Få se buret ditt?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
HildeT
Sover i do
Posts: 203
Joined: 08 Aug 2012, 12:56
Kjønn: Kvinne
Location: Kongsberg

Re: Buret ditt!!

Post by HildeT »

Her bor mine tre jenter Navi, Smula og My. Jeg elsker dette buret
utrolig mye og det ser det ut til rottene mine gjør også :cheer:

Image

Image

daga5
Pinky
Posts: 25
Joined: 05 Dec 2012, 23:36

Re: Buret ditt!!

Post by daga5 »

her bor mine midlertidige beborere kansje de får bo her resten av livet de sit ^^ men det får tiden vise ;) og de heter Tawnie og Baileys :) det er ikke så intresangt inredet for de jeg måtte redde de i går fra den sikre døden :cry: så skal gjør det finere :D

Image

HildeT
Sover i do
Posts: 203
Joined: 08 Aug 2012, 12:56
Kjønn: Kvinne
Location: Kongsberg

Re: Buret ditt!!

Post by HildeT »

Sånn ser det ut nå, hadde burskift i dag. Har brukt håndkler og
fleecepledd :)

Image

daga5
Pinky
Posts: 25
Joined: 05 Dec 2012, 23:36

Re: Buret ditt!!

Post by daga5 »

da har jeg gjort lit mer ut av buret :) eneste som ikke skule ha vært der er 4 planker som er av furu men jeg haddde ikke noe aent og bruke :ulykkelig: to av de holder metalplatene oppe da de har elendig feste :ulykkelig: og de to andre er for at det skal kunne ha plaser og klatre på :) så det skal kunn være midlertidig ;) så finer jeg på en bedre løsning snart :D

Image

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Buret ditt!!

Post by Niana »

Blir nok bra :) Hvis du har noen fleecepledd eller stoffbiter å bruke som hengekøyer er dette også lurt, rottene elsker å sove i dem :)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

daga5
Pinky
Posts: 25
Joined: 05 Dec 2012, 23:36

Re: Buret ditt!!

Post by daga5 »

tokk ut de plankene av furu som hva størst fare for å bli pissa på :cheerful: de andre to er viktige for og hollde oppe metalplatene de har :) tror ikke de får pis på seg :cheerful:

skal kjøpe noen bilige fleecepledd snart ;) så da skal jeg ha det på metalplatene :) og i bunden av buret de sit :cheer:

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Buret ditt!!

Post by mily »

Image

Buret vårt idag :smile:
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Ignifer
Pinky
Posts: 1
Joined: 31 Dec 2014, 13:24

Re: Buret ditt!!

Post by Ignifer »

Hei.

Ny på forumet, og ny med rotte...
Tenkte jeg skulle dele buret til Rolf.

Tar imot forslag på hva mer jeg kan gjøre for Rolf..

Image

Hardy Rats
Sofaspiser
Posts: 193
Joined: 09 Sep 2014, 16:56

Re: Buret ditt!!

Post by Hardy Rats »

Hei, og velkommen til rotteverden! Det er godt å se at du vil gjøre livet til Rolf så godt som mulig :)

Først ville jeg ha fjernet høyet og sagflisen (hvis det er det det er da). Begge disse to støver for mye og er irriterende for luftveiene til rotter. I tillegg er det aller meste av sagflis laget av furutrær, som avgir gasser som svekker immunforsvaret til rotter. Hvis plankene er laget av furu eller bartrær, så burde de også fjernes. Du kan erstatte høyet med dopapir, tørkepapir, avisstrimler, gamle klesplagg kuttet i biter, filler, osv. Sagspon kan erstattes med avispapir, Alspon, Dørmatter, flistepper, Back2Nature osv.

Tips nr to er å skaffe en venn til Rolf (med mindre det er en grunn til at han står alene da). Rotter er sosiale dyr og å ha en venn er mye viktigere for de enn alle andre leker og former for underholdning. Det går som regel fint å ha to gutter sammen (jeg har tre!), og det anbefales på det sterkeste.

Siste tips er å bruke fantasien! Rotter elsker nye ting og mine får nye ting hele tiden. Alt fra pappesker til små bamser. De fleste rotter elsker hengekøyer. Disse går det ann å kjøpe på ebay eller i noen dyrebutikker, men de man lager selv er også like fine! Jeg har strikket og tovet hengekøyer og hus til tottene mine og de elsker det. Tyggeleker er også som regel en stor hit. Blader, mose og pinner fra de fleste trær (ikke bartrær) er fine å gi de, eller doruller, nøtter med skall osv. Det meste er lov og det aller meste er gøy. Bare husk at rotter er smarte og liker å oppleve nye ting. Det trenger ikke å være vanskelig, å erstatte en gammel dorull med en fersk en er like gøy som dyre leker det går ann å få i dyrebutikken.

Lykke til!!
~Marcy, Muffins, Moon, Mira, Magic, Aero, Bubbles, Bulma, Chelsea, Mim, Delta~

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Buret ditt!!

Post by Sara Syversen »

Trippel critter nation har jeg. Også et jenny bur som feriebur og avlastningsbur.
Men har delt av Den øverste etagen akkurat nå på min tripple CN bur grunnet en som var lenge syk.
Glad det ikke er så vannskelig på CN bur å gjøre det må jeg si.

Jeg er veldig glad i å bytte på innredningen som noen ser på bildene her. Finner stadig vekk noe jeg kan forbedre.
Fikk meg endelig flere hyller i høst også noe som er veldig deilig når man har eldre rotter.


Image

Image

Image

Image
Image

Trippel CN er delt av for øyeblikket.

Image

Image

Ferieburet/avlastningsbur
Image

Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

tweek
Pinky
Posts: 28
Joined: 12 Mar 2004, 06:50

Re: Buret ditt!!

Post by tweek »

Fantastisk, Sara! Virkelig inspirerende! Nå ble jeg motivert til å innrede litt selv her i morgen. Skal komme tilbake med bilder.
Jentene: Lulu (Black hooded) - Sissi (Black hooded) - Nellie (Black husky)
Guttene: Falkor (Blue husky) - Tate (Black husky)
RIP: Arthur (Agouti self) - Matei (Agouti self) -

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Buret ditt!!

Post by Sara Syversen »

Takker og bukker :cheerful:
Jeg synes det er litt ekstra gøy se med sånn småplukk ;)
Det er vel kanskje ingen butikk jeg er i uten at jeg tenker, kan jeg bruke denne i buret tru ? Veldig glad i kurver her også må jeg si ;)
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Fiffi
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 15 Jul 2013, 17:24
Kjønn: Kvinne
Location: Akershus

Re: Buret ditt!!

Post by Fiffi »

Buret mitt

Image
Jentene : :hjerterotte: Kalinka, Thiara og Caridina :hjerterotte:
Gutta: :lovey: Joonbi, Shinzo, Keuman og Dennis :lovey:

utmeldt

Re: Buret ditt!!

Post by utmeldt »

Dette såg bra ut! Flott bur! :)

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Buret ditt!!

Post by Sara Syversen »

Åååh så fint ;) elsket den rosa netting saken Image Image Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Post Reply