Behov for å ha mat, drikke og toalett i flere etasjer i høye bur?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
suh83
Pinky
Posts: 4
Joined: 06 Mar 2016, 23:17

Behov for å ha mat, drikke og toalett i flere etasjer i høye bur?

Post by suh83 »

Jeg har bestilt et bur til mine 3 voksne hannrotter som heter smådyrbur perfect maxi. Jeg har ikke helt bestemt meg hvordan jeg skal dele opp planene enda, men jeg tipper det blir 3 fulle plan med 2 halve plan i mellom hvis det sier dere noe? :)
Når det skal innredes, kan jeg ha toalett kun på nederste plan og mat og drikke samlet på plan 2 eller 3, eller bør de ha mulighet til å i hvert fall drikke (evt spise og gå på do også) på flere forskjellige plan?
Hvis noen har lignende bur vil jeg veldig gjerne høre og se hvordan dere har innredet? Jeg er helt fersk, så jeg kan trenge litt inspirasjon og tips! :cheerful:

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Behov for å ha mat, drikke og toalett i flere etasjer i høye bur?

Post by mily »

Jeg ville hatt toalett flere steder, da noen er late å gidder ikke gå langt til doen. Mat kan fint stå et sted i buret, jeg har maten nederst så får de litt trim i buret også da de oppholder seg mest øverst :cheerful:
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Behov for å ha mat, drikke og toalett i flere etasjer i høye bur?

Post by Kesia Madeleine »

Jeg har også mat kun på ett plan. Drikke og toaletter er spredt rundt til flere steder slik at de to tingene er lett tilgjengelig :)
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

suh83
Pinky
Posts: 4
Joined: 06 Mar 2016, 23:17

Re: Behov for å ha mat, drikke og toalett i flere etasjer i høye bur?

Post by suh83 »

Ok.Takk for tips begge to! :)

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Behov for å ha mat, drikke og toalett i flere etasjer i høye bur?

Post by WillyWonka »

Jeg har ingen toalett i mitt bur. Mat og vann er samlet i en etasje, en stor skål med mat og to flasker med vann.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Behov for å ha mat, drikke og toalett i flere etasjer i høye bur?

Post by Anniken.HH »

Har en matskål, to vannflasker, en for hver etasje. Også to toaletter, en i hver etasje. Noen rotter gidder ikke gå ned etasje for å gjøre fra seg ;)
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

suh83
Pinky
Posts: 4
Joined: 06 Mar 2016, 23:17

Re: Behov for å ha mat, drikke og toalett i flere etasjer i høye bur?

Post by suh83 »

Takk for tips. Skjønner at det er litt individuelt fra flokk til flokk hva som fungerer best, så jeg får prøve meg litt frem. :)
Mine 3 er visst ikke dotrent, og har alltid bodd i et 1etasjesbur med burstrø i bunnen. Jeg vil gjerne prøve å ha fleece i buret, så jeg tror jeg skal begynne med en do i hver etasje i starten så er det kanskje større sannsynlighet for at de skjønner greia..:)

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Behov for å ha mat, drikke og toalett i flere etasjer i høye bur?

Post by mily »

Høres ut som en god plan, jeg begynte også med en do i hver etasje for sikkerhets skyld :cheerful: Lykke til :cheerful:
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Behov for å ha mat, drikke og toalett i flere etasjer i høye bur?

Post by malap »

Jeg har både vann og toaletter i flere av etasjene i buret (kommer jo litt an på burstørrelsen og antall rotter), en matskål som jeg fyller med mat dagen jeg har gjort rent buret også henter og hamstrer de der de vil selv. Jeg tenker også at det kommer an på formen til rottene, om de er gamle, syke osv.
Malena

KSV_buildorama
Pinky
Posts: 5
Joined: 03 May 2016, 22:07

Re: Behov for å ha mat, drikke og toalett i flere etasjer i høye bur?

Post by KSV_buildorama »

Du har vel allerede merket det nå, men rotter pleier som regel gjøre fra seg på faste steder X) Det er gjerne et lurt sted å putte toalett(ene)

Har 3 hovedetasjer og 4 mindre etasjer i mitt bur, men toalett i de to øverste kun. Det er der de spiser og sover, så det har funka bra!

Post Reply