Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

Takk Kjære Berit ;)

Før jeg skriver noen flere innlegg her så vil jeg gi en liten hyllest til min kjære vakre Berit som gikk bort i januar 2016.
Hun var den som gjorde at jeg lagde så mange leker som jeg gjorde og startet denne aktivitestråden. Jeg tror helt ærlig ikke jeg hadde funnet på så mye i den skalaen jeg har gjort om det ikke var for henne. Så jeg sier TAKK lille kjære ekornet mitt. Du som var født i en espressokopp og løp 140 km i timen vær eneste dag i 2 år og 6 måneder. Til og med den siste dagen så spurte du om en ekstra utetid og løp å sanka nøtter. Jeg har en ny liten jente som heter Tove som du lærte bittelitt opp.Hun var 2 år yngre en deg. En rabagast uten like, men til og med hun har ikke det samme energi nivået som du hadde. Men jeg takker deg for at du lyste opp hverdagen min som du gjorde. Du inspirerte meg til å gi mye av meg selv til rottene. Mine andre rotter jeg har nå er usedvanlige late må jeg si. Uvant hehe. Men jeg vet du har gått over regnbue broen nå og har et eget tre der som du hamstrer nøtter i.
Hvil i fred min lille engel <3 Og takker så mye for at du kom inn i mitt liv <3

Image

Image

Full fart. Også nedover ;)

Image

Dette var typisk Berit.
Alle andre fikk her puffa ris i kamillete. Mat ? spise ? Nææ æii. Jeg vil ut å løpe, hoppe avgårde. Jeg vil være fri som fuglen.

Image

Her trente hun opp dem andre. Hun giret alltid dem andre opp når dem skulle ut.
Image

Image

Dette var hennes metode. Kommer nok aldri til å glemme den. Tove hermer litt enda som dette.
Altså dem kan være ute her både morgen og kveld. Men med ekstra utetider for Berit mener jeg 4-5 ganger om dagen altså. Turbo kanin, non stop energi. Noen ganger maste hun for å komme ut bare for å gå en runde å legge seg i klatretårnet sitt.



Eller legge seg her. En 350 grams rotte i en 200cm x 180 cm seng. Litt av et syn ;) Måtte smile å le litt den første gangen jeg opplevde dette. Hun var også den mest sjenerte av dem 3 første vi kjøpte. Men ble den som var mest vågal og fri.

Image

Image

Mange hjerter smeltet hun. Også flere en på dette bilde. Eneste rotta min mor har turt å hilst på sånn ordentlig også var Berit. Hun gikk veldig sakte bort og så at mamma var skeptisk og stoppet opp. Og så gikk hun noen få skritt til. Meget morro for meg. For min mor sa hun ikke ville komme på besøk en gang om vi skaffet oss rotter. Men ble omvendt til å kjøpe gaver å sende det til dem ;) Artig altså.

Image

Bare noen av mine yndlings videoer av Berit. Løpe løpe ;)
Her løper hun frem og tilbake fra kjøkkenet til lekerommet. Hun var en av dem få rottene jeg stolte 100% på som kunne løpe fritt i alle rom. Men hun elsket også da mest lekerommet(soverommet) som hun viste godt hvor var hen.


Litt yngre her ;)








Litt lang video. men dette var typisk Berit sine ekstra utetider. Alle andre sover i huset. Dem andre rottene også ;)
Hun var en mini hund som fulgte etter meg.


Love you <3

Image

Dette er forresten Lille Tove. Ikke fult så rastløs som Berit min. Men et lite rampetroll er hun. Hun fikk lært litt her og der av Berit Utenom det at Berit hørte alltid på meg. Tove gjør som hun vil. for hun vet at hun kommer unna med det. Sista elsker hun.
Hun kommer aldri til å erstatte Berit altså. Meeen happy Berit lærte opp henne på mye. Og det føles ut som hun fremdeles er her noen ganger. Nysgjerrig og oppvakt jente <3

Image

Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

Snaaart Nytt rotterom ;)

Eeeendelig blir det nå snart et nytt rotterom som kun er rottenes sitt. Har tidligere hatt et slags lekerom på soveromsgulvet her. Og har da hatt hovedburet i stua. Da har jeg måttet ryddet gulvet for leker ofte vær dag. Og er faktisk litt allergisk så det var ikke helt ideelt å ha så mye rotteting på soverommet. Men ja nå etter 3 år med en drøm om et eget rom som kun er dems så blir det det. Veldig happy.

