~ Nianas rotter ~

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: ~ Ucenindes rotter ~

Post by Niana »

Anniken wrote:For en nydelig rottebunke :nottelling: :lovey:
Jaa~ :aww:
Jeg ble egentlig veldig overrasket over at Dexter lå sammen med dem. Han er den som har hatt mest problemer med Pippin, alltid vært veldig redd han og skreket mot han. Men nå i dag gikk Dexter bort til han og snuste, og stemningen var rolig. Kanskje Pippin allerede sender ut en annen lukt/andre hormoner?
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: ~ Ucenindes rotter ~

Post by Matmor »

Han utskiller nok mindre hormoner allerede, ja :cheerful: Dette lover bra for videre samvær!

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: ~ Ucenindes rotter ~

Post by Jasmin »

Ser så herlig ut :lovey:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: ~ Ucenindes rotter ~

Post by torasrotter »

Lykke! Dette var godt å se :love:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: ~ Ucenindes rotter ~

Post by Niana »

Det er så godt å vite at jeg tok den riktige avgjørelsen med å kastrere Pippin, det er flott å se framgang så snart etter operasjonen. Jeg vet det kan gå begge veier, men så langt er jeg positiv.
Jeg tror jeg kommer til å gråte den dagen alle fire kan bo fredlig i samme bur.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: ~ Ucenindes rotter ~

Post by HeleneH »

Åh så herlig bilde å se! Håper det er sånn fremtiden til rottetassene dine blir :kisses:
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by sanca »

Utrolig moro å se! Dette lover bra! :cheer:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by Niana »

Ingen fryd og gammen i buret enda. Og det er ikke Pippin sin skyld. Det er Dexter som er tilbake til gamle vaner, og skriker Pippin midt opp i fjeset uansett hva han gjør. Pippin får ikke komme inn i hengekøyer hvor Dexter er, han får ikke gå forbi Dexter på stiger og hyller. Uansett om Pippin vil bli venner, så får han ikke lov -.-' Bleh.

Jaja, over til noe mer positivt. Jeg fant en gammel mobil jeg brukte for noen år siden, og der var det bilder av mine første rotter. Tenkte jeg skulle dele de med dere, selv om kvaliteten er så som så.
Huskyen het Milo og den med hetta het bare Lille, peneste lille gutten :cheerful:

Image
Image
Image
Image
Image

Disse guttene hadde jeg bare fra våren 2006 til høsten samme år, måtte desverre gi dem bort. (Hun som gikk dem lot dem stå i bur ute, så de døde etter 3 uker :sorry: )
Milo kjøpte jeg først, så fant jeg ut at rotter ikke burde være alene, så da kjøpte jeg Lille en måned senere. Milo var størst og var sjefen, men jeg kan ikke huske at han var spesielt voldsom med Lille. De gikk veldig fint sammen. Jeg savner dem :angel:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by Jasmin »

Nydelige :lovey:

Uff sann det var kanskje ikke den rette eieren :sadpace:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by sanca »

De var søte! Ser ut som Milo har så lang pels! :happy: Veldig leit at den nye eieren lot dem dø ute :sorry:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

utmeldt

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by utmeldt »

åååh så fine :cheer: Jeg eeelsker huskyer! :lovey:

Synd med den uansvarlige eiern som lot de dø ute da :mad2:

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by Niana »

Idag har det vært skikkelig burvask og interiør-utskiftning. På med nye trekk til trehyllene og nye/vaskede hengekøyer. Nye farger i buret :cheerful:

Hele buret:
Image

Buret er delt inn i "etasjer" av tepper, for guttene mine har for vane å ramle ned fra toppen og deise hardt i bunnen. Så jeg var nødt til å sette inn noen "rotte-mottakere" :giggle:
Første etasje:
Image

Image

Her har vi et trehus, og noen greiner og tauet jeg fikk av min hemmelige venn :) Her foregår det mye gnaging ^^ Her er også en teppebit for å ta imot fall. + en do for Jack og Dexter som foretrekker å bæsje på hyllene framfor i bunn av buret/i doen på toppen -.-'

Her er de øverste hyllene i buret.
Image

Image

Image

Image

Image

Her tilbringer rottene mesteparten av tiden, i hengekøyer eller på burdeler-teppet. Rottene har en dorull som særlig Jack elsker å leke med. Han løper opp og ned, opp og ned 100 ganger mellom dorull og hengekøye for å hente inn redemateriale. Tidsfordriv :peewaggle:
Jeg hadde på et tidspunkt 7 hengekøyer her oppe, men jeg fant ut at det var unødvendig mange for bare 4 rotter, særlig når f.eks Pippin sover like gjerne på hyllene x)
(Nå er de bare tre i buret også, for Dexter bor litt for seg selv for å se om det hjelper, med besøk fra Jack av og til)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by Larm »

Flott bur :cheer:, men jeg synes at stigene ser veldig bratte ut og da kan det vel fort skje noen tryningser ned der :naked:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

utmeldt

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by utmeldt »

Skikkelig luksus for gutta dine ser jeg! helt fantastisk!! :cheer:
hold et øye med bena deres når de har metall stiger uten trekk , det er fort gjort å få såre ben :cheerful:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by wollf »

tror ikke stigene er noe værre enn bursprinklene. mine klattrer og slenger seg i sprinkler og luker. ingen skadde ben, og man kan fjene alt i buret. rottene kan skade seg på noe uansett, synes det var et kjempeflott bur med spennende innredning.

Post Reply