine når jeg sitter i sofaen med de. De kommer når jeg åpner dørene, og vill ikke inn igjen når det er sove tid. Det blir forsatt litt nesten-klapping på dem, med det venner de seg vell til. Jeg begynnte så smått igår med å gi dem noe snack, og for hver snack - ett klapp eller stryk over ryggen. De begynner å bli litt småvandt til det nå, men er forsatt litt redd hånden min ovenfra.

Men det er mange gode bestikkelser på lur. Noen gang prøvd Kinderegg-sjokolade? "Mmmh, spise av hånden"
Samme med agurk og mais. Men agurk er jo bare superdupermega godt. Jeg kan kutte opp 1/3 av en agurk, og ett par timer senere er det oppspist. Veldig populært.

Noe som jeg synst er litt merkelig er att det er bare hånden min som er skummel. I går så satt jeg å leste i sofaen, og de klatret over meg som vanlig da Luna begynnte å småbite i genseren min ved albuen. Ds skubbet jeg henne vekk med albuen, men hun kom tilbake og forsatte. Slik foregikk det sikkert 5 ganger. Uansett om jeg dytter hardere og hardere. Men når hånden min kom.. Daaa..var hun vekk. Poff, inn i buret som ett lyn.
Det som er merkeligt er att jeg aldri har gjort dem noe vondt med hånden min. Aldri tatt hardt i eller kløpet eller noe som helst.
Lurer på om denne "håndfrykten" kommer litt med att noen sikkert har gjort dem vondt før jeg fikk dem. De var jo vettskremte og rett ut farlige når jeg fikk dem. Aldri har hånden min vert blodigere før.

Men nå vet dere... KOOS

Image


Kyss meg i ræva
Image

Gruppeklem
Image

Kan jeg få det kameraet med meg inn eller?
Image
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Svarte! Det kommer nesten alltid to innlegg om gangen! Tulledata :sneak:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Reisebur tilvenning på G!

Jeg vill bo her, Leia. Koseligt med lilla hjem.
Image

Jeg liker meg best her jeg, Luna. Ta den lille boksen du.
Image

Men det følger jo med en grotte, er du sikker?
Image

Veldig. Bare ta det du
Image
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Post Reply