Sancas rotter!

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Sancas rotter!

Post by sanca »

I dag er Lucas og Nicolai 2 mnd! :party: (ja, ja, klokka har jo passert midnatt, så det var strengt tatt i går :nottelling: )

De har blitt ganske så store på disse ukene, begge veier nå 260g +/-

Her kommer endelig litt flere bilder også. De er så utrolig aktive at det er vanskelig å få tatt bilder utenfor buret (mange bilder av haletipper :happy: ) Men nå måtte jeg le litt da jeg sorterte, for det er Nicolai som er aller mest gira jeg faktisk har klart å få flest skikkelige bilder av :nottelling: (han som er toppøret)

Her fikk de bursdagsgrøt, nam, nam :party: Lucas foran, Nicolai mer opptatt av maten:
Image

Sakkosekk er supergøy å leke i! :grin:
Image

Image

Image

Også måtte jeg ta et bilde av nyvasket bur i dag, var så fornøyd med hvordan jeg fikk til innredningen denne gangen... En øvelse i kreativitet hver gang :cheesy:
Image

Fikk forresten litt hetta da burvasken var ferdig og jeg måtte sette dem i buret fordi vi skulle avgårde. Jeg kunne ikke finne gutta mine noe sted!! Jeg leita, lokka og lytta i hele huset! Omsider fant jeg dem sovende da, under en kommode ca 1 m fra buret... :nottelling: :happy:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Sancas rotter!

Post by Larm »

Fine guttene :kisses: :kisses:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Sancas rotter!

Post by tantepose »

Superfine møss! :kisses: Gratulerer! :party:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Sancas rotter!

Post by Tonje Lenore »

Herlige guttiser :nottelling:

Og så store de har blitt, vokser seg fine og store de gutta nå :kisses:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

anni

Re: Sancas rotter!

Post by anni »

Helt nydelig farge på de.
:cheer:

utmeldt

Re: Sancas rotter!

Post by utmeldt »

kjempefine :lovey:
Og helt fantastisk farge da :grin:

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Sancas rotter!

Post by sanca »

Oi, har visst ikke lagt ut bilder her siiiden gutta var 2 mnd, sorry! Nå har de blitt 5 mnd, og veier henholdsvis 492g og 472g :cheerful:

Og i dag har de blitt storebrødre, til en liten tass på drøye 7 uker som skal hete Gunnar :grin:

Han er bare til å spise opp, såååå kosete! Bilturen hjem (20 min) lå han og sov i nakken min, så reisekolba hadde jeg strengt tatt ikke behøvd å ta med :nottelling:

Koste en stund med ham her hjemme, før jeg satte ham i et reservebur som sto nyvaska og klart til ham. Deretter gikk jeg ned til der de to andre står i det store buret, og koste masse med dem. De oppførte seg så morsomt da jeg la hendene inn i buret, så nesten ut som de prøvde å snuse seg gjennom huden, tydelig at det var en fryktelig spennende lukt på meg :wink: Da jeg satte meg ned på gulvet med dem, oppførte de seg også helt annerledes enn de pleier. Jeg pleier ikke være så spennende da nemlig, da er det å suse bortover og undersøke så fort de får sjans, og heller komme innom meg en tur i ny og ne. Men nå var de derimot som klistra til meg begge to :nottelling: Men jeg observerte null tegn til aggresjon, de var bare ivrige og nysgjerrige, så da tenkte jeg at her er det bre å sette i gang og la dem treffe lillebror.

Så jeg tok med alle tre inn på et bad som også er helt ukjent og nøytralt for de to store. Og det var bare en fryd å se hvordan de ble kjent med hverandre. Jeg ble overrasket over at den lille var enda mer nysgjerrig og ivrig enn de store, det tok under 1 min før de tilsynelatende ikke brydde seg så mye om ham lenger, da var det bare godbitene jeg hadde der som var viktig... Gunnar var rett og slett helt lykkelig over å få møte Nicolai og Lucas, og han ble litt vel ivrig til slutt! Han begynte etterhvert å hoppe oppå de to andre, og smånappe dem i sida. Da var det veldig flott å se hvordan Nicolai taklet det. Han prøvde først bare å løpe vekk, ignorere den brysomme lille. Men da rakkeren ikke ville gi seg, la Nicolai ham bare resolutt ned på rygg, og holdt ham der lenge, tror det må ha vært 15-20 sek (har aldri sett brødrene holde hverandre nede så lenge). Gunnar bare lå der helt stille, kom ingen pip heller. Etter det var det bare respekt å spore hos Gunnar for de to eldre, ikke mer småbølling.

