Noen som har hørt om Freddy buret??

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Guest

Noen som har hørt om Freddy buret??

Post by Guest »

Noen som har hørt om Freddy buret?? Hvis ja, syns dere det er stort nok til tre rotter??

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Jeg har visst hørt om Freddy-buret, ja. Det var skrevet om det på det forrige forumet (som ble tatt ved et strømbrudd). Jeg mener å huske at det var en av brukerne her inne som jobbet i dyrebutikk som pleide å anbefale dette buret til nye rotteeiere. Jeg husker ikke helt størrelsen, men det kan ha vært på størrelse med Jenny-buret, kanskje mindre. Og jeg mener å huske at etasjeplatene var av sprinkler? Jeg kan ikke si for sikkert at de var det, men etasjeplater av sprinkler anbefales ikke for rotter av ulike årsaker.

Det er uansett stort nok for tre rotter, ja.
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Nå fant jeg det på nett her.

Image

Lengde: 80 cm
Bredde: 50 cm
Høyde: 63 cm

Flatestørrelsen er altså den samme som hos Jennyburet, bare at dette buret er lavere, og man bør skifte ut etasjene siden det er sprinkeletasjer.

Prisen på denne siden er £75, mens Jenny-buret som jo er større og har mer innhold, koster £126.80.

http://www.fancy-rats.co.uk/resources/p ... p?c=4&p=32
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

chi

Post by chi »

jeg har det buret og jeg syns det er veldig bra. Jeg har lagt to spisematter laget av plast, en på hver etasje, slik at rottene skal slippe å gå på sprinklene. Det koster bare 1200 kr.

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

1200 kr høres jo ut som en fin pris. Så lenge man gjør noe med etasjeplatene er jo dette et fint bur å anbefale til førstegangseiere, med tanke på at det ikke er så dyrt! :wink:
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Guest

Post by Guest »

På et hamster bur jg har er det sprinkler etasjer.. Å hamstere mitt mista håret på føttene å magen.. Da tok jegå kjøpte sånn dørmatte greie.. Å klipte det sånn at det var på gulvet i etasjene.. Går itj det til rottene da???

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Jo, selvfølgelig. Det er mye som går an! :wink:
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Locked