For stor sprinkelavstand?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Sniff
Pinky
Posts: 4
Joined: 07 Sep 2016, 13:05

For stor sprinkelavstand?

Post by Sniff »

Hei folkens! Var og henta meg en nytt og knall fint bur for noen dager siden. Men jeg er litt usikker på sprinkelavstanden. Har målt den til ca 18mm. Jeg har eeegentlig begynt å feste kyllingnetting på utsiden, men det var et svare strev for å si det mildt!

Har to rottejenter på 7-8 uker nå, så foreløpig er det hverfall for stort. Men hva med når de blir litt eldre? Holder det da?

Hva tenker dere? Er 18mm for greit for to hunnrotter, eller må jeg bite i det sure eplet og fortsette med kyllingnettingen?

Nettis76
Stjeler mat
Posts: 49
Joined: 12 Jun 2016, 00:57
Kjønn: Kvinne
Location: Dal

Re: For stor sprinkelavstand?

Post by Nettis76 »

Sniff wrote:Hei folkens! Var og henta meg en nytt og knall fint bur for noen dager siden. Men jeg er litt usikker på sprinkelavstanden. Har målt den til ca 18mm. Jeg har eeegentlig begynt å feste kyllingnetting på utsiden, men det var et svare strev for å si det mildt!

Har to rottejenter på 7-8 uker nå, så foreløpig er det hverfall for stort. Men hva med når de blir litt eldre? Holder det da?

Hva tenker dere? Er 18mm for greit for to hunnrotter, eller må jeg bite i det sure eplet og fortsette med kyllingnettingen?
Jeg vil nok si det blir for stort Image


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sniff
Pinky
Posts: 4
Joined: 07 Sep 2016, 13:05

Re: For stor sprinkelavstand?

Post by Sniff »

Var det jeg også tenkte. Hvertfall nå. Men jeg er usikker på om gamle rotta ville kommer seg igjennom der som voksen. Hadde vært veldig kjekt om det hadde gått...

Nettis76
Stjeler mat
Posts: 49
Joined: 12 Jun 2016, 00:57
Kjønn: Kvinne
Location: Dal

Re: For stor sprinkelavstand?

Post by Nettis76 »

Trur ikke store rotter kommer seg igjennom . Men får dem gjennom hodet så får dem med kroppen også


Sent from my iPhone using Tapatalk

J&J
Pinglerotte
Posts: 39
Joined: 10 Feb 2016, 21:14
Kjønn: Kvinne
Location: Møre og Romsdal

Re: For stor sprinkelavstand?

Post by J&J »

Hadde det samme problemet da jeg kjøpte to nye rottejenter på ca 6 uker. Sprinkelavstanden på buret mitt er ca 2 cm. De presset seg igjennom og klatret på burtaket så jeg satte de inn i det det lille reiseburet og der måtte de bli et par dager helt til jeg fikk dratt på hytta og hentet en bur med mindre sprinkelavstand. Jeg prøvde også hønsenetting.. for et strev! Da de sto i reiseburet tok jeg de inn i det store buret flere ganger om dagen mens jeg fulgte med så de ikke skulle presse seg ut. Da de ble ca 8-9 uker klarte de ikke å presse seg ut lenger :)

Sniff
Pinky
Posts: 4
Joined: 07 Sep 2016, 13:05

Re: For stor sprinkelavstand?

Post by Sniff »

Takk for svar alle sammen! Prøvde å sette dem inn i buret i går, og som forventet gikk dem rett igjennom. Så det gikk ikke... Så da må jeg på med litt netting i en periode. Hadde selvfølgelig vært en løsning å la dem være i det litt buret en stund til, men det begynner å bli ganske trangt for dem nå. Så da har jeg prosjekt for helgen!

Takk igjen for alle innspill!

Post Reply