Netting

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Casanova

Netting

Post by Casanova »

Vurderer å lage et bur av en bokhylle.Målene er 90*Ca 25*196
Var innom Maxbo,men de hadde bare hønsenetting.Hvilke andre foretninger kan ha netting?Vet ikke om noen reve/kanin farmer i nærheten heller.

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

FK-butikkene (felleskjøpet).

Chinchillaeiere er flinke til å bygge bur selv (særlig skapbur). Du kan jo ta deg en tur på Silver Streak Chinchilla-forum og se på burbyggingsforumet der. Sikkert mange gode ideer både til netting og mye annet, men pass på at det ikke er for lang avstand mellom sprinklene.

http://forum.silverstreak.no/
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Casanova

Post by Casanova »

Skal skjekke ut den siden.Da blir det tur til FK når pappa(og resten av familien) kommer fra ferie.Noen må jo kjøre :P

Amanita

Netting

Post by Amanita »

Har sjekket forskjellige forhandlere nå..

Felleskjøpet ved Ski - Har 10,5x10,5 mm men de lå så langt unna stasjonen i Ski så jeg droppet å sjekke det ut nærmere
Felleskjøpet på Kløfta - Har ikke kvadratiske ruter, men hadde 20x15mm. Uaktuelt for mitt bruk.

Gunnebo Troax (De som selger til felleskjøpet) - Har 12,7x12,7 mm på 5 meters rull til 379+mva (470 kr). Kun kontant betaling. Holder til på Østre Aker vei 206. Telefon 22804200.

Jernia Torggata har bare hønsenetting.

Amanita

Post by Amanita »

Noen i Oslo som har 2 meter netting å selge?

Cowgirl

Re: Netting

Post by Cowgirl »

Casanova wrote:Var innom Maxbo,men de hadde bare hønsenetting.
Ville bare si at jeg brukte hønsenetting (fra maxbo) til buret rottene mine bor i og det gikk helt fint... :wink:

Amanita

Post by Amanita »

hønsenetting fungerer nok helt fint ja, men det er også helt stygt. etter min mening.

kjøpte 5 meter av 1000x12.5x12.5 mm i dag. trenger trolig ikke mer enn 1.6 av dette selv, så om noen i oslo vil kjøpe så er det bare å si fra.

Ariadne

Post by Ariadne »

ha og hønsenetting i dørene.. man må bare sette ei ramme rundt slik at det blir avstivet nok :)

Guest

Post by Guest »

Maxbo har noe som heter fluenetting. Den synes jeg er veldig bra.
Hull ca 0,5 x 0,5 cm. Bredden er 60 cm. De to Maxboene jeg har vært på har hatt fluenettingen inne i selve butikken, altså ikke ute sammen med plankene.

Maxbo selger hønsenettingen i hele ruller, så du kan ende opp med å få en god del meter til overs. Fluenetting får du kjøpt i den lengden du vil ha.

Hilsen
Sasandal

Guest

Post by Guest »

Hei
Satt akkurat å bladde i katalogen til biltema, på side 277 reklamerer de for netting med plastbelegg og masker på 13 mm. Koster 49,90 for 10 m

Hilsen
sasandal

kriztin

Post by kriztin »

Gå på http://www.biltema.no velg velkommen inn og deretter Fritid. Under hage står det oppført noe nettingsaker.

Camilla Ø
Stjeler søppel
Posts: 766
Joined: 15 Feb 2004, 14:15
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Camilla Ø »

Hei!

Jeg holder også på med å bygge bur nå, og prøver å finne noe netting!! Er det noen som har erfaring meg masker på 19 eller 20 mm?? Blir det for store hull???

Nettingen på biltema ser bra ut, men den er ikke bred nok for buret mitt :-x Den som er bred nok har masker på 20mm!

Camilla

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Min erfaring med netting på 20 mm er at de små kommer seg ut, de mellomstore setter fast hodet, og vokse rotter blir for store til å komme seg ut ;)
Mvh Ida S. Eggen

Camilla Ø
Stjeler søppel
Posts: 766
Joined: 15 Feb 2004, 14:15
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Camilla Ø »

Stakkar de som setter fast hodet!!! Da må jeg finne noe mindre:)
12 mm er vel bra, da?

Camilla

Camilla Ø
Stjeler søppel
Posts: 766
Joined: 15 Feb 2004, 14:15
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Camilla Ø »

Hei, igjen!

Jeg har et spørsmål til! Nettingen på biltema er "Elforsinket med plastbelegg" - er det noen som vet hva det vil si og evt. om det er farlig eller ikke for rottene?

Camilla

Locked