Milla`s søte små <3

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Her tisses og bæsjes det som bare det :cheer:
Vi er overlykkelige her :boing: Luthien har vært så sterk, noe som gjør en rottemamma så stolt :love:

Mitt eneste "problem" er å holde henne tilbake. Hun er heelt tydelig klar over at monsteret er borte, og skal hoppe og sprette hele tiden. Hun blir såå furt når jeg holder henne tilbake :giggle:

Tonje på Tam Alna ville ha oppdatering et par dager etterpå. Hun var litt bekymret, fikk bilde av såret og sa at såret så helt fantastisk ut.

Skal få lagt ut noen bilder når jeg har fått overført noen bilder.

De andre jentene har det bra.
Luna har inntatt alfa rollen i flokken, og holder roen mellom de to hormonelle små jentene, som krangler en del.
Queen Latifah har hatt en stor fremgang. Etter mye jobbing så har hun begynt å vist en stor tillit til meg. Det er så utrolig fint å se!! Med samboer trengs litt mer jobbing, men hun viser mer og mer tillit til han også :bounce:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Nå har jeg ikke vært spesielt flink til å legge ut bilder av jentene.

Det har skjedd en del i det siste. Luthien ble operert i juli, som gikk over all forventninger :D

Etter at vi hadde besøk av to hannrotter som skulle videre, på samme tid som alfa (Luthien) ble tatt ut av flokken, begynte det å bli en god del uro i flokken. Witney begynte å trekke seg en del tilbake, ble aggressiv mot burkamerater, lagde en del sår og rev ut pelsen på Luthien etter at hun ble integrert inn i flokken igjen, mataggresiv, flekket tenner mot oss, kunne finne på å plutselig gå til angrep på de andre.

Vi var med oppdretter, Matmor, til Tam Alna for å ta ultralyd på henne, en av søstrene og mammaen til kullet. Fant ingen cyster på eggstokkene. Vi tok valget av å få henne chippet, og det gjorde vi for en uke siden i dag. Innen da hadde hun bitt samboer i fingeren :sorry:
Heldigvis ser det ut til å ha roet seg en god del nå, allerede en uke etter chippingen, og vi håper å se en større fremgang. Hun er mye mer sitt gamle selv, hoppende glad, slikker hele tiden, er som smør i hånda og er blitt veldig glad i kooos :cheer:

Vi har også i denne perioden fått en liten en til. Kali fra hinduistiske guder kullet, som er en skikkelig råtass. Med skikkelig bein i nesa har hun hoppet opp og ned på de større jentene, til deres store fortvilelse.

Bilder av mine søte små

Kali og Luthien
Image

Witney og Luna
Image

Queen Latifah og Kali koser seg med litt maisfisking
Image

Rotterumper !! Luthien, Kali og Luna
Image

Witney
Image

Luna og Luthien tar livet med ro, mens små jentene flyr rundt i leiligheten
Image

Kali har såå fint pels, mink rex
Image

Witney
Image

Luna, blitt skikkelig kosegriiis
Image

Queen Latifah er maisdykke eksperten selv, her sammen med en veldig våt Luthien
Image

Queen Latifah
Image

Witney og Luthien koser seg i pappa sin hette
Image

Luthien og Luna
Image

Luthien har også fylt to år 29.08.2013, det ble jo så klart feiret med masse godt:
Image

Luthien viser rompa i sputniken. Kali, Luna og Witney
Image

Luthien og Kali
Image

Luna prøver å stikke av med muffinsen
Image

Kali koser seg med litt babygrøt og mais
Image

Queen Latifah
Image
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Milla`s søte små <3

Post by Tonje Lenore »

Fine gjengen :kisses: :lovey:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Milla`s søte små <3

Post by Matmor »

Jeg er veldig glad for å høre at det går bedre med Whitney :cheer: Håper det bare går fremover herfra.

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Hun viser litt fremgang hver dag...
Det er så stille nå at det er neste for stille... ikke mye krangling og måtte ta henne ut av buret for å roe henne ned. Helt utrolig! Er så glad for at vi nå har chippet henne... det er er stort lys i enden av tunnellen :cheesy:
Det er ikke minst godt å se at flokken blir mer og mer i balanse.

Er så forelsket i alle jentene mine, hver på sin særegne måte :kisses:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Fikk endelig veid jentene litt i går :) Og innser at de fleste rottene er feite! Skulle jo tro jeg feiter dem opp :giggle:

Luthien - 488 g (samme vekt som med svulst :sneak: )
Luna - 416 g
Witney - 386 g :gasp:
Queen Latifah - 324 g
Kali - 208 g

Witney tror jeg overrasket mest med en vekt oppgang etter 6 mnd alder, der hun veide inn til 342 g. Vet ikke helt om dette har sammenheng med at hun ble chippet for et par uker siden(hun veide, etter det jeg husker, 354 dagen hun ble chippet). Det er jo vist en sammenheng mellom hormonforstyrrelser og vektoppgang. Dette vet kanskje Matmor mer om ?
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Milla`s søte små <3

Post by Matmor »

Det er i alle fall en kjent sammenheng mellom Suprelorin og vektoppgang.