Har ikke bestemt enda hvor buret skal stå ? Noen forslag ? Tenker å se an hvor sola skinner mest hen inn i rommet også.
Veldig spent. Om du som leser har kommet over noen fine ideer til ting man kan ha på rotterommet så send gjerne.
Skal myyye mulig male en vegg med et eller annet også. Ikke bestemt motiv enda men.

Første snik titt ;)


Dette slottet skaffet jeg også for å ha på rotterommet. Jeg søkte vel på finn.no i noen måneder etter et dukkehus jeg hadde lyst å gjøre noe med. Men så dukket dette opp. 150kr bare. Et røverskjøp da mange dukkehus ligger på 700-1000kr og mer.

På bildene er det Turid, Tove og Lydia. (Den største av dem to grå er Lydia.)
Image

Turid
Image

Tove
Image

Turid
Image

Lydia
Image

Lydia
Image

Lydia
Image

Lydia
Image

Turid
Image

Image

Image

Tove og Turid
Image
Lydia
Image

Image
Tove
Image
Lydia
Image
Tove
Image

Image

Image

Image

Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

Byggesett for å lage enkle klatremøbler til gnagere

Jeg har tidligere bare sett disse i utenlandske butikker. Kanskje andre har sett disse før meg her. Meeen ihvertfall disse finnes nå på dyresjappa no. http://www.dyresjappa.no/products/slot-and-go

Husk du får 10 % rabatt om du er medlem av NTF.

Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

NYTT ROTTEROM YAAY

Dette har jeg ønska meg i noen år nå. Mine rotter har ellers vært på soveromsgulvet og ja selvfølgelig sofaen også. Men da jeg er mini allergisk er det nok best med et eget rom til dem. Men ja, det var fryktelig mye å gjøre rent å rydde på soverommet når lekene ble tatt frem vær dag. Nå kan ting stå fremme uten alt styret med å rydde vær kveld. Blir jo selvfølgelig vasking her også. Men på en helt annen måte.
Det er jo også kanskje lettere å ha en jevn temperatur i rommet håper jeg også. Bra for eldre svake rotter og dem med LVI problemer.

Image
Image
Image
Image

Hylla ble jeg inspirert til å kjøpe etter å ha sett på denne fine rottebloggen. Vert å ta en titt.
http://rottegalskap.blogspot.no/2015/09 ... it-95.html
Image
Image
Image
Image
Image

Hvis dere har forslag om hva jeg kan gjøre med den sorte hylla så vil jeg gjerne ta imot forslag. Vurderer å kanskje få sagd noen hull i den.
Men trenger alltids ideer og tips jeg også. Spess hva slags leker hadde du puttet inni den ?
Mulig jeg må ha noe form for gjerde eller noe på 3 rad med hyller. Men foreløbig er dem kun på dem to nederste.

Her er Olivia. Nye omplasserings rottetotten min. Hun hadde en sjekk måte å gå fra rom til rom på hylla. hehe
Image

Noen videoer fra rommet.

Video fra en av dem første dagene vi hadde kommet i hus.


Utetid fra Olivia. Hun elsker klatre tårnet. Ganske så lik Berit jeg hadde kan man si. 140 km i timen all the time. Veldig dårlig tid se [HEAVY BLACK HEART] Sånne rotter elsker jeg. hehe
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by malap »

Må si både du og rottene er heldige med dette nye rotterommet altså - kjempe fint!! :kisses:
Malena

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

Tuuusen takk. Er en bitteliten sjanse for at jeg flytter buret til stua da. For er veldig koselig å ha dem ved siden av oss i sofaen. Meeeen prøver å ha hoved buret der nå så får jeg jo se. Hehe. Er jo bare en vanesak også da
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by malap »

Det er koselig å ha hovedburet i stua, mer kontakt får man også synes jeg - etter egen erfaring her hvertfall :cheerful:
Når vi bygger ut her så skal vi ha rotterom, men da blir det som uteplass og for lagring av utstyr osv, hovedburet blir nok stående i stua til vanlig :cheerful:
Malena

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

Litt nytt jeg har fått i rotteheimen

Jeg var så heldig å få dette fine vinstativet fra nina sanberg på rottetreffet. Det er egentlig fra Ikea. Ser flere har disse og anbefaler den på det varmeste. Mine likte den godt. Noen fester litt fleece på den så man kan bruke den som en seng også. her har jeg hatt den på lekeplassen men også i buret. Fint klatrestativ.

