Nora's søtere enn syltetøy :)
Moderator: Moderatorer
Re: Nora's søtere enn syltetøy :)
De er iallfall veldig små. Nå har Noldus fått et på kinnet også. Ser ut som middsår for meg også nå Må man alltid ha med rottene til undersøkelse før man får resept på stronghold, eller holder det med å ringe og be om det? Sendte mld til en vet. kompis i går, men han svarte aldri. Jeg behandlet de andre bartene mot midd tidlig i juli, og vetten mente det holdt med en behandling. Men det gjorde det tydeligvis ikke De store har ikke sår og klør ikke, men de klarer vel å holde det litt i sjakk. Skal ihvertfall be om resept til 2 x behandling på alle 6.
Tim, Tsatsiki, Quartz, Panter, Noldus, Nilus, Felix, Isak, Feng, Lì og Tian :kisses:
Stronghold virker med én behandling i omtrent 80-90% av tilfellene, men når man har flere rotter er det ganske stor sjanse for at det er minst en av dem det ikke er nok for...
Veterinæren har ikke lov til å gi deg resept etter bare en telefonkonsultasjon når det gjelder nye sykdomstilfeller. Når det gjelder oppbluss av tidligere sykdom står de litt mer fritt, men i og med at det "ikke virket" første gangen er det nokså sannsynlig at du vil bli bedt om å ta med en eller flere rotter til ny time. Det er ikke sikkert du skal ha Stronghold denne gangen hvis veterinæren tror det kan være resistens, eller diagnosen kan være feil.
Veterinæren har ikke lov til å gi deg resept etter bare en telefonkonsultasjon når det gjelder nye sykdomstilfeller. Når det gjelder oppbluss av tidligere sykdom står de litt mer fritt, men i og med at det "ikke virket" første gangen er det nokså sannsynlig at du vil bli bedt om å ta med en eller flere rotter til ny time. Det er ikke sikkert du skal ha Stronghold denne gangen hvis veterinæren tror det kan være resistens, eller diagnosen kan være feil.
Ok. Jeg hadde ikke fått disse gutta enda, da de andre ble behandlet. Og nå er det kun de nye som har sår. Jeg bør vel fortsatt behandle alle 6 to ganger? De store gutta ble behandlet rundt 5 juli., og jeg fikk de små gutta i hus den 25. Juli.
Tim, Tsatsiki, Quartz, Panter, Noldus, Nilus, Felix, Isak, Feng, Lì og Tian :kisses:
Nå har vi ihvertfall fått stronghold til to behandlinger på alle 6 Så nå blir vi kvitt djevelskapen.. Han ene haaaater å bli dryppa på. Tror det er den sterke lukten han vil bort ifra. Så jeg måtte bare bore tuben ned i pelsen og satse på at det traff huden. Bebisene var kjempeflinke ihvertfall Kan ikke si at stronghold er billig akkurat. 989 kr for stronghold til 6 rotter og undersøkelse på 1 (hun tok ikke i han engang..). Fikk resept på 6 tuber til..
Off kjenner til prisen... døde nesten når jeg måtte ut med 6800,- for å behandle 23 dyr :crazy:
Det sier litt, men babyene koster, slik er det bare :blrp: hehe.. Viktigste er at de blir friske for udyr :boing:
Det sier litt, men babyene koster, slik er det bare :blrp: hehe.. Viktigste er at de blir friske for udyr :boing:
:giggle:
Gurimalla.. Det er ikke småtterier åsså :crazy:
Håper du sjeldent har udyr på dine
Skjønner ikke hvorfor mine fikk det heller jeg.. Syns jeg vasker hele tiden. Men det dukker vel opp uansett kanskje.
Gurimalla.. Det er ikke småtterier åsså :crazy:
Håper du sjeldent har udyr på dine
Skjønner ikke hvorfor mine fikk det heller jeg.. Syns jeg vasker hele tiden. Men det dukker vel opp uansett kanskje.
hehe, ser den! Jeg skjønner det heller ikke, men kan jo være dratt med om man har vært innom dyrebutikk, eller andre med disse gnagerene! Mine er fri for nå, men utbrydd av og til er vel ganske vanlig! Bahandler gjennomsnittlig en gang i året her. Kansje det blir oftere i fremtiden da det er litt flere dyr her nå enn tidligere!
Vasker og skurer i ett sett her og :cheeeers:
Vasker og skurer i ett sett her og :cheeeers:
Tjaaa... Jeg var innom en tur på Buster Zoo i Ski i går.. og BÆM! To nye rotter var med meg hjem.. :klaskepanne:
Skjønner nå veldig godt at GMR-syndromet er ikke og tulle med.. :cheerful:
De nye heter Felix og Isak. Felix er en agouti hooded med headspot, og Isak er en berkshire husky (si ifra om jeg er helt på jordet ) De er på omtrent samme alderen som Noldus og Nilus. En uke mindre kanskje. Tipper de er født rundt 25/6.
Felix
Isak
Også bilder av de andre herlighetene mine
Nilus
Noldus
Quartz
Panter
Tsatsiki
Tim
Søtingene mine :kisses:
Skjønner nå veldig godt at GMR-syndromet er ikke og tulle med.. :cheerful:
De nye heter Felix og Isak. Felix er en agouti hooded med headspot, og Isak er en berkshire husky (si ifra om jeg er helt på jordet ) De er på omtrent samme alderen som Noldus og Nilus. En uke mindre kanskje. Tipper de er født rundt 25/6.
Felix
Isak
Også bilder av de andre herlighetene mine
Nilus
Noldus
Quartz
Panter
Tsatsiki
Tim
Søtingene mine :kisses:
Jeg var på Buster Zoo i går jeg også, og stod og siklet over akkurat de to guttene :giggle:
De er nydelige Bor du i Ski?
De er nydelige Bor du i Ski?
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek
R.I.P Guttene mine
R.I.P Guttene mine
Århh... jeg synes Nildus bare er såå nydelig :peewaggle:
Og selvfølgelig resten av gjengen å
Og selvfølgelig resten av gjengen å
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3
Niana: Hehe, godt du ikke kjøpte dem da :thhpt:
Falt for dom med en gang. Er ikke så værst tamme heller. Isak er veldig kontaktsøkende ihvertfall
Nei, jeg bor ikke i ski, men bestevenninna mi gjør det. Tenkte å sende melding til deg ettersom jeg veit at du har bodd i ski,men da så jeg at du hadde flyttet.
Rotteguri: Ja, er stolt av den fine gjengen her :cheerful:
Falt for dom med en gang. Er ikke så værst tamme heller. Isak er veldig kontaktsøkende ihvertfall
Nei, jeg bor ikke i ski, men bestevenninna mi gjør det. Tenkte å sende melding til deg ettersom jeg veit at du har bodd i ski,men da så jeg at du hadde flyttet.
Rotteguri: Ja, er stolt av den fine gjengen her :cheerful:
Åja
Jeg flyttet hjem til moren min for en stund, men nå bor jeg i Ski igjen. Bare glemt å oppdatere profilen min her på forumet
Jeg flyttet hjem til moren min for en stund, men nå bor jeg i Ski igjen. Bare glemt å oppdatere profilen min her på forumet
R.I.P Guttene mine
R.I.P Guttene mine
Ååå, på det viset :cheerful:
Kan si ifra neste gang jeg er i ski
Kan si ifra neste gang jeg er i ski
Gjør det Hadde vært hyggelig å treffe flere rottefolk
R.I.P Guttene mine
R.I.P Guttene mine
åååh så fine bilder :cheer:
Blue gutta er spesielt søte :dån:
Blue gutta er spesielt søte :dån: