Tea rats!

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Chai
Pinglerotte
Posts: 36
Joined: 20 Jul 2010, 23:22
Location: Nøtterøy, Vestfold
Contact:

Tea rats!

Post by Chai »

Jeg mistet min første rotte for ca. fem år siden, han var dessverre alene-rotte da jeg på den tiden ikke visste bedre. Han var en nydelig Husky som fikk meg til å bli veldig begeistret for arten. Da jeg mistet han valgte jeg å ikke kjøpe nye rotter fordi jeg ikke hadde nok tid til det. Siden den avgjørelsen har jeg ofte snakket om hvor mye jeg kunne tenke meg å ha rotter igjen, og endelig følte jeg at jeg hadde tid og kapasitet til det. Rottene mine er kjøpt i dyrebutikk, noe jeg ikke kommer til å gjøre igjen. Jeg ønsker å ha bedre oversikt over linjer, helsestatus, foreldredyr og lignende i fremtiden. Synes også det er en stor fordel at rottene allerede er tamme når man får de. For all del, rottene mine er helskjønne og de blir nok så tamme som jeg ønsker etterhvert, jeg legger mye jobb ned i håndtering og aktivisering av dem.
Jeg er stor fan av temaer når det kommer til navn så jeg i førsteomgang har jeg valgt temaet TE.
Jeg eier to herlige rotter selv - Chai og Latte, de har selskap i Tipi (min søsters Black Hooded).
Jeg er overlykkelig over at jeg endelig bestemte meg for å ha rotter igjen, de gir meg så mye glede og jeg elsker å stelle for- og med dem.
Image
Min vakre Chai, jeg tror hun er en Black Berkshire Husky, men det er mulig at hun er Banded istedet. Chai er en relativt rolig jente som kan sitte fornøyd på skulderen i mange timer mens man tusler rundt i huset.

Image
Søte Tipi, min søsters. Tipi er en aktiv jente som helst skal være alle steder samtidig, sjeldent tid til å sitte stille.

Image
Lille Latte, jeg aner ikke hva fargen hennes kalles, kanskje noen kan hjelpe meg? Den er litt lysere enn det ser ut som på bildet, pelsen er lettere blålig mot røttene.
Image
A well balanced person has a rat on each shoulder
http://tearats.blogspot.com
Mvh Jen

MissGuardian

Re: Tea rats!

Post by MissGuardian »

Så nydelige! :peewaggle:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Tea rats!

Post by torasrotter »

Lille latte ser ut som hun kan kanskje være Russian Blue eller mink berkshire husky :cheerful: Er utrolig vanskelig å skille mellom de to fargene sånn på bilde, og spesielt på husky :happy: Jeg synes det ser ut som hun har ruby øyne, og da vil jeg tro hun er mink :wink: Nydelig er hun iallefall!
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Chai
Pinglerotte
Posts: 36
Joined: 20 Jul 2010, 23:22
Location: Nøtterøy, Vestfold
Contact:

Re: Tea rats!

Post by Chai »

Hun har ruby øyne ja :) Takker :cheesy:
A well balanced person has a rat on each shoulder
http://tearats.blogspot.com
Mvh Jen

maros
Omegarotte
Posts: 126
Joined: 23 Feb 2009, 01:33
Location: Bergen

Re: Tea rats!

Post by maros »

Så nydelige :lovey:
Har to små rottegutter, som bor til pappaen sin :)
Pelle Pøbel født i nov/des 08
Speedie Gonzales er født i uke12, 09

RIP Sokrates nov/des.2008 - 04.08.2010

Chai
Pinglerotte
Posts: 36
Joined: 20 Jul 2010, 23:22
Location: Nøtterøy, Vestfold
Contact:

Re: Tea rats!

Post by Chai »

maros wrote:Så nydelige :lovey:
Taakk :)

I dag har de vært ute i frisk luft i mange timer, var med i bursdagen til broren min (noen hus hjemmefra bare) og der fikk de løpe på stort hagebord, hilse på to fremmede hunder, bli håndtert av diverse gjester og de tok det hele med stoisk ro! :D De la seg til slutt til å sove oppå hverandre i reiseburet slitne og fornøyde :)
A well balanced person has a rat on each shoulder
http://tearats.blogspot.com
Mvh Jen

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Tea rats!

Post by Skaubytroll »

Så herlige :)

Og så kult at de fikk være med i selskap :cheeeers:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Chai
Pinglerotte
Posts: 36
Joined: 20 Jul 2010, 23:22
Location: Nøtterøy, Vestfold
Contact:

Re: Tea rats!