Når Buserelin (et beslektet stoff) brukes mot prostatakreft er også vektøkning og fettansamlinger rundt mage en kjent bivirkning.

Moderert: Fjernet ufungerende link.

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Tusen takk, Matmor :cheer:
veldig greit å vite litt om det, og ha en forklaring for en vektoppgang på 30 g, bare på to uker. Får være litt ekstra forsiktig med hva som blir gitt, så hun ikke blir like stor som Luthien :thhpt:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert noe her. Bilder får komme når noen rottetotter er villige til å bli tatt noen gode bilder av.
Alle var sist lørdag på en liten helsesjekk, friske som fisker alle sammen. Luthien har litt tetninger i lungene som er vanlig hos gamle rotter.

De er også veid inn, og det er helt klart at alle har det alt for godt her :P
Luthien: 480 g
Luna: 424 g
Witney: 416 g
Queen Latifah: 372 g
Kali: 270 g

Flokken er så fantastisk nå etter at Witney ble chippet. De er i en så flott balanse at jeg ikke ser hvem som er alfa... Ingen som utøver en typisk alfa rolle.
Luthien har jo vært alfa lenge, men hun begynner å bli gammel og slapper mest av. Går litt opp og ned, den ene dagen så ligger hun bare å slapper av, sover, spiser. Den andre dagen kan hun traske rundt i leiligheten i et par timer før hun går å legger seg. "Lille" edelstenen til mamman sin :kisses:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Huff, her har jeg ikke vært flink med oppdatering!

Guri så mye som har skjedd her det siste året, mange triste ting og glade ting!

Luthien ble avlivet 9 mnd etter operasjonen sin, svulsten hadde kommet tilbake og spredt seg. Hun hadde da begynt å merke alderdommen, og det var ikke en annen vei enn å la henne slippe. Hun ble litt over 2,5 år gammel (32 mnd).
Luna ble avlivet desember 2014. Hun ble raskt dårlig, og måtte bli avlivet 1 uke etter første sykdomstegn.. Det skjedde veldig raskt :(
Så nå er den "gamle" flokken samlet på den andre siden av regnbuebroen :grine: :kisses: Luna ble 2 år og nesten 3 mnd gammel.
Jeg savner de hver dag! De var to herlige jenter <3

Queen Latifah er like rar som hun alltid er. Det er kun 1 menneske som hun har tillit til, og det er meg :giggle: Andre, inkludert samboeren, blir nappet som en advarsel for å i det hele tatt komme i nærheten av henne. Eller i det hele tatt befinne seg inne på rotterommet eller romstere inne i buret. Hun fikk i høst en raskt voksende svulst, som vi fikk fjernet i desember. Sett bort ifra at hun klarte å åpne deler av operasjonssåret samme kveld, og vi måtte til dyrlegen dagen etterpå for å prøve å lime det igjen litt mer. Så har rekonvalesensen hennes vært prikkfri :) Sterk jente dette.

Kali overrasker stadig! Hun er ikke en menneskerotte, men har søkt litt mer til oss på sine aldrende dager, og det varmer dypt inne i hjerterota <3 Men mest av alt, så har hun overrasket med hvor helt fantastisk rottespråk hun har. Hvor mild og tålmodig hun er. Spesielt med litt vanskeligstilte rotter, som en dyrebutikkrotte med en forferdelig dårlig rottespråk.

Witney er fortsatt en koooosegris :D Vi har endelig klart å kurere "hud-lidelsen" hennes, etter mye om og men. Tenkte jeg skulle lage et lite innlegg om det. For vi har prøvd ut en del i løpet av 1 år.

Vi har også fått hele 3 nye tilskudd i flokken!

Ella(husky) er fra dyrebutikk. Jeg hadde alltid trodd at det var meg som skulle holde meg unna dyrebutikker, for jeg hadde tatt med meg alle! Men jeg trodde ikke at jeg måtte passe på samboeren også :giggle: Så vi var innom dyrebutikken på Gulskogen senter, som vi alle må innimellom(kjøpe strø, nips og godt). Hva tror du samboeren min finner, en enslig liten jente heelt alene. Vi får høre fra butikken at hun har stått alene siden hun kom et par uker før. Hun kom med to gutter, og var egentlig bestilt av en kunde. Kunden hadde ombestemt seg, ville ikke ha den "fargen" likevel. Så gjett hva som skjedde, samboeren var fast bestemt på at hun ikke skulle stå noe mer alene. Jeg skjønte fort hvor seriøs han var, når han til og med hjalp til med å gjøre klart reserveburet til henne. Så da ble Ella med hjem. Jeg tror hun har veldig mørke Ruby øyer, hun ser til dels dårlig. Hun er ikke redd av seg, og satt fint i halskgropen på veien hjem. Hun har et VELDIG dårlig rottespråk. Men det ser ut til at hun lærer en del av jentene her hjemme. Hun viser seg å være en litt dominant og veldig hard rotte ved intro. Vi vurderer derfor chipping på henne. Tatt i betraktning vekt (hun var syltynn når hun kom), str og hva dyrebutikken sa, så tror vi hun er født september 2014.

