Milla`s søte små <3

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Milla`s søte små <3

Post by Siv M »

Milla wrote:Ja, vi var borte en god stund den dagen. Hun kviknet litt til! Og så skuffet hun så ut når vi kom hjem og jeg satt henne i buret med de andre :lolface:
Så siden da blir hun luftet litt for seg selv uten de andre, og ser ut som hun setter stor pris på det :D
:giggle: stakkar rottemor, hun synes det nok er godt med alene tid

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Veide rottene i går, og jeg som endelig trodde virkelig jeg hadde fått slanket en rotte. Hadde fått Luthien ned i 430, men nå har hun gått opp igjen. Mye mulig at det er kulen som har gjort endringene i vekta.

Luthien: 464 g
Luna: 362 g
Witney: 290 g
Queen Latifah: 238 g

På mandag skal vi en tur til dyrlegen med Luthien. Svulsten som sitter ved det ene bakbeinet, har skytet i været, spesielt de to siste dagene merker jeg at den har blitt en god del større.
Vi skal undersøke mulighetene for å få fjernet svulsten. Hater svulster :mad2:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Milla`s søte små <3

Post by WillyWonka »

Du får ha lykke til :)
Er glad guttene mine ikke har hatt problemer med svulster.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Takk, kjenner jeg gruer meg litt. Blir evt første gang jeg har trengt å fjerne en svulst.
Det er jo veldig vanlig på hunnrotter, men ofte så dør de ikke pga dem, men bare med dem. Varia hadde jo en som jeg viste om, men den var på størrelse med en ert. Fant et par etter at hun ble avlivet.

Den Luthien har sitter litt utenfor. Men den er blitt så stor på kort tid, ser ikke ut å plage henne bemerkningsverdig. Men med tanke på hvor fort den har vokst hittil, så er det ikke lenge før den blir plagsom og til hinder.

Hun er fortsatt ellers frisk og rask for aldrene sin.. Søteste lille gamlemor :kisses:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Da har man vært til dyrlegen, med ikke veldig oppkvikkende nyheter.

Kulen til Luthien sa dyrlegen kjennes ut som to forskjellige, en hard del og en myk, antakelig bare fett. Den harde delen sitter så tett mot halen og analåpningen at om man velger å fjerne, så er det store sjanser for at man ødelegger funksjonen til halen, og av hun kunne miste funksjonen med å bæsje og tisse.
Risikoen for infeksjoner var ganske stor i forhold til hvor den er plassert. Dyrlegen sa at hun skulle ønske den var plassert et annet sted, enn så nærme funksjonene der nede.
Hun anbefalte oss å bare la den være, og heller nyte den tiden som er igjen med henne :(

Vet ikke helt hva vi skal gjøre videre. Går mellom å dra til en annen dyrlege å få enda en til å vurdere situasjonen hennes, eller å bare la det vær. Men tanke på at hun kanskje ikke vil overleve operasjonen.

Noen som er erfaring med svulster plassert slik?
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Milla`s søte små <3

Post by wollf »

jeg har hatt 3 med svullst der. de levde ganske lenge, da svulsten vokste sakte. men da jeg så den ble stor og hang ned i bakken fikk de slippe

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Den er stor, den er rundt 3-3,5 cm i diameter. Ser ikke ut til at den subber i bakken, men ser hun "dulter" bakbeinet i den når hun går.
Den vokste så og si ikke noe særlig i begynnelsen, men de siste par ukene begynte den, særlig nå i helgen la jeg merke til at den hadde blitt en god del større.

Men til tross, så har ikke det endret mobiliteten hennes, hun klatrer opp på toppet av buret, opp klatrestativet uten problemer. Trasker rundt, er aktiv, spiser godt(feita) osv.
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Luthien sin kul har heldigvis enda ikke vokst.

Vi skal til Tonje på Tam Alna neste mandag og ta en vurdering til. Men med tanke på plasseringen tror jeg vi vil få samme beskjeden. Men da kan jeg roe sjelen litt, og kan si at jeg har sjekket ut alt jeg kan.