Post by Chai »

Image
Latte og Chai

Image
Trekløveret- Tipi øverst, så Chai og Latte nederst <3
Tror det må være noe med høyden for er nesten alltid der jeg finner de sovende, og en sjelden gang i sovehuset.
Skaubytroll wrote:Så herlige :)

Og så kult at de fikk være med i selskap :cheeeers:
Takk, de var temmelig populære og til min overraskelse likte de fleste av gjestene halene! :D
A well balanced person has a rat on each shoulder
http://tearats.blogspot.com
Mvh Jen

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Tea rats!

Post by Woodgirl »

Veldig nydlige Terottejenter. :aww:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Chai
Pinglerotte
Posts: 36
Joined: 20 Jul 2010, 23:22
Location: Nøtterøy, Vestfold
Contact:

Re: Tea rats!

Post by Chai »

Her kommer noen nye bilder av nydlingene mine! De har virkelig utviklet forskjellige personligheter, dvs. jeg har begynt å se at det er veldig forskjellige :)

Latte er morgengretten som fy, skal gjerne ta tak i fingeren min med tennene hvis jeg vekker henne for tidlig, bare for å si fra. Hun varierer veldig mellom å ligge nederst i haugen med de andre eller å legge seg helt alene fullstendig inntullet i en teppebit, klut el. lignende. Latte er den mest tillitsfulle av de tre, når jeg løfter henne opp ligger hun rolig og fint i hånden min, hun kan ligge i genseren min i mange timer.

Tipi er spretten og aktiv som bare det, hun er over alt hele tiden, veldig tillitsfull og løper rett bort til meg når jeg kommer til buret, da skal hun rett ned i utringinga mi :p

Chai er den mest reserverte av de tre, hun vet godt hva hun vil og har ikke så mye til overs for tull. Hun er veldig glad i kos, jeg tror bare ikke hun er helt klar over det selv alltid :p Hun har begynt å bli rimelig tøff og er en skikkelig utforsker.

Alle kommer rett bort til meg, alle spiser fra hånden og alle kan sitte stille og kose seg på skulderen så jeg er en lettet rotteeier, var jo litt bekymret i starten. Alle har en veldig stor forkjærlighet for å ligge i håret mitt. Synes gjengen min er helt herlig sammen :D

Chai er født 20.05.10 og veier 258g
Tipi er født 03.06.10 og veier 223g
Latte er født 01.07.10 og veier 160g

Chai:
Image

Image

Image

Tipi:
Image

Latte:
Image

Image

Image
A well balanced person has a rat on each shoulder
http://tearats.blogspot.com
Mvh Jen

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Tea rats!

Post by Skaubytroll »

Fine rottene :lovey:

Er morro da man lærer å kjenne deres personlighet, da er de liksom ikke bare en rotte - de er "noen" ;)
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Chai
Pinglerotte
Posts: 36
Joined: 20 Jul 2010, 23:22
Location: Nøtterøy, Vestfold
Contact:

Re: Tea rats!

Post by Chai »

Ja, du har så rett! Er litt skummelt hvor glad man faktisk blir i de små skapningene :cheerful:

Image
Tipi er ikke redd for katta ihvertfall, var vel nesten heller omvendt :nottelling:

Image
Søteste Latte :cheer:
A well balanced person has a rat on each shoulder
http://tearats.blogspot.com
Mvh Jen

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Tea rats!

Post by Skaubytroll »

Oj, så kult :) Var sikkert spennende for dem begge :giggle:

Jeg hadde ikke hatt nerver til å la mine rotter møte pusen her i huset... han er helt loco :crazy:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Chai
Pinglerotte
Posts: 36
Joined: 20 Jul 2010, 23:22
Location: Nøtterøy, Vestfold
Contact:

Re: Tea rats!

Post by Chai »

Hehe, så det veldig an i begynnelsen. Lot først katten få hilse fort på mens jeg hadde rotta i hånden, så har jeg holdt frem hånda litt lenger igjen og sett at katten ikke har gjort noe som helst forsøk på å jakte. Kattene har også snust mye på de mens de har sittet på skulderen min så jeg turte til slutt å ha de sammen, men kun under nøye oppsyn! :)
A well balanced person has a rat on each shoulder
http://tearats.blogspot.com
Mvh Jen

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Tea rats!

Post by tantepose »

Pass også på at rotten ikke biter katten!
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Post Reply