Karma`s Rotte rede :D

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Post Reply
torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma`s Rotte rede :D

Post by torasrotter »

Flere bilder kommer i morra :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma`s Rotte rede :D

Post by torasrotter »

Nå er alle rottene blitt introdusert! Hos jentene gikk det som forventet veldig greit. Dizzy begynner å bli mer og mer gretten på sine eldre dager, og begynner dessverre å utvise ganske mye mat-dominanse :oops: Men de nye jentene jentene la seg umiddelbart på rygg, og hun skjønte fort at de ikke utgjorde noen trussel.. Jwi er fremdeles ganske forsiktig på nye steder, og bruker litt tid på å utforske ting.. Patty er mye roligere og har en ganske lav stressfaktor.. Hun tar nye steder/opplevelser mye lettere, og ser ut til å finne en god venn i Fossil :cheerful: Jwi er i føkge papirene en Pearl merle, men jeg begynner å tvile på at hun er det.. Hun har mistet nesten all pearl fargen, og ser nå mer ut som en Mock mink merle.. Forhåpentligvis er hun det heller en pearl, men det vil tiden vise..

Som man kan se på bildene har min "rottestol" litt arr etter å ha stått på et rotterom i litt under et år nå.. De har laget hule, der de hamstrer mat, spiser mat (allerhelst vil de sitte inni denne hulen når de spiser) og koser seg.. Egentlig er den veldig grei, for de som er litt nervøse av seg føler seg umiddelbart mye tryggere :nottelling:

Jwi
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

miriam
Hamstrer mat
Posts: 342
Joined: 14 Jul 2010, 17:21
Location: Elverum

Re: Karma`s Rotte rede :D

Post by miriam »

Åh som hun har vokst :cheesy: Fiiine!
-Miriam

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma`s Rotte rede :D

Post by torasrotter »

Jaa^^
Litt bilder av Patty :cheesy:
Image

Image

Image

Image

Image

Fossil koser seg i sputnikken :cheerful:
Image

Og med en valnøtt
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Karma`s Rotte rede :D

Post by Larm »

Fiiine Fossil :kisses: :kisses:
Flaggis ligner MASSE på henne :kisses:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma`s Rotte rede :D

Post by torasrotter »

Ja hun er helt fantastisk :cheerful: Elsker at hun bare har en skikkelig krølle, og det er et øynebryn :nottelling:

I bakgrunnen lurer Babe :kisses:
Kevay er min lille frøken som aldri har tenkt å bli noe stor, selv ikke etter å ha hatt et kull..

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Kanel er min nydelige nydelige cinnamon! Hun er god som gull og det kan man se på henne og :nottelling: Hun fyller to år om bare 3mnd, så hun holder seg godt.. I det siste har hun blitt litt tynnere i pelsen, og også litt mattere men hun er like frisk og rask :cheerful:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

MissGuardian

Re: Karma`s Rotte rede :D

Post by MissGuardian »

Så nydelige :aww:

miriam
Hamstrer mat
Posts: 342
Joined: 14 Jul 2010, 17:21
Location: Elverum

Re: Karma`s Rotte rede :D

Post by miriam »

Flotte rotter du har :aww:
-Miriam

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma`s Rotte rede :D

Post by torasrotter »

Naaw takk :smooch:
Utrolig stygg stol når den ikke har flisteppe på, men det gjør ikke noe :nottelling:

Søstrene Buddha må jo også være med selvfølgelig :cheerful:

Siddharta
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Sangha :kisses:

Oohh en nøtt!
Image

Tar den med meg inn her jeg :cheerful:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

To headspotter :kisses:
Image

Image
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Karma`s Rotte rede :D

Post by tantepose »

Stasfine møss! :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma`s Rotte rede :D

Post by torasrotter »

Jentene fikk nøtter å kose seg med, men hos guttene var ikke det bra nok :nottelling: De fikk yogurt i en bruskork, det var de veldig fornøyde med :cheerful: Under intro forventet jeg litt mer jobb enn hos jentene, så jeg begynte med å la Percy som er alfa hilse på de nye en og en.. De så ut til å gå veldig fint, og Percy oppførte seg veldig fint.. Han bustet seg litt og la de på rygg, men det var ingen kjipe situasjoner.. Han var absolutt ikke aggressiv på noen måte, selvom noen av guttene var litt eldre.. Etter Percy var ok med de lot jeg Sheldon hilse på.. Det viste seg å være litt mer jobb.. Han biter ingen av de eller lager sår på de, men han er utrolig mat aggressiv og beskytter vannet som om det gjalt livet.. Start, Måne og Mason skygger bare av banen når han begynner med disse rundene, men Wookie er utrolig dominant og tar opp kampen med han.. Det ser ut som Wookie har "vunnet" vannflasken, og Sheldon plager på de andre i stedenfor... Under lufting er han kjempe snill, så nå har jeg satt han i et eget bur men lufter de fremdeles sammen..