SÅ, til de nyeste tilskuddene. Titan og Neon født 12.11.2014, kommer fra Grunnstoffkullet. Virkelig to herlige jenter. Etter første dagen så hadde de stor tillit til både meg og samboeren. To veldig spretne jenter som elsker å leke :aww: Neon blir ganske overivrig ovenfor de andre jentene, som de så klart sier ifra om at ikke er greit. Titan er litt mer rolig, og de eldre jentene har godtatt henne lettere enn Neon. Alt går greit nå, særlig nå som Ella har funnet ut at det faktisk er greit å ha noen å leke med :love: Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med de.

Intro til de andre jentene har vi tatt veldig sakte. Jeg visste vi hadde 2 veldig dominante jenter, Witney og Latifah, men med Ella som også har vist seg å være ganske dominant, men mye hardere enn det Witney og Latifah er.
Vi har hatt nøytrale introer siden småjentene kom. På onsdag forrige uke ble det RS buret vasket ned og ommøblert til de grader og kjørt ut i stua. Siden reaksjonen til de dominante er større på rotterommet. Der har de bodd til og med i går. I går ble rotterommet vasket, og alle sammen flyttet inn der :glise:
Litt små krangling og piping enda :)

Så er alle mine 6 spesielle og skjønne jenter :kisses:
Image
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Milla`s søte små

Post by Sara Syversen »

Kondolerer så mye for de skjønne du har mistet Image Veit hvor tungt det er. Men de er alltid med oss i hjertene våres. Image

Og så utrolig koselig at gubben har tatt del. Lykke ;) Har virkelig fått oppleve det nå etter vi tok inn Karstein her. Hvor da gubben har kjøpt både det ene og det andre, hatt utetider med han og lysnet opp når han ser han. også stått å pratet til han. Så kan virkelig relatere hvordan den følelsen er når gubben tar del altså. Morro.

Det var i grunn et godt tips å flytte på hovedburet litt ja. Har hatt et eget intro bur her som jeg har lest noe om på R.A.A. som vi brukte mye i fjor. Da vi også hadde noen dominate og stae jenter gitt.

Lykke til med dem nye. Utrolig spennende når nye krabater er i hus Image Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Nå har jo Latifah forlatt oss også :sob:
Samboeren har alltid vært glad i jentene, han tar en mye mer delaktig rolle nå som han faktisk kan. Latifah har jo gjort at han ikke kunne ha gjort særlig med dem. Kun åpnet opp buret og kommet seg til helvete ut før latifah oppdager han :lolear:

Det å totalt vaske og ominnrede buret, samt flytte det fra sin fasteplass, har hjulpet betraktelig her! Det har egentlig ikke vært noe annen utvei enn å faktisk gjøre det. Særlig ikke med de høyst dominante jentene, som nekter å godta at noen kommer i nærheten av sin sfære på rotterommet eller i buret. For disse jentene har ikke spesielt reaksjon på nøytrale introer på et åpent sted. Da skjer det absolutt ingenting :P Men det er på rommet deres og i buret hvor basketakene skjer...

Nå er det heldigvis en stund siden alt dette. Så både Neon og Titan er fullverdige medlemmer av flokken. Samtidig som Ella har lært en god del rottespråk fra de to, og det er godt og se :glise: Jeg tror de til og med har fått Kali litt ut av skallet sitt !
Flokken har en flott balanse nå, og det er deilig å se :cheer:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Milla`s søte små

Post by Sara Syversen »

Hei. Vet ikke om jeg sender riktig. Men håper det. Virker som jeg har hatt mye like problemer med noen av mine jenter faktisk. Også Bella er en mans rotte. Tok bare 1,8 år før gubben fikk lov å nærme seg der da liksom. Det er grunnet henne introer har vært tøffe. Hun ble tusen ganger bedre etter chipp. Men ja har introer om dagen og har flyttet hoved buret. Det var mye bedre Istedenfor å bruke et annet intro bur. Håper ellers alt er bra med deg. Goood påske klem.

(Redigert : sorry skulle sende via taptalk til innboks.)
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Fiffi
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 15 Jul 2013, 17:24
Kjønn: Kvinne
Location: Akershus

Re: Milla`s søte små <3

Post by Fiffi »

Kondolerer så mye. Det er kjempe trist når de blir borte. :flau2:
Jentene : :hjerterotte: Kalinka, Thiara og Caridina :hjerterotte:
Gutta: :lovey: Joonbi, Shinzo, Keuman og Dennis :lovey:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Ja, det er veldig trist når de går bort :( Men vi har nå valgt å ha rotter, som har en så lav gjennomsnittsalder... Men uansett hvor hardt det er, og hvor mange vi kan miste i løpet av en periode, så er det verdt det. Ene og alene med grunnen at de gir så forferdelig mye av seg selv den tiden vi har dem :kisses:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Post Reply