Pris på bur?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Lillith

Pris på bur?

Post by Lillith »

Jeg vil ha et større bur, men lurer litt på pris? Er de generelt billigere i Sverige?

Jeg har et forholdsvis stort undulatbur nå, men vil ha et større.

:)

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Jeg kan ikke svare på hva prisene ligger på i Sverige i forhold til her, men Ferplastburene har steget ganske mye i pris det siste året.

Under kommer noen bur jeg personlig synes passer godt til rotter:

Scoiattoli Super

Image

Lengde: 61,5 cm
Bredde: 40 cm
Høyde: 69,5 cm

Buret har plastbunn og er et smalt, men høyt bur som rotter trives i. På grunn av flatestørrelsen er det ikke plass til så mange rotter der og dessverre er åpningene så små at det å ta ut og inn innredning er litt av et kunststykke.
Dette buret koster i 2004 rundt 1200 kr hos Tropehagen Zoo


Jenny

Image

Lengde: 80 cm
Bredde: 50 cm
Høyde: 79,5 cm

Buret har plastbunn, en ganske stor åpning i taket og mindre luker på sidene. Det du ser på bildet følger med. Buret passer veldig fint til rotter og det er plass til 5-6 dyr i dette buret.
Jenny koster i 2004 ca. 1700 kr hos Tropehagen Zoo

Scoiattoli 5

Image

Lengde: 59 cm
Bredde: 47,5 cm
Høyde: 148 cm

Dette er hva jeg kaller et skikkelig bur. Det er stort og høyt og gir gode muligheter for klatring. Buret har også to store åpningsluker på framsiden (og to små på sidene) og det er enkelt å feste innredningen, samt ta den ut for å vaske den. Buret har metallbunn så man slipper at rottene gnager det i stykker.
Å kjøpe dette buret kan være ganske dyrt, men man har i hvert fall et skikkelig bur som varer og varer! :wink:
Buret koster ca. 3200 kr hos Tropehagen Zoo.
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Lillith

Post by Lillith »

Takk for utfyllende svar med bilder!! :D

Det siste var jo et drømme bur! Men forblir nok nettopp det en periode..

Jenny så veldig fint ut, skal ha to rotter i buret, og da er jeg så sær at jeg synes det bør være plass til dobbelt så mange i det..

:)

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

burprisene avhenger veldig av hvor i landet man bor....der som jeg bor koster burene det samme som eksemplene du fikk...men så er det noen privatpersoner som har utsalg på bur og de koster ofte omkring halvparten av de du finner i butikken, sånn at de tjener bare litt mer enn grossistpris (ehh...hvordan staves grossist?). det er en butikk her som heter tropehuset som også har fryktelig billig bur og utstyr, men jeg vet ikke omdette er en kjede som finnes over hele landet.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Lillith

Post by Lillith »

Takk for tips! Jeg får sjekke om Tropehuset holder til ett sted i nærheten.
De små kreka blr fort dyre! :D

Du har skrevet grossist riktig! :wink:

ketopas

Re: Pris på bur?

Post by ketopas »

Här beror det mycket på var man köper bur, på vissa affärer är det billigt och i vissa är det svindyrt. Själv har jag fått betala 995 SEK på en bur med måtten 95*50*75 från Gabber, om det är billigare eller dyrare får ni avgöra ;)
Men behöver du ingen ny bur utan kan nöja dig med en begagnad så kan jag rekommendera www.blocket.se där finns mycket billiga burar! :)

Locked