Maria's små

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Maria's små

Post by Crazyratlady »

Var ikke så ille den bitinga da, ser ut som hun smakebiter, hun biter vel ikke til blods?
Kommer nok til å bedre seg etterhvert ja, når de blir tryggere :cheerful:
Bare vær mye i samme rom som de og ikke gi de så mye oppmerksomhet, bare ta en bok eller pcen med deg og la de komme til deg, i sitt tempo :) Så blir de nok tryggere på deg skal du se ;)

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Ja, når de får roe seg ned så kommer det vell av seg selv. :cheerful:
Ja, dette var jo snille Luna, hun har aldri bitt, men bare smakt på hånda liksom!
Men Leia derimot, hun biter til blods hver gang hun skvetter av hånda mi ( og det skal ingenting til) så stikker hun å gjemmer seg etterpå. Det er hun som er mest sky, og tørr ikke komme ut av buret uten søstera går først :hmmm:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Maria's små

Post by Crazyratlady »

Åja, satse på at det kommer seg ja, det gjør det helt sikkert.
Hvis de har stått en stund i dyrebutikken er det jo ikke rart de er litt sky og redde av seg. Mye ståk og støy i butikkene..

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Men det er så merkeligt att di sier att det kommer egne folk på kveldstid å koser med dyrene så de ikke skal sky folk, så ender de opp sånn!? Og i tilegg sier de att di er veldig kosete når du holder dem, når det egentlig er helt motsatt:-/
Men det kommer seg nå. Di har ikke bitt noe idag, vi har kost oss i sofaen, og di har slikket på nevene mine, å komt til meg hele tiden. Jeg filmet de hele tiden, men når jeg la filmen innpå dataen så ble den alt for mørk til å vises, så det får bare være.
Selv om det tok 10 minutter å få Leia i buret igjen så var det verdt det. Hun er raskere en supermann! :overrasket:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Maria's små

Post by Crazyratlady »

Ja, det er jo merkelig, men det kan jo være pga flyttingen at de er sky nå. Vet du hvordan de var i butikken da, fikk du holde de/hilse på de før du kjøpte de?
Så fint at det kommer seg da :cheerful:
Jeg sliter og med å få min Koda inn i buret av og til for han takler ikke å bli løfta opp, men jeg pleier å servere frukt og grønnsaker etter luftetur og lukta av det hjelper han på plass igjen :) Han sitter ofte på skuldera mi da, så om han sitter der er det lettere, da er det bare å føre han inn :) De har ganske så forskjellige personligheter disse rottene :)

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Di var jo veldig ville i Dyrebutikken og så jeg. Di ansatte sleit virkelig med å få tak i de. Så jeg tror ikke flyttinga gjore det så mye værre enn det allerede var :flau2: Jeg sliter skikkelig med de altså! Det kommer seg ikke mye, for idag har det blitt hundre ganger værre enn det var igår! Ååårh, jeg blir så frustrert, for jeg har jo ikke aaaning på hva jeg må gjøre for å få di bedre. Ducati var jo en engel helt i fra begynnelsen, så dette har jeg aldri vært borti før. Nesten som om de fant di gående i ett kloakkrør utforbi og kalte di for tamrotter. :flau2:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Maria's små

Post by Siv M »

huff jeg forstår at det er frustrerende :sick: men ikke gi opp, en dag så får du lønn for alt jobbingen, jeg holdt på med smurfine i over 6 mnd før hun så mye som likte at jeg løftet henne opp, men til slutt ble hun den herlige jenta, Lykke til håper det går bedre med tiden.

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Dag 5

Jaa, hvor skal jeg begynne. Leia beit meg idag tidlig, Luna, som aldri biter beit meg når jeg kom hjem fra jobb. I tillegg så har hun begynt å lage "frese" lyder mot meg, og setter tenna i hånda mi, uansett hvor lenge jeg har holdt den i ro. Nett som hun kommer bort med en intensjon for å bite.
Nå er rollene bytta liksom, for Luna gjemmer seg nederst i buret og nekter å komme ut, imens Leia klatrer litt tvilsom ut oppover hånden min for å utforske. Men hun skvetter like mye til ennda. Livredd for raske bevegelser, og høye lyder.

Jeg fikk Leia ut etter halvannen time og satt hun i sofaen. Men det var mer gjemming enn lukting på meg.
Luna fikk jeg aldri ut. Tenker jeg må prøve igjen senere. Jeg forstår bare ikke hvorfor hun ikke vill ut lenger. Det er jo hun som springer ut først når jeg åpner luka.
Jeg kjenner jeg mister motivasjonen nå. Blæh.. :trist:

Di fikk seg en Honning melon skive. Di er flinke til å dele da. Den skal de ha.

Image
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Maria's små

Post by Crazyratlady »

Trist å høre at dere har fått så tøff start, håper at det kommer seg for deg og dere etterhvert :)
Hehe, de er flinke da som deler, mine er noen store egoister og deling liker de ikke! Hehe ;)

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Maria's små

Post by Siv M »

Fine jenter, bare så synd de er så redde :trist: det må ha vert noen som har skremt de veldig en gang eller flere i butikken tror jeg, rart altså.

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Når jeg kom inn igjen senere så klatret de faktisk rett ut, og oppover armen min, og begge møttes på skuldera mi. Da var det bare til å forsiktig heise dem ned i sofaen å kjøre på. Da ble det litt mer lek å morro, og myye utforsking. Samboeren min kom inn, og vi satt begge å ignorerte dem en god stund. Da klatret de oppover oss og hoppet nesten fra hode til hode. Litt mer action i fortet nå!

Tror jeg må begynne å ignorere dem litt mer. Da kommer de jo med en gang! :sarcastic:

Image

Image

Image
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Maria's små

Post by Crazyratlady »

Høres lovende ut det :cheerful:
Herlige er de ihvertfall, og jeg er glad for at de bor hos deg nå, og ikke er i butikken lengre :)

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Maria's små

Post by Maria Bee »

Ja, det kommer seg på kveldene. Ser ett lite mønster her! Tidlig morgen og sen ettermiddag er det bånn gass!
Vet du hvor lenge de sto i dyrebutikken? :smile:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Maria's små

Post by Siv M »

:cheeeers:

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Maria's små

Post by Crazyratlady »

På facebook-siden til Buddy Raglamyr ligger det er bilde av en rotte, hvor det ved siden av bildet står: "I dag fikk vi inn tre små rottegutter og tre små rottejenter fra en lokal oppdretter. Veldig søte og godt sosialiserte dyr." Det bildet er lagt ut 16 februar. Kan det være dine?

Post Reply