Image

Og i samme slengen som jeg viser at jeg har tatt den i bruk nederst til høyre så må jeg fortelle at jeg har satt sammen dem 2 doble Critter Nation burene mine. Tok bare bort veggene øverst da jeg ville gjerne bruke flere hyller nederst. Jeg kan eventuelt klippe bort gitteret en gang slik at jeg kan ha hyllene i andre etagen på den ene siden i midten også. Men fungerer fint slik også.

Image

Image


Alle småtrolla vil gjerne klatre opp på buret. Uansett om jeg har dem øverste burdørene igjen. Så jeg har prøvd å finne på en litt sikrere løsning i tilfelle noen skulle snuble. Lagde en slags hengekøye jeg festet på døren her. Under har jeg en balje med pledd i.
Nå i dag har jeg en stor sort pose bare med masse pledd inni nederst.

Image

Slik pose har jeg der.
Image

På NTF treffet så vant jeg også denne flotte trappa som kom akkurat på det riktige tidspunktet når gamlefar Bjarne var ekstra svak i bakbeina. Denne har Aleksander Pedersen vært flink å laga. Tror det var sponplater også har dem limt på stoff. Jeg selv prøvde bittelitt å feste på ikeamatter for å bevare trappa litt. Måtte ta dem av fordi dem sklidde av men mye mulig jeg skal prøve å lime dem på. Eller sy et trekk til trappa.

Image

Her ser dere en video av dem går i trappa for første gang. Veldig bra å ha for eldre rotter spesielt.


Dette er en video av noen uker før Bjarnefar måtte reise over regnbuebroen. Må virkelig si uansett at denne trappa kommer godt med siden jeg tar inn ofte eldre omplasserings rotter.


Jeg har også vært så heldig å fått et biltema rør av Connie hansen og det kommer godt med her. Jeg hadde to små hjørnerør fra før jeg festet på. Anbefaler slike rør altså. Ser mange har slike både i buret og utenfor på lekeplassen. Finnes i alle slags mulige størrelser.
Og som dere ser på bilde har jeg laget et lite papptårn under slottet. Og har tatt en stige til klatretsativet.

Image

Jeg har ofte utetider på rotterommet dem har fått. Men må si jeg liker også godt å ha dem i sofaen med oss <3
Bare noen bilder her ifra fra utetidene her.

Image
Image

Image
Image

Gravekassa fyller jeg enten med jord fra plantasjen eller kokosfiberjord som er til terrarium. Webzoonet har. Den er egentlig best. Mange ganger gror jeg kattegress selv eller så henter jeg litt utenifra selv. Eller gjemmer solsikkefrø og andre frø i jorda dem kan grave å plukke opp. dem eeeelsker å grave i jorda å finne mat.

Kokosfiber jord. Anbefaler den på den varmeste. Jeg tror jeg har prøvd alt men denne er mest holdbar og anbefalt av mange som driver med landsnegler. Mindre fare for mugg og bananfluer.
http://webzoo.net/default.pl?showProduc ... geId=15231

Image
Image


Litt vannlek dem er glad i her. masse forskjellige plastikk leker dem kan vende å snu på å utforske.
Den gummi hansken har jeg ikke blåst opp stramt altså. så den sprekker ikke med et pff. Dem får bare tak i fingrene på den og da siver lufta sakte ut.plastikken er litt tykk så det er vannskelig å lage hull på. Men den er morsom å dytte på å dra med seg.

