Før jeg skriver noen flere innlegg her så vil jeg gi en liten hyllest til min kjære vakre Berit som gikk bort i januar 2016.
Hun var den som gjorde at jeg lagde så mange leker som jeg gjorde og startet denne aktivitestråden. Jeg tror helt ærlig ikke jeg hadde funnet på så mye i den skalaen jeg har gjort om det ikke var for henne. Så jeg sier TAKK lille kjære ekornet mitt. Du som var født i en espressokopp og løp 140 km i timen vær eneste dag i 2 år og 6 måneder. Til og med den siste dagen så spurte du om en ekstra utetid og løp å sanka nøtter. Jeg har en ny liten jente som heter Tove som du lærte bittelitt opp.Hun var 2 år yngre en deg. En rabagast uten like, men til og med hun har ikke det samme energi nivået som du hadde. Men jeg takker deg for at du lyste opp hverdagen min som du gjorde. Du inspirerte meg til å gi mye av meg selv til rottene. Mine andre rotter jeg har nå er usedvanlige late må jeg si. Uvant hehe. Men jeg vet du har gått over regnbue broen nå og har et eget tre der som du hamstrer nøtter i.
Hvil i fred min lille engel <3 Og takker så mye for at du kom inn i mitt liv <3

Full fart. Også nedover

Dette var typisk Berit.
Alle andre fikk her puffa ris i kamillete. Mat ? spise ? Nææ æii. Jeg vil ut å løpe, hoppe avgårde. Jeg vil være fri som fuglen.

Her trente hun opp dem andre. Hun giret alltid dem andre opp når dem skulle ut.

Dette var hennes metode. Kommer nok aldri til å glemme den. Tove hermer litt enda som dette.
Altså dem kan være ute her både morgen og kveld. Men med ekstra utetider for Berit mener jeg 4-5 ganger om dagen altså. Turbo kanin, non stop energi. Noen ganger maste hun for å komme ut bare for å gå en runde å legge seg i klatretårnet sitt.
Eller legge seg her. En 350 grams rotte i en 200cm x 180 cm seng. Litt av et syn

Mange hjerter smeltet hun. Også flere en på dette bilde. Eneste rotta min mor har turt å hilst på sånn ordentlig også var Berit. Hun gikk veldig sakte bort og så at mamma var skeptisk og stoppet opp. Og så gikk hun noen få skritt til. Meget morro for meg. For min mor sa hun ikke ville komme på besøk en gang om vi skaffet oss rotter. Men ble omvendt til å kjøpe gaver å sende det til dem

Bare noen av mine yndlings videoer av Berit. Løpe løpe

Her løper hun frem og tilbake fra kjøkkenet til lekerommet. Hun var en av dem få rottene jeg stolte 100% på som kunne løpe fritt i alle rom. Men hun elsket også da mest lekerommet(soverommet) som hun viste godt hvor var hen.
Litt yngre her

Litt lang video. men dette var typisk Berit sine ekstra utetider. Alle andre sover i huset. Dem andre rottene også

Hun var en mini hund som fulgte etter meg.
Love you <3

Dette er forresten Lille Tove. Ikke fult så rastløs som Berit min. Men et lite rampetroll er hun. Hun fikk lært litt her og der av Berit Utenom det at Berit hørte alltid på meg. Tove gjør som hun vil. for hun vet at hun kommer unna med det. Sista elsker hun.
Hun kommer aldri til å erstatte Berit altså. Meeen happy Berit lærte opp henne på mye. Og det føles ut som hun fremdeles er her noen ganger. Nysgjerrig og oppvakt jente <3