Ladugardens Skørdemåne er fantastisk!! Han legger seg rett ut hvis det er noe trøbbel, han er utrolig kontaktsøkende og trygg.. Man kan merke godt at han er mye håndtert, og at han liker mennesker.. Han vil helst opp i fjeset å kysse deg, eller ligge på fanget ditt mens han blir klødd bak øret :kisses: Det har ikke vært noen problemer med han i det hele tatt, og han har smeltet hjertet mitt helt :nottelling:
Image

Hei Percy!¨
Image

Hei mamma :kisses:
Image

Flekkis(start) og Måne
Image

Image

Hei jenter!
Image

Image

Image

Image

Mer yogurt?
Image

Ja vi kan godt dele altså!
Image

Image

Image


Mason er en veldig nervøs og søt liten gutt.. Han er utrolig nysgjerrig og kommer alltid bort til døren, men han liker ikke å bli plukket opp.. Han har en fin heng, men han en ganske redd for hender.. Det virker på meg som han ikke er sånn supermasse håndtert, han kan løpe bort til hånden min og snuse litt, men løper vekk hvis jeg beveger på den.. Men han er blitt veldig mye bedre enn han var, og jeg tror at med tiden vil han bli en veldig rolig og god koserotte..
Image

Tørr jeg komme ut?
Image

Image

Image

Jaja så henger jeg her igjen da..
Image

Image


Flekkis (Start) er veldig rolig i hodet og har funnet seg godt til rette.. Han er utrolig leken og vil helst bort å slikke fingre så fort han får muligheten.. Han er en skikkelig spretten kar, løper frem og tilbake mens han prøver å fange fingrene mine.. Selv om han er rolig i hodet (blir ikke så lett stresset) så tror jeg ikke han blir en rotte som sitter stille på fanget i timesvis.. Han var heller ikke noe problem i intro, han la seg raskt på rygg og løp videre for å leke med en av de andre små.. Han har ikke noen spesielt god heng, synes liksom det er litt for kjedelig å henge helt stille..

Slipp meg!!
Image

Image

Image

Image

Image

Image


Wookie er som sagt en liten tøffing.. Han er ikke så altfor glad i meg, synes helst det er best å ræse rundt aleine..Han var tidlig ute med å utfordre de eldste hannene i buret, og han er den som både drikker og spiser først.. Jeg har ikke sett noen tegn til aggresjon eller noe sånn som det, han er bare veldig tøff.. Han gikk bort til Percy første dagen de sto sammen og dyttet han bort fra matskåla for å få maten for seg selv.. Med tiden vil han kanskje lære litt? Vi får se, men nydelig er han iallefall :)
Image

Image

Image

Image

Gi meg den yogurten!
Image

Image

Image

Kanskje det er noe godt inni her?
Image

Image
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

miriam
Hamstrer mat
Posts: 342
Joined: 14 Jul 2010, 17:21
Location: Elverum

Re: Karma`s Rotte rede :D

Post by miriam »

Nydelige alle gutta :grin:

Vi har nok samme oppfatning når det gjelder Mason og Milou. Jeg også følte at Milou ikke var så mye håndtert. Han var utrolig skvetten og redd hender. Men det har blitt veldig mye bedre bare på kort tid.

Det er litt morsomt at Ladugårdens rotte er så utrolig glad i mennesker og virker godt håndtert. Jeg snakket med hun og hun sa at hun hadde tre kull på en gang. Men alikevel har hun veldig sosiale rotter. Marlen sin Fi er også helt utrolig. Flotteste rotta jeg har møtt.

Lykke til videre med intro :wink:
-Miriam

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma`s Rotte rede :D

Post by torasrotter »

Ja det er godt at det er noe som begge har da, at ikke det bare er en av de.. Jeg har også merket at det er blitt utrolig mye bedre allerede, men det er rart for det virker som de er vandttil å bli holdt på sånn "utstillingsmåte" for da henger han som bare det.. Takk, intro går overraskende fint, Sheldon forventet jeg egentlig at skulle lage litt bråk, han er så teit :nottelling:

Percy må jo også være med på bildene, han som har oppført seg så bra :cheerful:

Nøtteboksen aner fred og ingen fare..
Image

Plutselig!
Image

Angrip!
Image

Fantastisk godt!
Image

Image

Image

Kan jeg og få litt lurer Måne på
Image

Image

Image

Åååhhr alt man må finne seg i!
Image
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma`s Rotte rede :D

Post by torasrotter »

Til slutt kommer lille Babe.. Hun er utrolig sjarmerende, og vil helst spinne rundt hele tiden.. Hun er sitter ikke mye stille, men man kan jo ikke akkurat forente det av en ung jente heller.. Hun er den eneste som er så liten at hun kommer seg inn bak sprinklene mellom buret og veggen, så der pleier hun å legge seg til.. Snart blir hun vell for stor til det hun og, men foreløpig er det deilig å slippe unna de voksne som bare skal vaske og styre :nottelling:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Karma`s Rotte rede :D

Post by tantepose »

Fiiiiiiiine!!!!!!!! :cheer:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Post Reply