Lufterutiner

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Lufterutiner

Post by Kesia Madeleine »

Jeg åpner buret når jeg står opp og lukker det når jeg legger meg. De er 4 gutter som bor i et RS bur og så har de en innhegning rundt på noen kvm. som de kan boltre seg på når de måtte ønske :) Buret er åpent selv når jeg er på jobb i flere timer også. De har aldri prøvd å komme seg ut av innhegningen, så det fungerer supert her :cheerful:
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Lufterutiner

Post by malap »

Det høres jo helt supert ut :cheerful:
Malena

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Lufterutiner

Post by Milla »

Jeg hadde også sånne trådhyller(ikea) som var en del av uteplassen til rottene... Men etter en liten skrekkopplevelse så sluttet jeg å bruke de. Litt feite Luna prøvde å komme seg gjennom hullene på skuffene, og når hun da skjønte at hun ikke klarte det, så rygget hadde hun prøvd å rygge ut, uten å komme løs. Dermed fikk hun panikk, og skrek som et uvær :sorry: Samboeren fikk henne til slutt løs, og da var hun helt fra seg...
Jeg har også sluttet å bruke de poseholderne fra ikea av samme grunn :/
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Lufterutiner

Post by WillyWonka »

Mine setter hodet ut der, men de har nok skjønt at de ikke har så god plass der :P Så de har ikke forsøkt å komme ut gjennom de hullene :P
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Lufterutiner

Post by malap »

Milla wrote:Jeg hadde også sånne trådhyller(ikea) som var en del av uteplassen til rottene... Men etter en liten skrekkopplevelse så sluttet jeg å bruke de. Litt feite Luna prøvde å komme seg gjennom hullene på skuffene, og når hun da skjønte at hun ikke klarte det, så rygget hadde hun prøvd å rygge ut, uten å komme løs. Dermed fikk hun panikk, og skrek som et uvær :sorry: Samboeren fikk henne til slutt løs, og da var hun helt fra seg...
Jeg har også sluttet å bruke de poseholderne fra ikea av samme grunn :/
Mener du de som er lange, runde av "netting" som det er hull for å putte ting i? Klarer ikke forklare meg helt men, har sett mange bruker det. Synes de ser skumle ut, at det kan være lett for de å sette seg fast i nettingen. Hvertfall om de gnager det opp.
Malena

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Lufterutiner

Post by Milla »

Nei, de er laget av stoff, og om rotter setter seg fast i det ene hullet der, da burde man tenke på slanking :lolear:
Ikea selger sånne poseholdere, de er laget av hardplast og har små hull. Den er designet for å holde vanlige plastikkposer, og at du kan trekke ut en og en pose gjennom hullene...
Denne:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80010222/
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Lufterutiner

Post by WillyWonka »

hehe :P En av mine prøvde å kommme seg igjennom hullet i den poseholderen :P Han gjorde det bare en gang :P
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Lufterutiner

Post by malap »

Milla wrote:Nei, de er laget av stoff, og om rotter setter seg fast i det ene hullet der, da burde man tenke på slanking :lolear:
Ikea selger sånne poseholdere, de er laget av hardplast og har små hull. Den er designet for å holde vanlige plastikkposer, og at du kan trekke ut en og en pose gjennom hullene...
Denne:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80010222/
Da skal de være ganske store ja :wink:
Jeg tenkte på at de kan surre fast beina sine i nettingen i den stoffgreia.
Malena

Post Reply