Image
Image

Image
Image

Image
Image
Image

Jeg tok til meg 3 småtroll på våren som egentlig skulle bli avlivet. Og dem hadde det ikke så bra i sitt forige hjem. Men disse bare eeelsker å løpe å hamstre mat. Nøtter, pasta og gnagersticks. Når man lar dem løpe å hamstre slik rydder jeg ut mye av buret etter endt utetid. Og når det gjelder pasta for den som ikke er så erfaren på område burde man bare la dem spise det i moderate mengder. Men slik som med nøtter rekker dem ikke å åpne så mange av på utetiden her. Og gnagersticksene er litt mer sunne.
Disse får jeg bestilt inn til tropehagen zoo butikken.
Image


Image

Image
Image

Lagret til Olivia i Sofaen ;) Meget flink til å løpe løpe og løpe å hamstre. Hun kan nesten løpe i en time uten pause.
Slik som min gamle Berit som jeg hadde før.
Image

Image

Bjarne <3

Image

Image

Noen videoer fra rottheimen [HEAVY BLACK HEART]

Rakkelungen Rakel gjør mange rampestreker vær dag. Alt kan bli en leke for henne. Også en dorull.


Gravebalje ;)
Ruth som er hun lyse med røde øyner driver å lagrer jord og gress inni slottet hun se.


Det er ikke alltid det skal så mye til for å hunderholde rottetottene. Jeg skulle egentlig bare tørke over pelsen til Bestefar rotta mi Bjarne jeg hadde da han sluttet å vaske seg så mye. Meeeen denne kluten var morro se. Jeg får liksom ikke med alt som skjer her på video. Men Ruth dro med seg denne kluten å løpte av gårde med denne også.




A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

Ville bare ønske alle en hjertelig fin helg her inne ;) hehe

Hjertekuben har Malap her inne laget <3
Image

Mye som har skjedd den siste tiden. Jeg måtte dessverre flytte fra drømmerotterommet. Og har måttet degradert litt. Meeeen noe som er nytt er at jeg har fått meg plexiglass til døra på det nye rotterommet jeg har nå. Må finne en løsning på hvordan jeg skal få festa den. men foreløbig fungerer det bra å ha den inntil slik bare. Jeg kan da ha dem enda mer ute mens jeg ser på film eller sånn også. Jeg er alltid litt på vakt da jeg har en som er litt klønete i flokken så tørr ikke at dem er helt alene så setter en stol like ved døra der.

Plexiglass kan du få kjøpt på Biltema :
http://www.biltema.no/no/Bygg/Ovrig/Ple ... 000034953/

Image


Jeg var også så heldig å få en fiiiiiin seng av Karmill fra Gnagerkos siden. Denne var luksus må jeg si altså. Tusen takk for oppmuntringsgaven. Ble utrolig happy for denne <3

https://www.facebook.com/gnagerkos/?fref=ts

Image


Rottetottene som bor hos meg nå ;)

Ester er en Vakker gammel rotte på over 2 år som egentlig skulle bli avlivet på våren 2016. Men kom så til meg. Hun er ca født mai 2014
Hun er som en liten hund. Kan like å bli klødd på magen, lystrer når jeg snakker til hun og kan dra meg litt i buksa hvis hun vil opp på skulder. En usedvanlig trygg rotte. Hun elsker kos og er glad i mennesker. Hun vet å nyte livet til det fulleste.

Bjarte bodde i et glassbur alene i noen måneder etter at 3 av søskna hadde blitt slangemat. Mer er det i storyen. Han har per dags dato blitt noe bedre men vil nok alltid ha noe frykt for mennesker. Men han fungerer i flokk og har til slutt godtatt meg selvom alle andre mennesker løper han vekk fra. En vakker sjel som ikke gjør noen vondt. Snilleste rotta jeg har hatt.

Lydia og Tove kommer fra en butikk hvor dem hadde stått 3-4 måneder på sommeren i fjor 2015. Tove hadde begynt og nype og dem var ikke salgsbare lengre(som butikkeieren sa). Jeg hadde selv mistet to rotter den sommeren og klarte da ikke å dy meg når jeg så disse. Tok ikke så altfor lang tid før dem sluttet med nyping og ble trygge. Knoll og tott kaller jeg dem ofte. To røvere som vet dem kommer unna med mye og dem er fult klar over hvor søte dem er ;)

Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

Kattehus med metallramme og trapp

Jeg var så heldig å få en slik av en katteier som hadde noen sære katter som ikke brukte denne sengen. Heldigvis for meg kunne jeg også ta av stoffet å vaske det. Jeg prøvde å finne helt lik men fant noen i andre farger.

