*+* Eru's Rotter *+*

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Crazyratlady »

Hahaha, må le :giggle: Ikke for det da, de var jo ikke så kjempevanskelige å komme fram til, men likevel :thhpt:
Det er ikke alltid så lett å finne navn, må være noe man liker :) Men du finner nok noen fine som du liker til slutt :)
Hehe, ja, får håpe at de vil leve i harmoni :boing:

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Eru »

Da har samboeren funnet navn til de fire små som kommer! Og han presterte faktisk å fortelle meg at vi må ha flere rotter fordi han hadde så mange kule navn! :rofl: Rottegal var enig med meg om at det var lurt å la han få velge navn mtp. ansvar og antallet rotter jeg får i hus :giggle:

Brus Willi, Tjukk Morris, Mus Lee og Arnold Ratnegger! :rofl: :flau:




Hva syns dere om navnene? :flau:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Crazyratlady »

Haha, kule og morsomme navn :giggle:
Skulle ønske min samboer var like engasjert som din ;)

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Eru »

Jeg kommer til å le hver gang jeg roper på dem! Hehe! :grin:
Tenkte jeg skulle begynne å trene litt med de små! Har funnet enkle step-by-step tutorials på basics, innkallking, apport, hopp og tigg i første omgang! Blir kjempe spennende! Skal nok få lært disse tenåringene også etterhvert, men det blir nok vanskeligere! :sarcastic:
Gleder meg sånn til å hente dem! :grin:

Så fikk jeg beskjed fra LUX-shoppen om at buret kommer til meg på torsdag/fredag eller senest mandag :grin: :grin: :grin:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Crazyratlady »

Ja, det er stilig når rotter kan triks :D
Skjønner godt at du gleder deg til å hente de, og skjønner at du gleder deg til å få buret, jeg gleder meg til å se hvordan det blir hos deg til slutt. Både med rotter og bur :D

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Eru »

Du er ikke den eneste! :grin: Tipper jeg må innom dyrebutikk i Stockholm å se om de har noe kult til buret også! :cheerful:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Crazyratlady »

Haha, ja, det må du gjøre vettdu :D Skal det være så skal det være ;)

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Matmor »

Gratulerer, :cheerful: men vær obs på GMR eller BERT-syndrom (Get More Rats eller Bare En Rotte Til)....

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Eru »

Hehe, det er nok det jeg har fått, skjønner du! :giggle: Men! Så lenge jeg vet at jeg klarer å ta vare på alle bartene og har råd til veterinær om det skjer noe ser jeg ikke problemet med verken GMR eller BERT-syndromet :cheerful:

Planen min er følgende;

Til dags dato har jeg 4 rotter, Milo, Maaru, Fivel og Gamle Eron. Jeg frykter at tenåringene kan bli litt hard mot Eron, om det skjer har jeg nødløsning. Så da skiller jeg RS'n med ekstra bunnen jeg kjøpte med buret og lar Brus Willi, Tjukk Morris, Mus lee og Arnorld Ratnegger og Eron bo i ene delen og de andre over/under. Så kommer jo også Mishka som jeg setter sammen med Milo, Maaru og Fivel, han er bare 6 mnd så der går det nok greit! Splitter jeg RS'n som skrevet har jeg altså 3 store og et lite bur dersom dette også skjærer seg, så da får man bare improvisere og prøve igjen :cheerful:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Eru »

Fikk en telefon for ca 30 minutter siden, buret er ankommet og han stod nede på Coop Mega, men den danske sjåføren finner ikke ut hvor jeg bor med GPS'n sin. Så prøvde å forklare at han er 3 minutter unna meg. Så sitter å venter spent på en stor varebil eller enda en telefon hvor jeg må forklare bedre hvor han skal kjøre! :giggle:


Edit: Han ringte meg nettopp og sa at han ikke kom seg over ei lita bru som går over jernbanen, så Varetaxi'n kommer med den før kl 15 idag! Hahaaa!! Nytt buuuuuuuuuuuur! :D :D
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by WillyWonka »

jeg lider nok av GMR eller BERT-syndrom. Syntomene er ganske like.. jeg som bare skulle ha 3-4 stykker... nå har jeg 10! :O
Skjønner ikke hva som skjedde!
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Eru »

Haha, så morsomt! Jeg skulle også bare ha de guttene jeg hentet i Bodø... Meeen, jeg klarte ikke å motstå!
Er ikke så rart egentlig, de er jo så herlige! Og tipper dem kommer til å kose seg masse i kveld, nytt bur, tørkede melormer og tanglopper! Haha! :bounce:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by WillyWonka »

jah... Det går jo forsåvidt greit siden alle er i samme bur... men det er mange :)

åååh. Det hørtes ut som luksus :D
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Eru »

Fikk buret nåååå!! Gubben holder på å sette det opp! :D
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Eru »

OMG! Da har buret blitt satt sammen, og rottene har flyttet inn allerede! Klarte ikke vente! :flau:
Innredningen er teit, men tok det jeg hadde av hengekøyer og slikt som var rent og kastet det inn i buret. Den tunnelen har jeg festet med små clips så den ikke faller forresten :bounce:

Kommer mer når jeg får lønning, vær dere sikker! Men for nå ser det ut som de trives kjempegodt! Løper rundt å leker med hverandre og stopper for en liten melorm eller tangloppe av og til! :giggle:


Håper på opphold i morgen så jeg får dratt inn til byen og kjøpt meg fleece for å lage liners og flere matskåler + +

:grin: :grin: STORFORNØYD!

Image
Image
Image
Image
Image





Over og ut :grin: :lolear:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Post Reply