Men jeg synes Lucas oppførte seg litt merkelig etter ca en halvtimes tid. Han ble bare så pipete overfor de to andre, særlig den lille. Han "forskanset" seg under ei hylle, og hvis de to andre kom nær, ble det høylytt piping fra Lucas. Først trodde jeg det var en form for frykt, men etter en stund lukket han øynene og tok seg rett og slett en lur :crazy: Jeg stusset litt på dette, han pleier aldri å være så trøtt at han må ta seg en lur utenfor buret kl 22 om kvelden, så jeg funderte på om han kunne være syk på noe vis? Men virket ikke sånn etterpå, for da jeg satte Nicolai og Lucas tilbake på rommene de pleier å gå på, var de i full lek og normal aktivitet da jeg sjekket dem et kvarter seinere. Merkelig :hmmm:

Så fordi Lucas holdt på med den pipingen mot de andre både før og etter "powernape'en" sin, lot jeg være å sette Gunnar i det store buret med dem i kveld, det må jeg gjøre i morgen så jeg får observert lenge, akter ikke sitte opp hele natta og kikke på buret :nottelling:

Så den lille får klare seg alene denne ene natta, regner med det går helt fint å sette dem sammen i morgen...

-Og! dere skal få bilder i morgen, altså :nottelling: :cheer:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Sancas rotter!

Post by sanca »

Endelig fikk jeg somla meg til å ta bilder av den nye godklumpen Gunnar! Han er bare så deilig og skjønn, og svært så kosete :kisses: Han er snart 8 uker gammel. Introduksjonen til de to andre i dag gikk som smurt, det var bare lykke å observere :cheer: Nå koser de seg sammen i det store buret, og stakkars Gunnar-liten slipper enda ei natt aleine i lite bur...

(må bare beklage kvaliteten på bildene, egentlig har jeg bra speilreflekskamera, men hjelper ikke det når hun som trykker på avløseren er en fullstendig håpløs fotograf :flau: :nottelling: )

Slik ser den lille skjønne ut:
Image

Image

Her er eldstedattera som synes det er veldig stas med ny rotte :happy:
Image

Vaske seg litt...
Image

Og så noen svært så dårlige, men ganske illustrerende bilder av denne smertefrie introen

Etter å ha vasket det store buret, satte jeg reserveburet med Gunnar på en benk i rommet der de to andre løp rundt (de hilste jo på hverandre i går på nøytralt sted, og jeg var sikker på at det ville gå greit å bare kjøre på i dag). Det tok ikke lang tid før han var oppdaget, og de to store var rett inn i buret hans, der han satt oppi den røde stoffboksen øverst til høyre.

Her ser dere Gunnar som titter nysgjerrig over kanten på boksen, og en av de andre i fullt firsprang på taket av buret (over hengekøya):
Image

Lucas og Nicolai turner rundt i bunnen og prøver å stjele Gunnars mat og godbiter...
Image

Her kan man bare se Gunnars hale, han sitter innerst i buret og blir grundig undersøkt av Lucas, mens Nicolai står på utsida og prøver å undersøke gjennom sprinklene :cheerful:
Image

Til slutt satte jeg dem sammen i det store buret, og en time og sikkert 100 mislykka bilder seinere, trodde jeg at jeg skulle greie å knipse et virkelig koselig et. Da hadde Lucas sovna på ei hylle, mens Gunnar lå og slappet av oppå ryggen hans. Men selvsagt klarte jeg å forstyrre så de reiste seg halvveis begge to :nottelling:
Image

Nå er jeg virkelig fornøyd med alle tre gutta mine, dette tror jeg blir en sammensveisa liten gjeng :happy:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Sancas rotter!

Post by tantepose »

Fiiiiiine!!!!! :grin:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

anni

Re: Sancas rotter!

Post by anni »

:kisses: :kisses:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Sancas rotter!

Post by Matmor »

Koselige bilder :cheerful:

utmeldt

Re: Sancas rotter!

Post by utmeldt »

Awww! Gunnar er så søøøøt!! :lovey:

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Sancas rotter!

Post by Tonje Lenore »

Hihi, herlige bilder :nottelling:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Sancas rotter!

Post by HeleneH »

Så flotte bilder av nyyydelige rotter :kisses:
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

Norakul
Sover i do
Posts: 268
Joined: 03 Jan 2012, 17:33
Location: Grue Finnskog

Re: Sancas rotter!

Post by Norakul »

Jeg klarte å få med meg at på et par bilder har du et lilla rør i buret ditt..?

Jeg tror jeg har samme røret, men det er jo ingen måte å feste det opp på. Hva slags smart løsning har du på det? :)
Nå ligger det bare i bunnen på buret til gutta mine.. -.-
Tim, Tsatsiki, Quartz, Panter, Noldus, Nilus, Felix, Isak, Feng, og Tian :kisses:

Post Reply