Hun er ellers vigør, trasker rundt og koser seg. Hun er så klart mindre aktiv, men nå nærmer hun seg snart 2 år. Hun er også herved min feiteste rotte noen sinne, med sine 472 g :shocked:
Selv om man er mindre aktiv så betyr det ikke at mengden mat man trenger går ned :giggle:

Feite hårballen :glise:

Hadde en liten skremsel i går kveld. Queen Latifah var ikke til å finne, hun lagde ikke en lyd.
Samboer fant henne til slutt bak noe greier, slik at hun ikke selv kunne komme seg opp. Da var hun veldig redd, og toppen til mamma var veldig betryggende <3 så der lå a og koste med mamman sin i en halvtime, før hun var seg selv igjen og ville komme så langt vekk som overhode mulig :P
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Vi var hos Tam Alna nå på mandagen. Hun hadde god erfaring med å fjerne svulster i det området.
Risikoen som var nevt oss hun vi først var på er fortsatt til stedet. Tonje på Tam Alna var villig til å prøve.
Kulen har vokst litt siden sist, ser den plager henne litt. hun skipper litt når hun løper, men har fortsatt ikke noe problemer med å komme seg fra gulvet og på toppen av buret som er 160 høyt.
Dyrlegen var veldig overrasket over at hun til neste mnd ble 2 år, da hun ikke så veldig gammel ut.

Vi hat tenkt en del på dette, og uansett hva vi velger kommer vi nok til å angre. Vi ble sittende mellom å nyte kanskje en mnd til svulsten hindrer henne, eller prøve å få den fjernet å vinne mer tid. Samtidig er det ikke sikkert hun overlever operasjonen :sorry:

Så neste mandag skal vi tilbake for å ha operasjonen. Kjenner jeg gruer meg veldig mye til den dagen, og nyter disse dagene litt ekstra.

Krysser fingrene for at alt går bra *bankibordet* :bonk:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Milla`s søte små <3

Post by Crazyratlady »

Lykke til! Krysser fingrene her og :)

maling
Pinky
Posts: 27
Joined: 23 Jun 2013, 03:21
Kjønn: Kvinne
Location: Porsgrunn

Re: Milla`s søte små <3

Post by maling »

Masse lykke til! Holder fingrene krysset her og!

Min Medusa har en svulst på samme størrelse så og si akkurat samme sted, bare litt lenger ned(!), men jeg har vært hos to forskjellige dyrleger for å høre hva de syntes (begge to har god erfaring med rotter), og begge to mente at den ikke var i veien for verken bevegelse eller organer/funksjoner. Og siden Medusa begynner å nærme seg 2,5 år, bestemte vi oss for å la den være, ettersom den har sluttet å vokse, og hun fortsatt er frisk som en fisk og ikke virker som om hun bryr seg om den i det hele tatt!
Harry& Ron.

R.I.P. Sirius, Eyr, Medusa, Medea, Frøya & Lydia.

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Tusen takk! Gruer meg litt kjenner jeg!
Kulen har vokst litt siden, så nå er den på størrelsen som at det er ingen andre utvei enn å prøve å fjerne den.
Men ellers er hun i veldig god form. Lat som alltid, trasker rundt, klatrer og koser seg :D

Vekt på rottene i dag, Luthien er igjen seiersvinner:

Luthien: 488 g!!!!
Luna: 398 g <--- Overraskende :O
Witney: 320 g
Queen Latifah: 278 g
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Glad nyhet !!!!!!
Luthien overlevde operasjonen. Det gikk veldig greit å fjerne den. Svulsten veide hele 54 g :gasp:
Jeg og samboer er så glade for at det gikk så bra. Vi venter bare på å se om hun kan bæsje og tisse siden den satt så nærme funskjonene der nede.

Nå er jeg som en hauk, har tatt toppen av reiseburet av og satt henne i sofaen ved siden av meg. Så jeg kan følge med på henne.
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Eru »

Lykke! :kisses:
Håper alt står bra til med damen!
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Milla`s søte små <3

Post by Crazyratlady »

Så fint at operasjonen gikk bra :) Krysser fingrene for at det fortsetter slik!

Post Reply