(Om du skal søke etter denne på engelsk så kan du kanskje søke på luxurious cat house metal frame)
HTB1sIvIHXXXXXbLXXXXq6xXFXXXX.jpg
HTB1sIvIHXXXXXbLXXXXq6xXFXXXX.jpg (90.97 KiB) Viewed 25963 times
Luxury-Metal-frame-dog-bed-cat-bed.jpg
Luxury-Metal-frame-dog-bed-cat-bed.jpg (38.33 KiB) Viewed 25963 times

Foreløbig så har ikke jeg satt på trekket som skal være rundt metall rammen.
Men hvorfor jeg ville legge denne ut er fordi om du kanskje har et Critter nation bur så passer den perfekt som trapp ned fra buret. Det er jo ikke alltid man kanskje får tak i en exit ramp eller da dem lange stigene som hører til CN burene. Tropehagen zoo har hatt noen før vet jeg men er usikker om dem har noen inne nå. Disse kattehusene har jeg sett på finn.no innimellom. Så om du er glad i gjenbruk som meg og følger litt med på finn.no så kanskje du er heldig å finner en til god pris.

Foreløbig klippet jeg til Borris matter fra Ikea for å sette på trappa slik at den ikke skulle være så glatt. Det fungerte bra for dem slanke rottene mine. Men kaaanskje ikke så altfor bra for Ester som nå er 2 år og 8 måneder. Er du usikker så legg et pledd rundt.
Jeg festet borris mattene med dobbeltsidig teip jeg kjøpte på en malerforeting for noen år siden. Kan sikkert lime på også altså. Men hadde ikke noe lim akkurat da. Og jeg regner med jeg vil skifte ut mattene innimellom når dem er skittene.

Klipte ikke mattene sååå fint kanskje så får gjøre det penere neste gang. Men det ble bedre tak for dem med disse.
16107671_10154721617531830_228461267_o.jpg
16106706_10154721617526830_448348463_o.jpg
Beklager dårlige mobilbilder her. Men legger ut noen når dem utforsket den for første gang. På noen av bildene var trekket på vask. Det er også noe skomgummi man setter på platene under trekkene.
16121484_10154721677591830_312144288_o.jpg
16106466_10154721677371830_1194972748_o.jpg
16106384_10154721676881830_200969049_o.jpg
16108067_10154721677596830_956934035_o.jpg
Best å legge seg øverst <3
16122027_10154721676791830_219700935_o.jpg
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by malap »

Misunner deg litt for den der altså ;) den var kjempe fin!
Malena

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

Aaaw. Hehe. ja jeg ble super happy når jeg fikk den gratis altså. Må si det ;)
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

Slik ser rotterommet ut i dag

Jeg har jo flyttet noen ganger dem siste årene. Men slik ser rotterommet ut i dag. Jeg Har nettopp fått meg en ny hvit hylle også for å utnytte rommet bedre så derfor tenkte jeg å legge ut noen bilder. Kanskje noen får litt inspirasjon ? Hylla kjøpte jeg for 40 kr på en brukt butikk her i Halden. Så det gjør ingen ting at den eventuelt blir ødelagt eller sånn. Pappeskene på har jeg festet med dobbelt sidig teip. Og jeg kommer kanskje eventuelt til å feste på borris matter senere. Men den fungerer slik som den er nå. Syntes ikke den virket for glatt. Og jeg kan tørke lett over den også ;) For ja når det gjelder rotter så er det mye rydding og vasking så det er greit det er lett å dra over med en klut.

En video av rommet som det er per dags dato. Jeg forandrer jo litt innimellom. Men ikke fult så mye som før. Jeg har mange eldre rotter nå og jeg vet jo nå hvordan dem liker å ha det.


(Flere bilder kommer senere men Photobucketen var litt kranglete i dag)
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

utmeldt

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by utmeldt »

Dette såg flott ut Sara. Heldige rotter som får bu hos deg. :) Du er så flink til å se rottene sine behov.

Kor fekk du tak i kattesengen? Kunne tenkt meg ein slik. Har ein katt på rehabilitering, og eg trur at han kanskje hadde likt å ligge i ein slik seng. Han er redd slike høge kattestativ.

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

Prøv å titt litt på finn.no. Har sett noen der innimellom. Usikker på hvem butikk som selger disse. Bor du langt unna Halden ellers kunne du ha fått min da. Hadde jo gått til en god sak ; )
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Post Reply