Luftegård til både jenter og gutter

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Fiffi
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 15 Jul 2013, 17:24
Kjønn: Kvinne
Location: Akershus

Luftegård til både jenter og gutter

Post by Fiffi »

Hvordan er det ha en kjempe stor luftegård/innhegning som gutter og jenter bytter på å være i ?

Vil det bli et problem hvis jeg ikke vasker mellom hver gang og hvert kjønn? (planen er å vaske kanskje annen hver dag eller hver 3.dag) Ser for meg at det blir mye jobb hvis jeg må vaske innhegninga 2 ganger for dagen.

Har ikke laget innhegning enda og bare lufter noen tanker om det. Planen var å ha to innhegninger ved siden av hverandre men er livredd for at jentene skal komme seg over å bli parret. Hvis jeg lager en stor vil de få kjempe stor plass og da har jeg iallefall kontroll på de.

Jeg vil ikke ha noen uhell med babyer.
Jentene : :hjerterotte: Kalinka, Thiara og Caridina :hjerterotte:
Gutta: :lovey: Joonbi, Shinzo, Keuman og Dennis :lovey:

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Luftegård til både jenter og gutter

Post by malap »

Jeg har ikke erfaring med det altså, men jeg tenker at når du uansett har jenter og gutter i samme hus, så lukter/vet de vel at det er noen andre der uansett. Jeg hadde nok ikke vasket mellom hver gang med mindre det virket som om de ble veldig stresset av det. Kanskje det blir litt mer markering, men det ville jeg nok ikke brydd meg så mye om.
Andre som har jenter og gutter samtidig vasker jo sikkert ikke mellom hver gang de har hatt utetid?
Malena

Fiffi
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 15 Jul 2013, 17:24
Kjønn: Kvinne
Location: Akershus

Re: Luftegård til både jenter og gutter

Post by Fiffi »

Nå har jeg begynt med luftegården. Har laget en liten først. Men lurer på om jeg må ha den dobbel så høy for Dennis klarte nesten å hoppe over 2 ganger. :bleh: Prøvde også rotteskjerfet til jentene med gutta. Gutta var veldig nyskjerrig og ivrige og lukta mye på det. Men de markerte ikke mere enn før. Jeg må finne ut hvordan jeg gjør det med høyere plater for jeg kommer meg akuratt over med beina nå men må ha en dør eller noe å klatre på når det blir høyere. Tror jeg skal lage bingen større før den blir høyere også.
Gutta syntes det var veldig morsomt å være i den i går. De var ikke skeptiske til det heller men det er rett ved buret deres så de er kjent med rommet.

Var så morsomt når jeg gikk en tur bort og så tilbake inn til de. De begynte å klatre oppover beina mine og jeg hadde alle på fanget før jeg fikk satt meg ned hehe :cheerful:

Jeg må også lage bingen bredere sånn at jeg kan sitte i midten uten at de hopper fra skuldra mi og over veggene.
Jentene : :hjerterotte: Kalinka, Thiara og Caridina :hjerterotte:
Gutta: :lovey: Joonbi, Shinzo, Keuman og Dennis :lovey:

Fiffi
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 15 Jul 2013, 17:24
Kjønn: Kvinne
Location: Akershus

Re: Luftegård til både jenter og gutter

Post by Fiffi »

Jeg turde ikke å ha jentene i den enda siden Dennis nesten klarte å komme over. Men de skal få prøve den seinere når den er høyere.
Jentene : :hjerterotte: Kalinka, Thiara og Caridina :hjerterotte:
Gutta: :lovey: Joonbi, Shinzo, Keuman og Dennis :lovey:

Post Reply