Tova ullsokker

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Tova ullsokker

Post by Anniken.HH »

Jeg klarte å krympe tre par med tova ullsokker i vask i går, og lurer på om dette er noe rottene kan få å leke med?
Eventuelt som jeg kan lage køyer av?
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Tova ullsokker

Post by Sara Syversen »

Jeg har ihvertfall sett det flere steder. Har ikke fått brukt det selv. Men det er jo ti ganger bedre en strikket og heklet som det er masker i dem kan sette foten fast i.

Helt ærlig er det uansett en fare med alt. Til og med vanlig fleece. Berit her hadde tygd et hull i en køye med fleece og hun satt seg fast i det hullet og fikk panikk og det så nesten ut som hun kunne ha blitt kvalt. Heldighvis var jeg der og da. To ganger klarte hun det når hun var litten. En ordentlig tyggemester skjønner du.

så vær eneste dag etter det så gikk jeg over køyene faktisk. Også hvis det var fleece til nesting. Lagde noen hull større så det ikke skulle skje eller fjernet noe. Spesielt der hun pleide å ligge.

Er vel litt hardere å tygge igjennom også slik tovet garn vel ?
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Tova ullsokker

Post by Marit Fosen »

Som Sara skriver - der er en fare med alt. Vi kan aldri sikre oss 100% mot ulykker. Tova ullsokker er utmerket til å lage køyer av eller bruke som soveposer.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Post Reply