FN vs CN?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

FN vs CN?

Post by Tifa »

Heihei! :D

Ja, da hadde jeg egentlig bestemt meg for å bestille Ferret Nation på zooper.no jeg da, helt til jeg kom over et rotteforum der mange skrev at rottene kom seg ut mellom sprinklene. Dette vil jeg jo ikke, spesielt siden jeg har både bikkje og katter.

Har lest at man kan sette på ekstra netting, men dette virker bare tungvint, og så ikke videre pent ut heller. Når jeg først skal punge ut med nesten 4000 kr, vil jeg jo at buret skal være perfekt.

Leste at man heller burde kjøpe Critter Nation, da disse har smalere sprinkler. Men... Er det mulig å få tak i dette i Norge? Å bestille fra utlandet er omtrent utelukket pga. den høye fraktprisen. Evt. finnes det er annet bur det er mulig å få tak i her i Norge, som likner på FN?

Håper noen her vet noe :)

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Du kan jo høre med zooper om de kunne tenkt seg å ta inn critter nation også? Er en del som kunne vært intressert i det buret her inne.

venezia burene kan ligne, men de har ikke den bunnen midt i buret desverre.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Jeg vet ikke noe om hva de har og ikke har i Norge av disse, men noe av det første jeg skal kjøpe (etter seng) når vi flytter i skikkelig leilighet med plass, er et CN! Skal snart begynne å sette av penger :P Det virker helt genialt. Jeg holder på å gå på veggene snart av buret jeg har til jentene mine, som har ca samme mål som et jenny (tror jeg) og har samme str på lukene som hamster- og musebur! Kan ikke ta ut noe som helst.
CN har sprinkler som går vannrett og ikke loddrett, så det er lettere å klatre. Men tror du skal ha små rotter for at de skal klare å trøkke seg ut mellom sprinklene på FN....
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba :)
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna :(

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Jentene mine skviser seg gjennom FN sprinkler, men gutane er det absolutt ingen problemer med. Rotter av vanlig størrelse og oppover skal ikkje være noko problem.
Klatring er ikkje noko tema, så snart dei vart vande til det så fauk dei opp og ned veggane som om dei aldri hadde gjort anna.

Er absolutt heilt utrulig fantastisk fornøgd med FN, finefine buret. Skulle det nokongong kome CN til Noreg, så er det mogleg eg kjøper ein etasje av den, men akkurat no har eg ikkje noko behov av CN over FN.

Men per i dag er det altså ikkje CN å få kjøpt i Noreg. Eg veit at det skal gå an å få sendt FN over som samla kjem på ca same prisen som fra zooper (fant ein fyr på ebay som kunne gjør det), og det er mulig det går med CN og. Men hugs at CN er ein del tyngre, så det kan verte meir i frakt, og den vil sannsynlegvis koste meir enn FN.

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Post by Tifa »

Aha... Det med klatring har jeg faktisk ikke tenkt over engang :idea:

Har bare to rotter per i dag, hun ene er ganske stor, så henne hadde det nok ikke vært noe problem med, men hu andre... Liten rampunge det der. Sniker seg gjennom alt som er. Så da blir det vel bare å vente på at CN kommer til Norge da, selvom sikkert det kan ta tid...

Har forresten sendt mail til zooper, så får bare håpe mange andre gjør det og :D

Takk for alle svar!

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Post by Tifa »

Jeg fikk svar fra Zooper om at de kan ta inn om flere vil ha (5 stk). Så si ifra om flere vil ha a!

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Har du noe prisoverslag hvis det blir 5 interesserte? Jeg skal ikke ha nå, Venezia'en holder vel noe år til, men det er sikkert lettere å få med seg folk hvis de vet omtrentlig hva de må betale.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

jeg er veldig intressert i et CN, men kunne vært greit å få vite prisen først :)
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

*slettet*

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Aj, nice!

Ønsker meg CN når eg har fått større plass, men er mest interessert i addon om dei skulle ta det inn.

Veit ikkje om zooper sender utenlands, men det er jo mulig svenskene er interesserte, så vidt eg veit er ikkje det så lett å få tak i FN/CN der borte heller.

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Post by Tifa »

Har ikke fått svar fra de enda, men blir vel rundt 3-4000 tenker jeg.

Kirameki
Stjeler mat
Posts: 79
Joined: 24 Mar 2008, 19:27
Location: Oslo

Post by Kirameki »

JEG VILL HA CN! (unskyld caps lock, men jeg drømmer jo nesten om den buren om natten da... :P)... Står redo med pengene i handen hvis dem tar in den. Må man si ifra til dem eller deg? :)
Vega, Kummin, Timian og bruktrotten Stina <3

† Luna 13/11-2007 - 05/08-2009 <3
† Minerva 13/11-2008 - 05/11-2009 <3
† Manti 25/04-2008 - 19/02-2010 <3
† Karla 9/1-2008 - 5/3-2010 <3
† Bellatrix 13/11-2008 - 25/5-2010 <3

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Post by Tifa »

Hehe, det gjør jeg også :D

Du kan jo sende dem en mail. Men de skrev jo at de bare kunne bestille hvis de skulle ha minst fem bur, så da trenger vi tre til :idea:

Kirameki
Stjeler mat
Posts: 79
Joined: 24 Mar 2008, 19:27
Location: Oslo

Post by Kirameki »

Jeg trur vi er noen flere hvis man leser i viewtopic.php?t=8799&postdays=0&postorder=asc&start=0 :D
Vega, Kummin, Timian og bruktrotten Stina <3

† Luna 13/11-2007 - 05/08-2009 <3
† Minerva 13/11-2008 - 05/11-2009 <3
† Manti 25/04-2008 - 19/02-2010 <3
† Karla 9/1-2008 - 5/3-2010 <3
† Bellatrix 13/11-2008 - 25/5-2010 <3

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Post by Tifa »

Ja, men folk må nesten si ifra her. Ellers må man vente til neste gang de skal bestille FN :?

Post Reply